Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen siis pettynyt Emmaljungan vaunuihin city cerox 360, ostettu Vantaan Lastentarvikkeesta loppuvuodesta 2006, käytetty noin kuukauden ainoina vaunuina.

Vaunut ovat käyneet huollossa kahdesti.

Viikko sitten vaunut rasvattiin nitinän vuoksi, ensimmäisellä huoltokerralla pyörä kiinnitettiin uudelleen, koska sieltä petti liimaukset.

Nyt vaunut nitisee ja natisee jälleen pienestäkin kosketuksesta (todellakin pienestä; kosken kuomuun niin nitisee), tarrat irronneet jo viikon käytön jälkeen, jarru ei toimi kunnolla (kerran jopa niin että vaunut lähtivät liikkeellä junassa, vaikka jarru oli päällä, nyt taas jarru antaa periksi eli rengas lähtee pyörimään vähän)

Yritin soittaa liikkeeseen tänään, mutta 40min jonotin sinne turhaan.

En pääse helposti liikkeeseen siksi en siellä käynyt.



Vikoja löytyy muitakin, kuomu on vino! Tämä on kosmeettinen haitta ja siitä en ole edes muistanut mainita, vaikka huomasin sen melkein heti.

No, tuleepa mieleen vielä: Lapseni on reilun vuoden, joten istuu naama menosuuntaan (joilloin koppakin on käännetty) Onko mielestänne sallittua että vaunut kaatuvat, kun otan lapsen pois niistä?

Eli käy kuten joskus olen kuullut " mercedes benz, perseelleen lens.."



Lueskelin tuossa Emmaljungan sivuilta että ottakaa yhteys maahantuojaan ongelmissa tai jälleenmyyjään. Heh, molemmat tässä tapauksessa on Lastentarvike.

Viimeksi käydessämme siellä tuli tunne että asiaa vähäteltiin " ei näissä mitään vikaa ole, nooh, voin mä käydä korjaajalla näyttämässä näitä jos haluat"

Korjaajalla halusin näytättää, kun se Easy fix-kiinnitys ei toiminut kunnolla, toinen puoli jää välillä jumiin, toinen taas irtoaa, ollaan siis tilanteessa että koppa vielä puoliksi kiinni. Näyttivät minulle miten toimii oikein, mutta eipä siltikään lähde kunnolla irti (ongelma ei siis ole koko ajan vaan välillä).

Jarrussa tullut ongelma ilmeni siis vasta tällä viikolla.



Vi***** TODELLA! En haluaisi purkaa kauppaa, koska olen tyytyväinen vaunuihin, mahtavat ahtaan paikan vaunut :)

Mutta toisaalta.. En liikkeessä ole vielä puhunut kaupan purusta tai hyvityksestä. Voisin vaikka vaihtaa Ceroxeihin tms mutten tiedä kuinka halukkaita ovat tällaiseen.



Miten pitäisi teidän mielestänne toimia? Jotenkin on jo nyt tunne että kyseiseen liikkeeseen valittaminen ei auta, että asiakkaan ongelmaa vähätellään.

Onko kuluttajalla oikeuksia, kun vaunut osottautuu maanantaikappaleiksi tai muuten vaan susiksi?



Niin ja huonosta maineesta: Sain jo yhden pariskunnan perumaan kaupat noista vaunuista ;) Ei ehkä reilua mutta kun ottaa päähän niin ottaa päähän!



Ja vielä: asumme liikkeestä 70km päässä. Onko tämä siis " omamoka" kun ostimme vaunut melkein lähimmästä liikkeestä?



(kopion viestini Aihe vapaa-palstalta lähes suoraan, joten voi olla kummallisessa järjestyksessä kirjoitukset)

10kaks

Kommentit (6)

Olen jo aiemminkin tällä palstalla marmattanut noista rattaista. Vaikka oli niissä hyviä puoliakin paljon..Mut rattaat oli Jeep Roadster SL kolmipyöräiset. Vikoina oli eturenkaan sisäkumin puhkeaminen, joka johtui kumin sisällä olevasta ruuvista (?), eturenkaan vinkuminen, johon ei öljyäminen auttanut, sekä suurin vika; toinen takajousitus oli löysä. Eli rattaat olivat koko ajan vinossa. Sitä eivät meinanneet saada kuntoon, aina muutaman päivän oli hyvä, kunnes taas " lässähti" ..Mutta tuolla liikkeessä (AT Lastenturva Vantaalla) kyllä suhtautuivat ihan asiallisesti tällaiseen " vakiovalittajaan" . =) Nyt enää noita ko. rattaita ei näytä olevan valikoimissakaan, aika vastaavat kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hopoliini: Minkälainen vika oli ja uskallatko kertoa merkkiä ja liikettä?



Ajattelin että ehkä en tuota samaa mallia halua, ne ei oikein lumessa toimi taikka loskassa. Sitä meiltä Suomesta vielä löytyy. Tai jos eivät suostu vaihtoon eri malliin niin myyn pois ja ostan sitten muulla rahalla ne Ceroxit.

Eikä ollut vielä keneltäkään kuullut tuosta että vaunut kaatuvat ja sanoi että on myyty aika paljon niitä. Lisäsi tosin että ihmettelee ettei niitä ole kadulla näkynyt.

Liike oli kyllä eri. Kävin n. 1kk-1,5kk aikana liikkeessä korjauttamassa rattaita n.5-6 kertaa. Samaa vikaa korjattiin yleensä, muutakin pikkuvikaa kyllä oli. Viimeisellä korjauskeikalla totesin, että haluan rahat takaisin rattaista. Myyjä suostutteli vielä kokeilemaan sen viimeisen korjauskerran, ja jos rattaita ei olisi saatu kuntoon, olisin saanut rahat takaisin. Mutta tällä kertaa rattaat saatiin kuntoon. Kannattaa olla vaan kovana sinne liikkeeseen päin!! Ikävää, että teillä noin pitkä matka vaan sinne..Muakin jo ärsytti ajella edestakaisin, vaikkei matkaa ole kuin 10km/suunta..

Ota ihmeessä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen! Eiköhän sellainen löydy melkeimpä jokaisen kunnan palveluksesta. Minulla olisi jo pinna palanut totaalisesti tuohon Lastentarvikkeen toimintaan, kun vähättelevät vikoja jne. Voisiko yksi mahdollisuus olla, että saisit jo kokonaan uudet rattaat tilalle? Vaikka olisivatkin samaa merkkiä ja mallia, niin eiköhän ne olisi toimivammat pelit. Noissa teidän rattaissa on niin paljon vikoja, että täytyy olla maanantai-kappale. Toivottavasti asia selviää! Jos viitsit, niin tule vielä tänne takaisin kertomaan miten kävi.

Kävin tänään Lastentarvikkeessa. Oli pakko päästä johonkin, kun alkoi ketuttamaan (ollaan mummolassa visiteeraamassa tällä hetkellä, ihan lähellä liikettä).

Päätin matkalla, että mikäli eräs tietty myyjä siellä on niin sitten valitan asiasta. Onneksi olikin paikalla. Hän otti vakavasti asiat mitä selitin ja tutki vaunuja ja sanoi että nitisee jne ja että kuomukin taitaa olla vinossa.

Jätin vaunut huoltoon (pitkän valituslistan kera) ja tilalle sain Ceroxit.

Katsotaan mitä huollosta sanotaan ja sitten jos ei korjaannu tilanne niin lähtee semmoset valitukset perään!

Tai sitten yritän vaihtoa niihin Ceroxeihin, vaikuttaa hyviltä.



Ja uudet Emmaljunga tarrat seurannee perässä ;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat