Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis vanhuudenpäivinä.

Kommentit (17)

Ottaa kotiinsa asumaan, mielestäni ei voi tuota ihan vaatia. Sitten jonkun on jäätävä kotiin sitä varten.

Mutta että pitääkö huolehtia asioista ja käydä katsomassa jne., kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvä, että ehtii töissä käydä, kun riennettävä kotiin hoitamaan ihmistä. Keski-ikäinen tämä tuttu, mutta ei perhettä. Eikä varmaan tulekaan vähään aikaan. Hiukan tulee sellainen olo, että olisko "oikeus" omaankin elämään. Mutta kukin tyylillään.

Tavallisesta perheestä olevana aiemmin ihmettelin, miten voi olla noita vanhuksia, joita käydään katsomassa harvoin jos ollenkaan. En ihmettele enää. Valitettavasti kaikki vanhemmat eivät ole olleet koskaan huolehtivia lapsiaankaan kohtaan. On tapauksia, joissa ymmärrän erinomaisesti, jos lapsi ei jaksa hirveästi kiinnostua vanhemmastaan. Ja tiedän tapauksen, jossa melkein sanoisin, että voisi olla parempi nyt jo aikuiselle lapselle, ettei menekään enää tapaamaan vanhempiaan ja repimään vanhoja haavoja auki.

vanhempani ovat sanoneet, että jokainen hoitaa itsensä. Eivät ole koskaan meille apua antaneet kun sanovat että se ei heille kuulu, eikä meidän tarvitse heitäkään auttaa kun he ovat vanhoja ja huonokuntoisia. Minun moraalini on täysin erilainen, mutta toki olen tullut siitä hiukan katkeraksi kun eivät ole voineet koskaan auttaa lastenlasten hoidossa.

Olla siis sairaalassa hoitamassa 24 h/vrk? Mitä oikein tarkoitat, jos nyt vähän selventäisit?

Tietenkin pitää käydä katsomassa sairaalassa, jos siihen on mahdollisuus, jos käymistä tarkoitit.

Kyllä se nykypäivänä on niin, että tutkimukset esim. vanhusten aliravitsemuksesta laitoshoidossa ovat 110%:n totta!

Henkilökuntaa on juuri niin vähän, että kaikille saadaan tuotua ruokatarjotin sängyn viereen, mutta siitä eteenpäin olet omillasi. Jos vanhus on niin sairas tai muuten heikossa kunnossa, että ei jaksa enää itse syödä, ruoka jää syömättä...ellei sitten omainen ola paikalla vanhusta avustamassa. Tilanne ei tule tästä tulevaisuudessa ainakaan paranemaan.

kanne hoitovirheestä. Kyllä se poliisi sitten tutkii ja kaupunki korvaa omaisille. Se ei tuo vanhusta takaisin, mutta muistetaanpa nyt kuitenkin se seikka, että kaikilla ei ole mahdollisuutta valvoa vanhempiensa laitoshoitoa kellon ympäri.

Lainaus:

Kyllä se nykypäivänä on niin, että tutkimukset esim. vanhusten aliravitsemuksesta laitoshoidossa ovat 110%:n totta!

Henkilökuntaa on juuri niin vähän, että kaikille saadaan tuotua ruokatarjotin sängyn viereen, mutta siitä eteenpäin olet omillasi. Jos vanhus on niin sairas tai muuten heikossa kunnossa, että ei jaksa enää itse syödä, ruoka jää syömättä...ellei sitten omainen ola paikalla vanhusta avustamassa. Tilanne ei tule tästä tulevaisuudessa ainakaan paranemaan.

Eli tässä mielessä se kuva Kataisesta syöttämässä sänkypotilaana makaavaa vanhusta ei ole enää tästä maailmasta, poliittisesta toiveista puhumattakaan.

Itse näin kuitenkin tulen tekemään parhaani omien kykyjeni mukaan koska vanhempani ja isovanhempani ovat minulle erittäin rakkaita ja läheisiä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat