Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mua ahdistaa jo valmiiksi kevät. Terveysneuvonnassa ja terveyskeskuksessa antoivat vaan ohjeeksi ottaa kyypakkauksen, jos ötökkä pistää. Päiväkodissa eivät sitä kuitenkaan tehneet viime syksynä. Laittoivat sokeriin sylkeä ja sokerin piston päälle ja olivat ylpeitä itsestään.

Lapselle nousi kova kuume ja oli aivan vetelä koko illan. Luulin, että tuli kipeeksi, mutta vasta myöhemmin ymmärsin lääkärin avustuksella, että kyse oli siitä mehiläisestä. Kun kerroin asiasta päiväkodissa, eivät uskoneet.

Pitäisikö 2,5-vuotiaalle hankkia jo adrenaliinipiikki vai onko niitä noin pienille?

Kiitos, jos joku tietää jotain asiasta.

Kommentit (7)

Itseäni on lapsena pistänyt kaksi kertaa mehiläinen ja toisella kerralla meinasin tukehtua. Nykyään kannan piikkiä mukana ja ohjeena on, että piikki reiteen välittömästi.

Mun on varmaan varattava aika yksityiselle lääkärille, jotta saan kunnon ohjeet.

ap

Pelottaa vaan, kun olen yli puolen tunnin ajomatkan päässä päiväkodista. Nyt onneksi vielä kylmenee, etteivät nuo ampparit vielä taida liikkua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuohan on ihan uskomatonta. Itsellä on kyypakkaus kesällä aina käsilaukussa mukana, koska olen itse allerginen pörriäisten pistoille. Ei tulisi mieleenkään alkaa leikkimään hengellään ja katsoa, että mitähän tapahtuis, jos ei ottaiskaan sitä lääkettä.. Tee tuosta nyt kunnollinen valitus sinne päiväkotiin, että tajuavat, ettei tuolla asialla tosiaan ole YHTÄÄN leikkiminen!

*ihan järkyttynyt moisesta toiminnasta*

Vierailija:

Lainaus:

Mua ahdistaa jo valmiiksi kevät. Terveysneuvonnassa ja terveyskeskuksessa antoivat vaan ohjeeksi ottaa kyypakkauksen, jos ötökkä pistää. Päiväkodissa eivät sitä kuitenkaan tehneet viime syksynä. Laittoivat sokeriin sylkeä ja sokerin piston päälle ja olivat ylpeitä itsestään.

Lapselle nousi kova kuume ja oli aivan vetelä koko illan. Luulin, että tuli kipeeksi, mutta vasta myöhemmin ymmärsin lääkärin avustuksella, että kyse oli siitä mehiläisestä. Kun kerroin asiasta päiväkodissa, eivät uskoneet.

Pitäisikö 2,5-vuotiaalle hankkia jo adrenaliinipiikki vai onko niitä noin pienille?

Kiitos, jos joku tietää jotain asiasta.

Kynä käyttöön silloin kun pistos on hengenvaarallinen eli hengitys salpaantuu välittömästi pistosta. Lääkärin papereissa lukee tuo edellinen lievä allergiareaktio ja siitä voit pyytää lääkärinlausunnon tarhaa varten ja pyytää lääkäriä kirjoittamaan kyytabletin käyttöohjeet, jotta tädit osaavat sen sitten tarvittaessa antaa. Ja lääkäri tuskin huomaa itse tuota sinulle kirjoittaa joten pyydät sen suoraan ja selvällä suomenkielellä jos haluat sen saada.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat