Vierailija

Kyseessä on tyttäreni kaverin synttäribileet, alkavat tunnin päästä eli puoli kahdeksan. Tytöt vanhemmat lähteävät kotoa pois, mutta 17-vuotias sisko on paikalla.

Vanhemmat tulevat n. klo 22 paikalle ja silloin hakisin myös tyttöni.

Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (45)

Sisko kuitenkin on jo melkein aikuinen ja 11-vuotiaat on kuitenkin vielä niin lapsellisia. Kyllä normaali 17-vuotias on ihan kypsä lapsenvahdiksi!

Eri asia olisi, jos lapset jäisivät yöksi ja vanhemmatkin olisivat yön poissa.

Kyse on kuitenkin vain muutamasta tunnista!

Eiköhän tytöt vain syö siellä shipsiä, juo limpparia ja kuuntelee Idols-levyä... niin ja tietty hihitä! Hellitä vähän pipoa :)

Meillä oli 11-12-vuotiaana ala-asteella bileitä, jotka kestivät juuri johonkin kymmeneen, eikä vanhempia ollut kotona.

Siellä syötiin sipsejä, juotiin limua ja tanssittiin hitaita, hihitettiin ihastusten perään jne. Ihania muistoja. Onneksi vanhempani luottivat minuun jo sen ikäisenä. Toki ymmärrän, ettet tyttöä päästä, jos on jotain huonoja kokemuksia luottamuksen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jotta erinäisistä syistä päätös on venynyt. Mikä on tämä syy? Onko tyttösi tehnyt jotain josta sitten " rankaiset" sillä ettet päästä kaverilleen?

t. kuka muistaa vielä luokkakaverin 11 vuotisbileet

Vierailija:

Lainaus:

Kyseessä on tyttäreni kaverin synttäribileet, alkavat tunnin päästä eli puoli kahdeksan. Tytöt vanhemmat lähteävät kotoa pois, mutta 17-vuotias sisko on paikalla.

Vanhemmat tulevat n. klo 22 paikalle ja silloin hakisin myös tyttöni.

Mitä mieltä olette?

Vaikka suurin osa 11-vuotiaista on vielä lapsia, joukkoon mahtuu jo niitä jotka tietävät paljon asioista ja joilla saattaa olla jo kokeiluja takana. Turhan aikainen altistaminen asioille on mielestäni typerää, kyllä niitä iltabileitä ehtii sitten isompanakin pitämään. Omalta kohdaltani muistan ensimmäiset iltabileet 14-vuotiaana ja näin jälkeenpäin ajatellen sekin oli liian nuorena.

41

Vierailija:

Lainaus:

millaiset vanhemmat ja sisko. Jos en tuntisi, en päästäisi.

ja tunnen myös tämän 17-vuotiaan. Olen tiennyt bileistä jo pidemmän aikaa, mutta erinäisisitä syistä päätös on venynyt.

Olen soittanutkin jo vanhemmille.

Bileisiin on tulossa 8 samanluokkalaista tyttöä, ei poikia.

ap

Kyllä muistan! Tosin meillä ei ollut kotibileitä vaan limudiskoja Seuratalolla. Siellä oli poikiakin. Mulla oli jopa sellaset mokkaset mustat buutsit sitä varten ja lainasin äitin huulipunaa. Ei me mitään viinaa juotu, tanssittiin ja hihiteltiin ihastuksiemme perään.

Silti kotibileissä ja limudiskoissa olin käynyt 11-vuotiaasta lähtien. Kaikista ihaninta oli, jos oli paikka missä oli savukone ja värivaloja. Ihana tanssia vaan. :) Ja vanhemmat hakivat sitten kotiin. Ei se aikuistuminen tapahdu yhdessä yössä. Minusta oli mukava, että minuun luotettiin, minusta välitettiin ja sain kokeilla erilaisia juttuja.

Mä menin itse 18-vuotiaana jo naimisiin, olin jo täysi nainen. 17v on vain vuoden päässä siitä. Pelkkiä tyttöjä paikalla, tunnet perheen. Miksi haluat hallaa lapsesi sosiaalisille suhteille ja murrosiän alulle? Liian jyrkkää...

edes ymmärrä, miksi lapsi EI voisi mennä synttäreille...???!

Mikä on ongelma? Kyse on muutamasta tunnista, paikalla vain tyttöjä (tosin eipä väliä vaikka olisi poikiakin... ) ja vahtimassa 17-vuotias.

Mikä on se syy, miksi ap ei voisi lastaan päästää tuonne? Kuten jo on mainittu, kaikella todennäköisyydellä tytöt juovat limua&syövät sipsejä ja samalla hihittelevät ja puhuvat pojista/Idolsista/hevosista (mistä ovatkin kiinnostuneita), kuunnellaan vähän musaa ja ehkä pelaillaan jotain (Twisteriä, pullon pyöritystä, tmv) tai tehdään erilaisia Demi ymv. lehtien " testejä" .

Anna tytön mennä, ja löysää pipoa päässäsi!:)

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

millaiset vanhemmat ja sisko. Jos en tuntisi, en päästäisi.

ja tunnen myös tämän 17-vuotiaan. Olen tiennyt bileistä jo pidemmän aikaa, mutta erinäisisitä syistä päätös on venynyt.

Olen soittanutkin jo vanhemmille.

Bileisiin on tulossa 8 samanluokkalaista tyttöä, ei poikia.

ap

Ei vanhempia, muutama kaverus keskenään. Meillä ainakin luotetaan, eikä loputtomiin voi vahtia, vaikka mieli tekisikin.

Itse olen viettäny jo 10 -vuotiaana kavereiden kanssa MERELLÄ ilman kännyköitä ym. öitä mökillä, joka kesä aikuisuuteen asti.

En mäkään alle 16 -vuotiasta (yläkouluikäistä) päästäisi minnekään kaupungille riehumaan tmv, mutta musta kavereille voi mennä pe/la -iltaisin jo alakouluikäisenäkin, jos kotiintuloajoista / hakemisesta sovitaan ja sopimuksia noudatetaan.

Meillä homma toimii niin, että tyttö vastaa kännykkään JOKA KERTA kun soitetaan. Pari kertaa illan aikana soitetaan, ja jos ei vastaa, niin tullaan hakemaan pois, ja menot loppuu siihen. Tähän asti on toiminut 12- ja 15 -vuotiaiden kanssa erittäin hyvin. Kumpikaan ei saa olla kaupungilla, mutta kavereilla saa iltaa istua. Kyllähän sen puhelimessakin kuulee, vastaako heti vai ei, ja missä vastaa. Ylihysteeriseksi ja ylihuolehtivaksi ei kannata alkaa, siitä tulee vain ongelmia...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat