Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viittaan siis Idolsin Kristiinaan jolle lento Lappiin oli elämän ensimmäinen lentomatka! Lentomatkailu ei ole enää vuosikymmeniin ollut mitään luksusta vaan ihan tavallinen liikkumatapa!

Sivut

Kommentit (67)

En välitä pahemmin matkusteluista edes. En ole siihen kasvanut. lapsuuden kotonani ei koskaan matkusteltu Suomen rajojen ulkopuolelle kun ei koettu sitä kovin tarpeelliseksi. Vanhempani ovat pula-ajan lapsia. Rahat voi järkevämminkin käyttää.

Niin ja olen eko-ihminen, en fanaatikko mutta kannan huolta asioista terveellä järjellä. Miksi tekisin jotakin sellaista mikä ei ole aivan välttämätöntä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mikä siinä niin ihmeellistä on? Myös minä olin jo 30v., kun ekaa kertaa koneella Hki-Kittilä-Hki ja seuraava oli jopa ulkomaille.. ;) Onhan se jonnekin halpaa, mutta míhin kukin haluaa, ei se kaikkialle ole halpaa vaikka kuinka olisi äkkilähtö!! Itsellä siihen meni aikaa rahan, elämän tilanteen yms. vuoksi, jotta jonnekin koneella lähti siis ulkomaille. Ja täytyy sanoa, että ei niin suurta hinkua ulkomaille edes ole ollut.. Suomen Lappiin on kiva lähteä omalla autolla, jotta on sielläkin päässä kulkuväline mennä paikasta toiseen. Voidakseen tutustua tähän kauniiseen Suomen maahan!

Juuri sinun kaltaisesti ajatusmaailmalla mikään ei muutu. Et ole valmis itse tekemään yhtään mitään tai ajattelemaan edes hieman epäitsekkäämmin, koska aina joku saastuttaa sinua enemmän. Sinun ei tarvitse siis välittää mistään mitään vaan voit rauhassa elää edelleen yli maapallon kantokyvyn, koska Matti Vanhanen matkustaa niin paljon :D :D

Btw, teen työmatkat bussilla, mutta en todellakaan ole mikään esimerkillinen luonnonsuojelija. Katsos kun riittää, että jokainen tekee edes jotakin.

lentää täyteen ahdetulle charterkoneella kuin puolityhjällä reittikoneella?

Vierailija:

Lainaus:

Juuri sinun kaltaisesti ajatusmaailmalla mikään ei muutu. Et ole valmis itse tekemään yhtään mitään tai ajattelemaan edes hieman epäitsekkäämmin, koska aina joku saastuttaa sinua enemmän. Sinun ei tarvitse siis välittää mistään mitään vaan voit rauhassa elää edelleen yli maapallon kantokyvyn, koska Matti Vanhanen matkustaa niin paljon :D :D

Btw, teen työmatkat bussilla, mutta en todellakaan ole mikään esimerkillinen luonnonsuojelija. Katsos kun riittää, että jokainen tekee edes jotakin.

Käytiin autolla Italiassa ja Ranskassa. Ei siihen lentokonetta tarvinnut. Ja matkailla ehtii myöhemminkin, itse viihdyn nykyisin mökillä paremmin kuin ulkomaan matkoilla. Ja olen lomaillut kyllä kaukanakin, Itä-Afrikka kaukaisimpana kohteena.

EN OMISTA AUTOA! Kävelen tai ajan pyörällä! Ja minä en todellakaan vähennä minkään ilmastonmuutospropagandan takia yhtään mitään! Kyllä täällä ihan muut ihmiset saastuttaa kuin minä!

Vierailija:

Lainaus:

Tai edes kiinnostusta (hui kauhistus). Itse olin myös 16 v. kun lensin ulkomaille (olin lentänyt ihan ekaa kertaa parin vuoden vanhana, mutta en itse muista tätä). Tästä on alle kymmenen vuotta aikaa. Vähän höpsö aloitus..

Ikuna en oo lentänyt, enkä tule lentäänkään moooneen vuoteen, kenties en koskaan. Ikää 28, eikä edes haluta lähteä ulkomaille. Kaikille se maailman näkeminen ei ole tärkeintä tässä elämässä, ihmiset on nähkääs erilaisia, sääli jos eräät eivät sitä voi millään käsittää...

Australiassa autolla ja laivalla eli ihan hyvällä mielellä istahdan lentokoneeseen ja menen tapaamaan sukulaisiani.

En ole itse valitettavasti pystynyt vaikuttamaan siihen, että sukuni asuisi niin lähellä, ettei tarvitsisi lentää. Sukulaisia on yhteensä viidessä eri maassa niin Euroopassa kuin sen ulkopuolellakin.

Tosin täytyy kaiketi tunnustaa, että kavereillekin Tukholmaan mennään koneella, kun se on vaan lasten kanssa nopeampaa, näppärämpää ja vieläpä se halvin vaihtoehto.

Kai sitten olen ekologinen kauhu vaikka kotimaassani kierrätän, ostan reilua kauppaa tai luomua, en kasvata vaippavuoria . . .

Tuo saastutusjuttu on taas, että halutaan syyllistää tavallisia pulliaisia lentomatkoista. Sen sijaan kukaan ei syyllistä ministereitä, Kimi Räikkösiä ym. rikkaita, jotka lentelee jatkuvasti yksityiskoneilla.

Minustakin jotenkin ihmeellistä, että syyllisyys kasataan tavallisten ihmisten päälle. Ihan kuin he olisivat jotain kamalia roistoja. Kyllä kaikenmaailman tehtaat ym. enemmän saastuttaa. Autolla emme juurikaan aja, vain välttämättömät matkat, emme siis todellakaan koe, että olemme kamalia paholaisia, vaikka lennämmekin melko usein. Enemmän tosiaan saastuttaa ne bisnesmiesten puolityhjät reittikoneet kuin jos joku tavallinen lomalainen lentää täyteen ahdetussa charterkoneessa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat