Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (18)

hylkää syntymättömän lapsen vakuutushakemuksen äidin suuren ylipainon vuoksi (yleensä kai raja ollut BMI 35, mutta nämä varmaan vaihtelee yhtiöittäin ja senkin mukaan jos jotain muuta vaivaa / sairautta äidillä). Painoindeksi lasketaan raskautta edeltävästä painosta, ei raskausaikana oikeaoppisesti edes voi laskea painoindeksiä, koska suurin osa normaalipainoisistakin olisi sen mukaan raskausaikana ylipainoisia mikä ei fysiologisesti ole totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..ja on kyllä yli 30 joten reippaasti pitää olla ylipainoinen ettei lapsivakuutuksen varausta myönnetä painon takia.

Otettava viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa.

terkuin vakuutusvirkailija

Oon kuumeisesti etsinyt tietoa eri vakuutusyhtiöiden sivuilta, tuloksetta.

Onko se muuten niin, että se BMI ratkaisee mikä on ollut ennen raskautta vai se mikä on vakuutusta otettaessa eli 3kk ennen synnytystä?

en IKINÄ ole kuullutkaan että vakuutusta ei myönnettäis BMI:n johdosta . . . ja itse oon ylipainoinen ja ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia vakuutusyhtiössä . .

Meillä kummankin Tapiolassa ja ekassa mulla oli raskausdiabetes ja vakúutus saatiin ihan normaalisti.

Eka ultra piti olla käyty ennen kun sai hakea.

nuo 2 ja 3 kk:n rajat on ne viimeiset mahdollisuudet. Mutta jos otat jo aiemmin ei ole vaikutusta mitä on arvot sen jälkeen kun olet vakuutuksen saanut.

Mulla oli BMI 35 raskauden alussa, olen silti aina ollut terve, eikä mitään ylipainon tuomia terveysongelmia ole ollut. Oma vakuutusyhtiömme hylkäsi vauvavakuutuksen, vaikka hakemuksen vastaanottanut virkailija näki minut sekä BMI:n papereista ja sanoi, että kaikki on kunnossa.

Laitoin tarjouspyynnön ko. tietoineen muihin vakuutusyhtiöihin ja melkein jokainen olisi ottanut minut asiakkaakseen, joten sen jälkeen vain valittiin. Ja samalla vaihtui siis koti- ja autovakuutukset entisestä yhtiöstä toiseen.

Nyt meillä on kaikki vakuutukset Turvassa, jolle edes raskausdiabetesepäily ei ollut ongelma...

Saat anteeksi. =)

Olen ihan tavallinen 167/76 kokoa oleva naisihminen. En mielestäni mitenkään tyhmä tai ainakin mensaan pääsisin jos hakisin kun testit olen tehnyt kohtuullisilla pisteillä.

En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit kysymällä onko minulla VARAA kysyä tälläistä. Miksi ei olisi? Kai voin kysyä ihmisiltä jotka tietävät jos puolentoista tunnin etsintä vakuutusyhtiöiden sivuilta ei antanut minulle vastausta?

Eikö sinustakin ole ihan luonnollista, että esikoistaan odottava ihminen on kiinnostunut myös syntyvän lapsen vakuutusasioista?

t. Ap

ps. Ja kiitos vastauksistanne! =)

en tiedä, miksi pidän kysymystä typeränä ja turhanpäiväisenä, vaikka kyse on elämän realiteeteista, terveydestä ja vähän onnestakin. En voi itselleni mitään. Näen silmissäni tyhjäpäisen (anteeksi) pullean (anteeksi) äiterön (anteeksi), jolla on VARAA kysyä tällaista. Kyse on siis minun järjen ja muustakin köyhyydestä. Anteeksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat