Vierailija

ei jaksa vauvan yö heräilyä. Uupuu ja väsyy enemmän kuin 18-20v äiti. Laittaa esikoisen päivähoitoon kun tyhmyyttään tekee toisen lapsen. Siinä syy miksi lapset KUULUU tehdä nuorena!

Kommentit (20)

Vierailija:

Lainaus:

olen paaaaljon vanhempi tapa kun hoitoon laittaminen " modernissa Euroopassa" . Ihminen on pohjimmiltaan vieläkin eläin, ja eläimillä on tapana hoitaa poikasensa itse, käkeä lukuun ottamatta;)

Vierailija:

Lainaus:

kolme lasta. Olin 7v kotona ja hoidin lapseni kouluikään. Tulot oli pienet mutta pärjäsimme ihan hyvin. Jaksoin valvoa öisin vaikka lapset olivat haastavia. 30v -> äiti on jo itsekäs,tottunut tulemaan/menemään miten itselle sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos yhtään tuntisit historiaa, niin tietäisit, että Euroopassa on vuosituhansien ajan passitettu lapset muualle hoitoon VUOSIKAUSIKSI. Lasten hoitaminen ITSE on varsin moderni ilmiö.

Vierailija:

Lainaus:

olen paaaaljon vanhempi tapa kun hoitoon laittaminen " modernissa Euroopassa" . Ihminen on pohjimmiltaan vieläkin eläin, ja eläimillä on tapana hoitaa poikasensa itse, käkeä lukuun ottamatta;)

Mutta lasten hoitoon viemisestä puhutaan nykyään uutena ilmiönä, jota se EI ole. Uudempi ilmiö on hoitaa lapset itse.

Parisuhde ei kestänyt, mies lähti lätkimään, ja tyttö jäi yksin kahden lapsen kanssa. Oli rankkaa, isovanhemmat hoitivat lapsia paljon.

Itse sain esikoisen vuosia myöhemmin, kun olin ensin avioitunut pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa. Meidän lapsillamme on isä ja kotona vakaa taloudellinen tilanne.

Ei pidä yleistää, mutta ymmärtänette, mitä tällä esimerkillä haluan osoittaa. Moni 20-vuotias ei ole vielä löytänyt sopivaa elämänkumppaniakaan.

Mutta kukin tavallaan.

kun esikoinen syntyi olin 30v. ja kakkosen syntyessä 32v. Yöheräilyt olen jaksanut oikein hyvin ja vieläkin viihdyn kotiäitinä, vaikka nuorempi on jo yli 2-vuotias. Omassa kaveripiirissäni en tosin ole mikään poikkeus, mutta ehkä mulla on reippaampia kavereita kuin sulla. ;)

ps. On muuten kivaa kun oli ammatti taskussa, maailman matkustelut takana ja oma asunto hankittuna ennen kuin tuli lapsia.

Eikö nainen vieläkään saa itse päättää oman elämänsä suuntaa ja aikataulua?

Itse en ole tavannut kuin hyviä äitejä KAIKISTA IKÄRYHMISTÄ. Missähän ne vastuuttomat nuoret äidit ja väsyneet ikä-äidit oikein piileksivät?

Pitäisikö päivähoitaien, lastentarhan opettaien a vanhusten hoitaienkin äädä eläkkeelle heti 30 v. täytettyään?

Kuinka moni meistä saa kaikki lapset suunnilleen samassa iässä? Oma äitini synnytti 6 lasta, esikoisen 26-v. ja kuopuksen 43-v.

Minä sain esikoiseni 26-vuotiaana. Olinko nuori vai vanha? Nyt melkein 30-v. haaveilen kakkosesta. Olenko nyt nuori vain vanha? Kieltämättä 26-vuotiaana jaksoin vauvan kanssa oikein hyvin, nuoruuttaniko? Toisaalta nyt on kokemusta, eikä toisen vauvan kanssa varmasti olisi lainkaan niin kömpelöä kuin esikoisen.

Naimisissa, omakotitalo Helsingissä, nuoruus eletty (tosin koen olevani hyvin nuorekas edelleen), elämässä on tiettyä vakautta ja elämä tasapainoista johon myös sopii lapsiakin. Haluan tarjota lapsilleni elämyksiä joihin tarvitaan rahaa ja nyt minulla on siihen paremmat mahdollisuudet kuin jos olisin saanut lapsen 18-vuotiaana. Tapasin elämäni miehenkin vasta 27-vuotiaana. Esikoisella on ollut koliikkia ja hän on ollut myös paljon sairaana, myös yöheräilyjä on ollut, enkä koe olevani uupunut tai väsynyt sen enempää kuin kuka tahansa äiti ikään katsomatta. Esikoista en tule laittamaan päiväkotiin kun toinen syntyy. Haaveissa 4 lasta ja mielellään yhteen syttyyn ne jolloin kotiäiti vuosia tulee. Ei pidä yleistää asioita rakas ap. =)

Vierailija:

Lainaus:

ei jaksa vauvan yö heräilyä. Uupuu ja väsyy enemmän kuin 18-20v äiti. Laittaa esikoisen päivähoitoon kun tyhmyyttään tekee toisen lapsen. Siinä syy miksi lapset KUULUU tehdä nuorena!

kolme lasta. Olin 7v kotona ja hoidin lapseni kouluikään. Tulot oli pienet mutta pärjäsimme ihan hyvin. Jaksoin valvoa öisin vaikka lapset olivat haastavia. 30v -> äiti on jo itsekäs,tottunut tulemaan/menemään miten itselle sopii.

Esikoinen söi kerran yössä puolivuotiaaksi ja kuopus kerran yössä 3 kk vanhaksi, sen jälkeen nukkuivat koko yön. Hyvin jaksoin yöheräämiset :) Mulla ainakin menomono vipatti parikymppisenä etten olisi jaksanut lasten kanssa. Vuotta vanhempi siskoni sai kaksi lastaan nuorena ja usein jäi hakeana katsomaan perääni kun lähdin bailaamaan. Mutta kukin tyylillään, tämä sopinut mulle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat