Vierailija

Kun itse olin lapsi, asuimme kerrostaloalueella, jossa oli paljon kavereita. Joka päivä meillä kävi kavereita kylässä ja itse kyläilin myös. Koskaan ei kenenkään kaverin luona tarjottu mitään.

Nyt kun omilla lapsilla on käynyt vieraita. Ei ole tullut mieleenkään tarjota mitään. Lapsia käy kylässä välillä neljäkin kerralla. Mitä ihmettä heille edes antaisin??? Itse en tykkää siitä, että jotkut lasteni kavereiden vanhemmat tarjoavat herkkuja lapseni ollessa kylässä, joten en itse tarjoa mitään heille.

Meillä rahatilannekin on tällä hetkellä se, että ostan itse lapsille ruokaa välillä opintolainalla. Olen opiskelija ja miehen tulot ovat niin pienet etten kehtaa edes tutuille kertoa paljonko ne ovat. Asumistukea saadaa. Ei todellakaan ole huonoa käytöstä, jos ei tarjoa mitään lasten kavereille. Jos meillä ruokaa annettaisiin niin taitaisi kyläilijöiden määrä kasvaa ja kävisivätkylässä useita kertoja päivässä tai viihtyisivät koko päivän. Laina-rahalla en naapureiden lapsia ruoki!!!

Kommentit (3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Omenoita tai päärynöitä lohkoina sekä/tai appelsiinejä.

Mandariiniaikaan kuorin kasan mandariineja ja vien tarjoan lapsille. Menevät kuin kuumille kiville.

Kesällä lohkoan vaikka vesimelonin ulos pihalle lapsille tai vähintään laitan vesikannun ja siihen sitruunamehujääpaloja virvokkeeksi.

Jos ei ole allergioita niin yleensä kaikki lapset saa hedelmiä syödä. Karkkipäivä meillä on kerran viikossa.

Viimeksi tein mansikkapirtelöä lasten kavereille. Pakkasesta itse kerättyjä mansikoita ja litra maitoa. Tehosekoittimeen ja sitten mukeihin. Ei ollut kallis mutta lapset tykkäsi. Kun vielä laitoin alekaupasta ostettuja päivävarjollisia pilljeä (megapussi tosi halvalla) niin hyvin kelpasi ja pillit sai viedä sit mukanaan.

Jos meillä on ruoka-aika niin otan selvää saako ja haluaako lapsi syödä meillä mutta aina tarjotaan se mahdollisuus.

Omasta lapsuudesta muistan kuinka kavereita ei edes pyydetty pöytäään vaan saivat odottaa eteisessä seisten kun söin. Ikinä ei tapahtuisi omasssa kodissani!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat