Seuraa 

olen nyt rv 12 ja eilen huomasin, että alapäähän on ilmestynyt suonikohjut.. minulla on yksi aiempi raskaus, jolloin samat suonikohjut tulivat n. kuukausi ennen laskettua aikaa.. ja ne lähtivät siis vauvan synnyttyä pois. nyt mietityttää, että tulivatko nämä jäädäkseen jo nyt..?? onko kellään kokemuksia? tympiää, jos joudun lähes koko raskauden kärsiin näistä vaivoista.

miten on, kannattaako jatkaa töitä, teen vanhusten palvelutalossa töitä ja kävelyä tulee paljon. saisikohan tämän vuoksi sairaslomaa?? voiko mikään auttaa näihin? ne ovat kipeät välillä, mutta ei koko ajan..

auttakaa joilla ollut tällaisia ongelmia...

kiitos! :)

Kommentit (4)

Minulle tuli myös toisessa raskaudessa kohjut jo tosi hyvissä ajoin, valitettavasti. Ja vkon 27 jälkeen muistaakseni sain saikun saman tien, kun lääkäri näki tilanteen ja mulla oli suonikohjuja tosi paljon + istumatyö. olisi pitänyt kuulemma hakea aiemmin jo. Auts. :(

ja siitä sitten johtuu kohjut. Itse en ole mitään apua niihin löytänyt ja silti töissä jatkanut loppuun saakka eli ei antanut lääkäri niiden takia saikkua. Lastenkodissa olen töissä joten ei se helppoa aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei,

Sain kohjun alapäähän viikolla 26. On ikävä kyllä suurentunut koko ajan..

Aamuisin tuntuu hyvältä, kun selvästi pitkä makuullaolo vaikuttaa kohjuun pienentävästi. Mutta aika nopeasti aamun mittaan kohju turpoaa ja kivut alkavat. Kipu tulee siis aivan selkeästi seisomisesta. Esim. iltapäivällä ruoan teko, joka vaatii noin puolen tunnin seisoskelun keittiössä, on aika kivuliasta. Sitten on ihan pakko päästä sohvalle makoilemaan.

Sinulle on kyllä tullut tosi aikaisin.. Toivottavasti lääkäri on ymmärtäväinen. En tiedä miten minä jaksaisin seisomatyössä. Ehkä sinulla ne eivät näin kipeydykään. Jos mulla olisi raskas työ, olisin varmaan tarvinnut saikkua.

Mulla kolmas raskaus ja suonikohjut tuli alapäähän jo viikolla 13. Kolme viikkoa olin kamalissa kivuissa töissä, hoitotyötä teen. Viikolla 16+ lääkäri kirjoitti sairaslomaa ja vaikka olen pääasiassa vain lepäillyt kotona, ovat kohjut pahentuneet koko ajan. Kotitöitä en juurikaan pysty tekemään ja pystyssä olo on koko ajan ollut vaikeaa, siis tehnyt todella kipeää. Nyt viikkoja 27 ja kohjut nyrkin kokoiset. Sairasloma on nyt äitiysloman alkuun, kolmas pätkä siis menossa. Lääkäri ollut tosi ymmärtäväinen ja harmitellut, kun ei tilanteeseen ole oikein muuta apua, kuin levätä. Itseäni lepääminen jo pitkästyttää...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat