Vierailija

Niin, lyhyesti ja ytimekkäästi kyssäri paukahti otsikossa. Olen menossa suunniteltuun sektioon ja ajankohta päätetään maanantaina sairaalassa. Olen niin lopen kyllästynyt tähän raskauteen ja tämän vaikeuteen (ongelmia ollut rv9 lähtien; vuotoa, lepohoitoa, masennusta, sairaalassa oloa yms) ja olen kuullut että monille sektio on tehty juuri rv38.

Onko " hullua" alkaa vaatia sektion ajankohdaksi noin aikaisia viikkoja? Vauva on voinut kokoajan hyvin, on hyvin kehittynyt ja painoarvio nyt rv36+4 on 3,1kg.

Kommentit (9)

Noin pieni saattaa esim. kellastua tavallista herkemmin tai olla niin väsynyt, ettei syöminen tahdo onnistua, kun vauva nukahtelee koko ajan. Vietin yhden kesän tiiviisti vastasyntyneiden teholla pikkukeskosen kanssa ja näin osastolla monia noin 37-viikkoisina syntyneitä väsyneitä vauvoja. Normaalistihan vauvat syntyvät viikoilla 38 - 42, eli kannattaisi vielä jaksaa odottaa se yksi viikko. Onhan paljon mukavampaa saada vauva heti vierihoitoon, kuin että vauva päätyisi vastasyntyneiden osastolle nenämahaletkulla ruokittavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli tekevät varmaan lapsivesipunktion jos suostuvat tuohon. mutta todennäköisemmin odotuttavat vielä viikon.

olisi se vauvalle kuitenkin viikko lisää. ellei lapsella mitää hätää mahassa ole vaan kyse on sun vointisi huonoudesta.

38 + 1 on sitten se viikko 38

Ei millään pahalla, mutta se, että on kyllästynyt raskauteen ei kyllä ole syy ottaa lasta ennen aikojaan pois! Tulee väkisinkin mielee, että olisko pitäny jättää tekemättä kun jo tossa vaiheessa on niin rankaa...

kunhan vaan vaatii. Kuule sairaalamaailmassa vaatimuksille pitää olla perusteet. Niillä on kuule ihan oikeeakin työtä pelastaa ahdingossa olevia vauvoja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat