Seuraa 

Vauvani päätti pari päivää sitten, ettei tarvitse enää rintamaitoa päivisin! On nyt säännönmukaisesti kieltäytynyt naureskellen rinnasta aina, kun olen sitä hänelle tarjonnut (eiliseen asti imetin 5 kertaa päivässä, joka aterian jälkeen). Nyt tyttö vain näykkäisee vähän rintaa ja kääntyy hymyssä suin pois... :o)

Ongelma on nyt kuitenkin se, että en tiedä saako hän illan nukkumaanmenoimetyksestä ja aamuyön imetyksestä sekä joistain syömistään hapanmaitotuotteista tarpeeksi maitoa (6 desiä kai pitäisi saada). Nestettä saa yleisesti ottaen varmasti riittävästi, kun juo noin 2-3 desiä vettä päivässä, mutta en yhtään tiedä onko tuota maitopuolta riittävästi.

Annanko tavallista lehmänmaitoa aterioilla? Ei kai saisi vielä näin pienelle - vai saako? Pitääkö totuttaa pariksi kuukaudeksi korviketta juomaan?!? (En millään haluaisi...) Voiko nuo kaksi imetyskertaa ja hapanmaitotuotteet riittää takaamaan maidonsaannin? Paljon kysymyksiä.... Neuvolasta en saa ketään kiinni vähään aikaan ja asia mietityttää...

Kiitos neuvoista :)

Kommentit (3)

eikä ainkaan pullottelua kannata opetella, jos ei oo ennen pullosta juonut. Eli mukista vaan.

Sanoisin, että nuo imetyskerrat riittää ja jos asia vaivaa, vait lisätä hapanmaitotuotteiden määrää tai tehdä aamu- ja iltapuurot maitoon (jos kerran maitotuotteet sopii lapselle).

Yks vaihtoehto on Gefilus-maito.

T@hti ja neljä lasta

Minä antaisin lapselle korviketta, mutta tosiaan mun mielipide. On toki jo aika lähellä sitä 12 kk rajaa, jolloin pitäs siirtyä normaaliin ruokaan ja juomaan, joten tietty vois sitten kohtapuoliin alkaa sekoittelemaan tavallistakin maitoa korvikkeeseen. Meillä tisuttelu loppui 9 kk iässä ja koko ajan on myös saanut korviketta. Korviketta menee vuorokaudessa 7-8 dl, joskus enemmänkin.

Mutta näin meillä, itse teet omat päätökset!

Terquin Tainu ja poju 10 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat