Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen siis pettynyt Emmaljungan vaunuihin, ostettu Vantaan Lastentarvikkeesta.

Vaunut ovat käyneet huollossa kahdesta (kolme-neljä kk vanhat, ei päivittäisessä käytössä vielä olleet). Viikko sitten vaunut rasvattiin nitinän vuoksi, ensimmäisellä huoltokerralla pyörä kiinnitettiin uudelleen.

Nyt vaunut nitisee ja natisee pienestäkin kosketuksesta, tarrat irronneet, jarru ei toimi kunnolla (kerran jopa niin että vaunut lähtivät liikkeellä junassa, vaikka jarru oli päällä, nyt taas jarru antaa periksi)

Yritin soittaa liikkeeseen tänään, mutta 40min jonotin sinne turhaan.

En pääse helposti liikkeeseen siksi en siellä käynyt.

Mitä minun mielestänne pitäisi tehdä?

Onko joku saanut purettua kaupan, koska on ollut tyytymätön? Onko kuluttajalla tässä mitään oikeuksia?

Kommentit (15)

Meillä on kahdet vaunut nuiden lisäksi, ja niitä olemme huoltaneet 6kk välein abaut, eikä nitinä ole tullut viikossa!

Mietinkin että voisikohan tuossa rungossakin olla vikaa, koska nitisee (siis istuin rungossa tarkoitan).

Osaako joku sanoa muista Emmaljungan malleista, joissa Easy Fix- että nitiseekö se kamalasti, kun otat irti tai nitiseekö kuomu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaunut ovat City cerox 360, eli tämä vasta markkinoille tullut malli.

Lueskelin tuossa Emmaljungan sivuilta että ottakaa yhteys maahantuojaan ongelmissa tai jälleenmyyjään. Heh, molemmat tässä tapauksessa on Lastentarvike.

Viimeksi kun kävin viime perjantaina siellä, tuli tunne että asiaa vähäteltiin " ei näissä mitään vikaa ole, nooh, voin mä käydä korjaajalla näyttämässä näitä jos haluat" Korjaaja sitten rasvasi renkaat ja jouset ym ja eilen viikon käytön jälkeen nitisee edelleen.

Korjaajalla halusin näytättää, kun se Easy fix-kiinnitys ei toiminut kunnolla, toinen puoli jää jumiin toinen irtoaa jne.

Jarrussa tullut ongelma ilmeni siis vasta viikolla.

Ja vielä: kuomu on vino! Tämä on kosmeettinen haitta ja siitä en ole edes muistanut mainita.

No, tuleepa mieleen vielä: Lapseni on reilun vuoden, joten istuu naama menosuuntaan (joilloin koppakin on käännetty) Onko mielestänne sallittua että vaunut kaatuvat, kun otan lapsen pois niistä?

Eli käy kuten joskus olen kuullut " mercedes benz, perseelleen lens.."

Vi***** TODELLA! En haluaisi purkaa kauppaa, koska olen tyytyväinen vaunuihin, mahtavat ahtaan paikan vaunut :)

Mutta toisaalta.. En liikkeessä ole vielä puhunut kaupan purusta tai hyvityksestä. Voisin vaikka vaihtaa Ceroxeihin tms mutten tiedä kuinka halukkaita ovat tällaiseen.

Niin ja huonosta maineesta: Sain jo yhden pariskunnan perumaan kaupat noista vaunuista ;) Ei ehkä reilua mutta kun ottaa päähän niin ottaa päähän!

Miten on, kun asumme liikkeestä 70km päässä. Onko tämä siis " omamoka" kun ostimme vaunut melkein lähimmästä liikkeestä?

Ja en sanokaan että nitinä ja natina on syy purkaa kauppa mutta jos sitä ei saa korjattua tai huollettua pois. Onko Emmaljungalla todellakin tämmöinen laatu, että vaikuttavat satasen vaunuilta?!

Lauantai ei ole paras aika soittaa noihin liikkeisiin, koska kävijöitä on valtavasti. Kannattaa soittaa arkena aamupäivällä. Kannattaa soittaa heti maanataina kuluttaja-asiamiehelle ja tiedustella tarkasti oikeutesi tällaisessa tapauksessa. Niin pystyt vaatimaan liikkeeltä oikeita asioita.

Eivät ole velvollisia purkamaan kauppaa tai vaihtamaan toisiin kuin vasta tilanteessa, jossa vekottimia ei todella saada kuntoon. Voit joutua kärräämään niitä useastikin huoltoon. Kannattaa ehkä mennä ajan kanssa sinne ja tehdä huollon jälkeen pitkä kävelylenkki ympäristössä ja ajaa vaunut takaisin huoltoon, jos vika jatkuu.

Korjaamo ei ole lauantaisin auki, joten myymälään. Tosin olen aiemmin jonottanut korjaamoonkin 30min.

Noita tarroja saa kuulema uusia.

En ole kyllä Ceroxien omistajilta kuullut muiltakaan että ne nitisisivät.

Meillä neljän kuukauden ikäiset Emmaljungan ceroxit. Toimivat kuin unelmat. Ei ole vikoja ilmaantunut, eivätkä kitise.

Kaupan voi purkaa, mutta luulen ettet koko rahasummaa saa takaisin.

paperille kaikki viat, ettet unohda soittaessa/käydessä yhtään. ja pyydä uudet vaunut tilalle. Ainahan voi yrittää. Ainakin minä tekisin kaiken, että saisin tuossa tapauksessa toiset tilalle.

nitinään voin sen sanoa, että vaunuja (ainakin muita merkkejä) täytyy " huoltaa" eli rasvailla parin kuukauden välein.

muista sanoa, että noilla ei turvallisesti edes voi lasta kärrätä (jos kertaa kaatuvat).

Ovat velvollisia korjaamaan tuotteen, mutta eivät velvollisia purkamaan kauppaa. Jotkut kaupat saattavat purkaa kaupan huonon maineen pelossa, mutta periaatteessa voivat korjata tuotetta aika pitkään ennen kuin heidän kuuluu purkaa kauppa.

Minäkin suosittelisin ottamaan yhteyttä kuluttajasuojaan, jotta saisit selville varmat faktat, miten tuossa tilanteessa tulee toimia.

ceroxissa.. muuten ei oikeestaan mitään ihmeempää vikaa vaunut nyt 4kk vanhat.. jotain tosi pientä nitinää kuulin yx iltapäivä.. päivällä sitä ei kuule kun on taustahälinää sen verranpaljon... pitäis rasvaa... Mä olen itse saanut lastentarvikkeesta ihan hyvää palvelua... soitiko suoraan siihen korjaamon numeroon? vai myymälään?

Eihän tuossa ole mitään järkeä, että vain osa rahoista palautetaan! Ehdottomasti on saatava uudet tilalle tai koko kaupan purku, jos vaunuja ei saada järkevässä ajassa kuntoon. Sen kohtuullisen ajan osaa kyllä kuluttajasuojavirasto arvioida.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat