Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis te kaikkitietävät yhden lapsen äidit, jotka hoidatte lapsenne täydellisesti, leikitätte ja laulatatte päivästä toiseen ja teette luomuruoat itse, nukutatte sylissä isoakin lasta, imetätte ohjeiden mukaan jne.:

oletteko tulleet ajatelleeksi, että useamman lapsen kanssa ei vain ehdi tekemään kaikkea niin kuin itse haluaisi???

...kele, kun ottaa päähän, oli pakko purkautua!

Kommentit (11)

Mulla on kolme alle kouluikäistä lasta. Jokaista imetin 2 vuotta ja nukutin perhepedissä. Jokainen on saanut olla sylissä paljon ja kaikkia on kannettu kantoliinassa. Purkkiruokaa ei ole syönyt ketään (meillä päin ei ole kuin 2 erilaista vauvanruokaa purkissa..) ja täysimetin 6kk. Joka päivä meillä luetaan kasa kirjoja, leikitään ja lauletaan sekä askarrellaan todella paljon. Teen kaikki ruoat itse (eineksiä ei ole saatavilla) mutta en luomuna ;) sekä leivon viikottain. Lisäksi minulla on kaksi alle kolme vuotiasta hoitolasta kokopäiväisesti hoidossa. Työn ja lastenhoidon lisäksi käyn kielikurssia sekä kerran viikossa toisessa " harrastuksessa" (eli kauneushoitolassa ;)).

Enkä koe olevani ollenkaan superäiti tai täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että kyllä mä ainakin ehdin vaikka onkin kolme omaa lasta sekä 2 vierasta.

Selkeä rytmi päivään ja jää aikaa roikkua vaikka aaveellä.

Jos lapsia on liuta, niin tottakai he jäävät vähemmälle vanhempien taholta, mutta moni vanhempi katsoo, että sisarusten seura korvaa tämän. Valintakysymyksiä ja molemmissa omat hyvät puolensa. Turha siitä on ärsyyntyä.

mutta ikinä luomuruokaa en ole tehnyt enkä kyllä joutanut, imettänyt en kovin pitkään(maito ei riittänyt), en nukuta sylissä kyllä kaksvuotias pitää osata nukkua nukuttamattakin enkä aina kerkeä leikkimään ja laulamaankaan. Oletko ajatellut itse että vaikka yksiki lapsi olisi niin ei se niin helppoa ole silloinkaan. Ei aikaakaan tai voimia ole tehdä nuita sinun luettelemia asioita. Kuka sinusta on sitten tuollainen äiti? KAikki 1 lapsen äiditkö??? Ja miten tänne sitten kerkesit ap kirjoittelemaan jos sulla on niin paljon tekemistä monen lapsesi kanssa. Kuluttaisit tämänkin ajan lapsiisi eikä tänne kirjoittamalla täyttä paskaa. Mitä olet tehnyt monta lasta jos sitten pitää kateellisena panetella täällä 1 lapsen äitejä??? Minä ja mieheni ei edes vielä toisesta haaveillakkaan kun tiedetään että se olisi tuplasti rankempaa sitten jos olisi kaksi. Nyt asiat sujuu suurimmaksi osaksi hyvin niin ei haluta sitä perus arkea vielä mikä nyt on niin muuttaa.

Minä olen aina kummastellu niitä äitejä jotka valittaa elämäänsä kun on vielä se yksi lapsi kun on rankaa ja plaplaa mutta silti ihan tekemällä tehdään se toinen lapsi ja vielä että esikoisella ja kakkosella on pieni ikäero ja sitten onki tupla rasitus päällä ja halveksitaan ykslapsisia äitejä kun heillä on niin helppoa ja on aikaa. Kyllä minä sen uskon että mulla on helpompaa ja on enemmän aikaa nyt kun on vain yks lapsi ja siksi en vielä haluakkaan toista koska en ole valmis toiseen. Sitten teen sen toisen kun olen itse valmis kantamaan vielä rankemman arjen. Mutta uskon että täällä on sellaisiakin äitejä jotka ei pidä monilapsisen perheen arkea rankkana ja että heillä ei ole kaikkeen aikaa ja ei ole itselleen varsinkaan aikaa. he varmasti ovat sopeutuneet ja hyväksyneet tilanteen ja eivät valita vaan kantavat ne huonotkin seuraukset useammasta lapsesta. Keskittyvät enemmän siihen mitä heillä on eikä iihen mitä heillä ei ole.

Keskity sinäkin ap siihen mitä sinulla on ja anna meidän yksilapsisten äidit nauttia arjen " helppoudesta" ja " ajasta" mitä meillä on. Älä kanehdi vaan elä tätä päivää lastesi kanssa. Suuntaa energia sinne päin.

Vaikka olen itsekin vain yhden lapsen äiti (tahattomasti). Mutta sentään itselläni on älliä sen verran, että tiedän, etten ole kaikkitietävä ja pystyn ymmärtämään, että useamman lapsen kanssa moni asia on täysin eri lailla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat