Seuraa 

Olen ajoissa asiassa liikkeellä, tiedetään, mutta en vaan voi olla jo ajattelematta tulevaa, etenkin kun talouden puolesta rattaat pitäs ostaa kesän lomarahoista jo...

Eli meillä on 09/06 syntynyt neiti ihminen josta tulee (jos kaikki menee hyvin, toivottavasti) marraskuussa isosisko, 1v2kk ikäisenä. Esikoisen ja toisen välillä on 2v ja silloin pärjättiin brion vaunuilla ja sisaristuimella, mutta luulen ettei tämä neiti kolmonen jaksa vielä pysyä kauppareissuilla hereillä siinä sisaristuimessa kun nelonen syntyy?

Eli millaiset olisivat hyvät tuplat? Asumme itä-suomessa, joten luntakin talvella jalkakäytävillä riittää, itse olen lyhyenlähtä 156cm joten mitkään hirveet jyrät eivät sais olla että jaksan työntää.

Suositelkaapa kokeneet, niin osaan pitää silmäni auki...jos vaikka käytettynä bongais...

Minjuska

Kommentit (9)

kyllä kapein on x adventuren twincot, 72cm =) miten tuo twincot ja childwheelsin tuplatjoggerit, miten niihin mahtuu istumaan, ottaako jommassakummassa pää kuomuun? ja sitte vaihtoehtona meillä on myös herquleksen twin raptor.. mieluusti kuulisin kokemuksia =)

Meillä nuo Emmaljungat, ostettu käytettyinä mutta uudenveroisina. Ovat Twin Ceroxien kevyempi edeltäjä. Ei hienouksia mutta tukevat menopelit myös lasten kasvaessa (meilläkin isokokoiset lapset).

Brio Twineteistä minulla ei ole henk.koht. kokemusta, mutta sehän on suosittu pitkäaikainen malli jota on vuosien varrella kehitetty. Maksaa uutenakin n. 400-450e, käytetyt varmaan revitään käsistä mm. Huuto.netissä.

Meille ei olisi mitkään matkaratastyyppiset menopelit riittäneet, kun kakkonen syntyi lokakuun lopulla loskan keskelle ja liikumme paljon hiekkateillä. Ns. kevyemmät, esim. kolmipyöräiset rattaat joiden kapeutta ja näppäryyttä kehutaan, olivat aivan liian ahtaat 1½-vuotiaalle esikoiselle kun käytiin sovittelemassa häntä niihin kaupassa. Toiset tykkäävät niistä mahdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ovat mielestäni parhaat (tosin muista ei pidempiaikaista kokemusta). Kääntyvät etupyörät eli ovat todella kevyet työntää. Silti renkaat ovat isot, joten kulkevat hyvin sohjossakin. Ja jos on oikein paha lumisohjo, niin nuo kääntyvät etupyörät saa lukittuakin. Leveyttä muistaakseni 69 cm eli mahtuvat standardiovista ja sisätiloiltaan yksi markkinoiden tilavammista. Plussana lisäksi 3v. takuu.

Miinuksena ehkä se, että " väliseinä" puuttuu, joten meillä ainakin vauvaa oli kiva välillä tökkiä nukkuessaan...

Mulla oli käytössä sisaruksilla (esikko oli 1v10kk kuopuksen syntyessä) Emmaljungan Twin Ceroxit. Kulki lumessa ja sohkassa ja hiekallakin mielestäni hyvin ja paljon liikuttiinkin kun koiruuden kanssa piti kävellä pitkätkin tovit.

Säädettävä työntöaisa oli tosi kiva, passaa useemman kokoselle työntäjällekin :-)

oli niin ihanat kärrit että kun esikko ei enään istunut kyydissä niin ostin samanlaiset rattaat kuopukselle, yhdenhengen kärreinä vaan.

Heippa!

Meillä on esikoisen ja pikkukakkosen välille tulossa vähän suurempi ikäero kuin teillä; 1v8kk, mutta tuplat tulevat täälläkin tarpeeseen. Me olemme oikein pitkän kaavan mukaan tutkailleet nuita tuplia ja päädyimme Teutonia TeamAlu S6:n. Lähinnä siitä syystä, että siinä kummallakin lapsella on hyvät istumatilat. Kääntyvät isot etupyörätkin olivat plussaa. Meillä esikoinen on pitkä " tapaus" joten tärkeä kriteeri oli myös löytää vaunut jossa esikkokin mahtuu istumaan kuomun alle. Teutonioista olen lukenut, että eivät ole ihan " ykkösmenopelit" jos niitä joutuu paljon autossa kuljettamaan, meillä on tarkoitus pitää auton perässä aina kahdet matkikset ja nuo tuplat ovat vain bussilla- ja kävellen " kulkemiskäytössä" .

Ihanaa odotusta ja tsemppiä vaunujen etsintään

: Calle

sisämitoiltaan markkinoiden levein (ei korkein kylläkään, kun esikoisen 2v pää otti kiinni!), mutta myös ulkomitoiltaan tosi leveä eli 79,5cm. " Meidän" kauppakeskuksessa jäätäisiin niillä joidenkin kauppojen ulkopuolelle, sen verran ovat ahtaat nuo portit ja tästä syystä ei noita ihanuuksia ostettu. Meillä siis Brion Doublewavet, jotka ovat muuten oikein hyvät ja kapehkot ( 76cm), mutta kuomu on turhan matala isolle. Nelipyöräinen on hyvän tukeva, vaikka isompi seisoo laudalla vielä mukana niin ei tarvitse pitää kiinni ja pelätä että kaatuu. Ovat myös keveät työntääTosin meillä siis käytössä vielä pienillä kaksosilla, joille ovat erinomaiset kuomun suojaavuudenkin takia. Jos minulla olisi vain 2 lasta, voisin ostaa myös jotkut kivat joggerit, mutta kolmen kanssa meno on toinen... ;)

Meidän neideillä 1v3½kk ikäeroa ja käytössä on oran landit. Loistava menopeli tähän mennessä ollut. Tietääkseni markkinoiden kapein nelipyöräinen. Meillä varaston ovi jossa vaunuja pidetään 75cm ja rattaat on 73cm. Vauvalla on pehmeä kantokoppa. Mahtuu hyvin bussiin vaikka olisi yhdet tavalliset vaunut jo siellä.

tipy

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat