Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ensiksikin pahoittelen, jos joitakuita sateenkaariperheellisiä häiritsee yksinäisen heteronaisen tunkeminen palstallenne utelemaan, mutta sopivaa viiteryhmää ei tunnu löytyvän muualta, ja toivon saavani ehkä jotain vinkkejä tai ajatuksia, miten edetä.

Tilanne on siis se, että haluaisin lapsen, mutta tilanne lahjoitettujen siittiöiden osalta on klinikoilla (tai ainakin Fertinovassa) nyt sellainen, että kotimaisia ei oikein ole, ja ulkomainenkin tarjonta Tanskasta on tyrehtynyt, kun Suomessa saman luovuttajan spermaa saa käyttää vain viisi kertaa. Minulla olisi aika Fertinovaan lokakuussa, mutta sieltä soitettiin ja kerrottiin tilanteesta että heillä käytännössä on tarjota ei-oota siittiöiden suhteen.

Oman luovuttajan hommaaminen nyt siis pyörii mielessä ja tästä olisin halunnut kysyä. Tuttavapiiristä ei suoralta kädeltä tule mieleen ketään jolta kysyä. Millä ihmeen konstilla ja millaisilla ehdoilla olette saaneet luovuttajan? Olisi mukavaa, jos jollain olisi kertoa jotain kokemusta. Tämä ajatus luovuttajan löytämisestä itse on tullut vasta nyt mieleen kun lahjoitussiittiöiden saanti vaikuttaa mahdottomalta. En haluaisi heittää kirvestä järveen lapsiasian suhteen saati hankkiutua suhteeseen jonkun miehen kanssa vain lapsensaantitarkoituksessa, se se vasta epäeettistä olisi.

Kommentit (13)

Ehdot ovat olleet aika yksinkertaiset. En puutu heidän elämäänsä eivätkä he puutu minun elämään. Olemme kyllä pitäneet yhteyttä ja tavanneetkin, mutta vuorovaikutus on ollut aika satunnaista.

Kohtauspaikkoina ovat olleet deitti.net ja Setan sateenkaariperheiden palsta.

ja niihin liittyvät velvollisuudet, oikeudet ja sopimusten lailliset pitävyydet vaihtelevat suuresti sen mukaan onko kyse klinikkainseminaatiosta vai koti-inseminaatiosta. Isyyttä ei voi 'katkaista' millään omilla sopimuksilla, spermapankkiluovutuksissa kyllä.

Ana

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulle oli yllätys se, että lain mukaan voi sopia luovuttajan isävelvollisuuksista tai niiden puutteesta sitovasti, onko tosiaan niin? Onko lapsella silti mahdollisuus saada selville luovuttajan henkilöllisyys täysi-ikäiseksi tultuaan? Eikö siihen laki velvoita aina, eikö juuri sen takia luovuttajista ole klinikoilla nykyään pulaa, vai olenko käsittänyt väärin?

Mökkiläinen, miten sinä olet sopinut asian, onko sinulla tai tuleeko sinulla olemaan jotain siteitä niiden naisten lapsiin, joille olet luovuttanut? Oletteko tehneet kirjallisia sopimuksia asioista? Oletko luovuttanut monille? Olisi todella kiinnostavaa kuulla kokemuksistasi, miten homma on käytännössä mennyt. Jos et halua vastata täällä, niin sähköpostiosoitteeni on antonovka11@gmail.com.

Ihmiset hakevat "omia" luovuttajia vähän sieltä sun täältä, tilanteistaan riippuen. Monilla kyseessä on ystäväpiiristä tuttu mies, toiset löytävät isiä tai luovuttajia netti-ilmoituksella tai keskustelupalstoilta, kolmannet laittavat viidakkorummun soimaan ja jonkun kaverin kaverin kummin kaiman kautta löytyy joku sopiva kandidaatti.

Uusi hedelmöityshoitolaki on siitä hyvä, että se mahdollistaa sinun (=käytännössä lapsen) ja luovuttajan välille juridisen isyyden osalta molempia osapuolia sitovan sopimuksen, eli lapsen isyys voidaan teidän toiveidenne mukaisesti joko vahvistaa tai sen vahvistaminen voidaan sitovasti estää. Näin ollen luovuttaja voi halutessaan olla varma siitä, ettei hänelle lankea mitään ylimääräisiä kuluja (elatusapuja jne) ja sinä voit olla varma, ettei hän voi yhtäkkiä muuttaa mieltään ja vaatia tapaamisoikeuksia lapseen. Tai sitten toisin päin, jos olette sopineet että isyys tunnustetaan ja luovuttajalle tulee kaikki isän oikeudet ja velvollisuudet, tämä voidaan myös jo klinikalla mahdollistaa ja tällöin siihen on molemmilla osapuolilla oikeus.

Itse olisin aika varovainen lähtemään ihan "tuntemattoman" oman luovuttajan kanssa liikkeelle, vaikka juridisesti asiat olisivatkin selkeästi ratkaistavissa. On tuo kuitenkin emotionaalisesti aika iso asia... Mutta jos ystävä/tuttavapiiristä löytyy sellainen mies, johon asiassa katsoisit voivasi luottaa, niin sitten siitä vaan.

Onnea pyrintöihin!

Hei Antonovka ja muut lasta toivovat naiset,

jos pelkän inseminaation sijaan toivoisitte tulevalle lapsellenne myös isää, joka osaltaan kantaisi vastuuta lapsesta, tiedoksi, että tuotantoyhtiö Susamuru etsii päähenkilöä tv-sarjaan, jonka ideana on löytää lapselle isä ja samalla tuottaa keskustelua siitä, mitä tänään merkitsee hyvä vanhemmuus. Pääsisi siis ihan valitsemaan isäkandidaateista, ja hyvä puoli olisi sekin, että lapsi todella saisi isän, hänellä olisi siis lainkin suoma oikeus myös isään. Tutustuthan aiheeseen tarkemmin osoitteessa www.susamuru.fi!

Luovutan spermaa klinikan kautta: ei juridisia ongelmia ja tulet nopeasti raskaaksi!

Sperma on laadukkaaksi todettu! Olen luovuttanut ennenkin klinikan kautta ja terve lapsi tuli.

Meilaa:

yspermanyluovuttaja@gmail.com

Pois y-merkit, roskapostiesto!

Vastaanottajan valitsen rahallisten tarjousten perusteella.

Klinikalta en pyydä mitään korvausta spermasta, maksat klinikalle vain toimenpiteestä.

Autan myös lisälapsien hankinnassa ja näistä et maksa minulle ylimääräistä. Spermaa voi jo nyt pakastaa riittävän määrän.

Laita selkeästi tarjoamasi eurosumma sähköpostiin. Hinta on kiinteä riippumatta yrityskertojen ja lasten määrästä. Eli jos tarjoat x euroa, saat sillä summalla niin monta lasta, kuin haluat.

Laita mielellään myös puhelinnumero mukaan.

Voimme tavata ja voit sitten päättää, haluatko minut luovuttajaksi.

Saat kasvattaa lapsen kokonaan itse ja en aio sekaantua lapsen kasvatukseen.

Opiskelen lääketiedettä yliopistossa ja haen lisärahoitusta opinnoille.

180 cm, hoikka vartalo, siniset silmät, vaalean ruskeat hiukset, erittäin vaalea iho.

Ei perinnöllisiä tauteja, ei taipumusta ylipainoon tai kaljuun.

Asun Helsingissä.

Vierailija

Hei,

Olen yhden lapsen yh äiti ja haaveissa toinen.
Etsin luovuttajaa joka pystyy todistamaan terveytensä ja sukupuolitaudittomuutensa. Haluan myös tiedot suvun sairauksista. En etsi isähahmoa, miehen malleja löytyy paljon lähipiiristä.
Jos lapsi haluaa aikuisena ottaa yhteyttä niin toivon että se on sinulle ok.

Ulkonäöllisiä toiveita olisi siniset silmät ja rusehtavat hiukset.

Pistähän sähköpostia ja mielellään kuvaa niin jutellaan lisää :) vauvajuttuja@luukku.com

Asun pk seudulla.

Lapsi tuo valon elämään

Hei,

Jos joku etsii siittiön luovuttajaa, minulla on valmiiksi pakastettuna Oulun sairaalassa. Vaimo sai eka lapsen koeputkihedelmöitysten avulla. Toinen tuli normaalisti. Juttelin sairaalassa ja he sanoivat, että jos haluan auttaa jotain saamaan lapsen, niin tarvitsee vain käydä sairaalassa yksi keskustelu.

Laittakaa sp-osoite, jos haluat kuulla lisää.

Petteri

Vierailija

Hei!
Olemme naispari ja etsimme luovuttajaa auttamaan meitä toteuttamaan pitkäaikaisen yhteisen haaveemme yhteisestä lapsesta. Emme etsi isää emmekä elättäjää, vain ja ainoastaan avun mahdollistamaan unelmiemme toteutumisen. Jos sinulla on halua auttaa meitä laitathan meille spostia osoitteeseen sateenkaarenalla18@gmail.com

Vierailija

Saimme tietää että miehen siittiöt on niin huonoja etteivät kelpaa mihinkään. Yksityinen klinikka suositteli lahja siittiötä. Haluaisimme ihan oman erillisen suomalaisen luovuttajan sillä klinikka käyttää tanskalaisia luovuttajia koska suomalaisista on pulaa. Lisäksi minua häiritsee että luovuttajat ovat täysin kasvottomia. Luovuttaisit klinikan kautta meille. kfkfkfkf28@hotmail.com

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat