Vierailija

Meillä seuraavanlainen tilanne: Olen 1v7kk-ikäisen tytön yh, olen ollut lapsen kanssa yksin alusta asti, kun mies raskausaikana päätti ettei olekaan valmis isäksi. Ekaan vuoteen ei käytännössä pitäny mitään yhteyttä, ei maksanut elatuksiakaan. Nyt sitten viimeiset 7kk tavannut tyttöä sännöllisen epäsäännöllisesti, n. pari tuntia kerrallaan. Kirjallista sopimusta tapaamisista ei ole. asumme samassa kaupungissa, MUTTA nyt minulla tarkoitus muuttaa tytön kanssa toiseen kaupunkiin. Mitenköhän tapaamiset järjestyy jatkossa, onko olemassa mitään " kaavaa" ? Onko niin,että miehen omalla kustannuksellaan vai tultava katsomaan tyttöä meille halutessaan? Olen opiskelija-yh, joten hyvin vähävarainen. En myöskään todellakaan haluaisi antaa lasta kauas isän luo tapaamisiin - onko siihen mitään velvoitetta, miten lapsen ikä esim vaikuttaa, ja se,että tosiaan ei ole koskaan asunut isän kanssa, isä käytännössä vieras ? lastenvalvojalle olen menossa jossain vaiheessa, mutta kiitollinen olisin jos voisitte etukäteen vähän valaista näitä hankalia asioita..

Kommentit (3)

yhteishuoltajuutta... Saat tehdä miten haluat. Yleensä etävanhempi maksaa matkakulut, ihan miten sovitte ja miten itse haluat. Pientä lasta sun ei kannata vieraan matkaan antaakaan, mutta hienoa, että isä nyt haluaa tutustella tyttäreensä älä sitä estäkään koskaan.