Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mitä olette laittaneet pikkipojalle päälle, kun lähdette virpomaan? Meillä 3-vuotias poika ja itsekseni ajattelin, että mentäisiinkö huomenna virpomaan ensimmäistä kertaa. Joskus olen nähnyt pojan puettavan noita-akaksi, mutta en oikein tiedä... Toisaalta voin kuvitella mikä huuto nousee, jos jotain tavallisesta poikkeavaa puetaan päälle. Eli onko kamalan väärin mennä virpomaan normaaleissa ulkovaatteissa?

Kommentit (2)

Musta täytyis pukeutua. Mä oon sitä mieltä et palkkio annetaan lapselle hyvän pääsiäisen toivotuksesta ja vaivannäöstä. Vaivannäköön kuuluu musta rooliasu (ei tarvi musta kuitenkaan olla mikään kallis luomus), kunnolla koristeltu pajunoksa ja virpomisrunon opettelu (jos jo osaa).

Mulla on 2v. poika ja mennään nyt virpoon mummulat ja oltiin jo viime vuonna. Musta hyvä rooliasu pienelle pojalle on pääsiäispupu tai noidan kissa. Itse en oikein osaa poikaani noidaksi pukea.

Onpa meillä käynyt isompia poikia virpomassa joilla ei ole asua ja virpoivat koristelemattomalla oksalla, mitä eivät jättäneet sille kenet virpoivat, vaan virpoivat kaikki samalla oksalla. Kurjalta tuntui, siinä oli virpomisen hauskuus tiessään ja mielessä vain siitä saatu palkkio.

Hauskaa pääsiäistä!

kun olin pieni noita-akaksi pukeudutiin pääsiäislauantaina ja käytiin toivottamassa hyvää pääsiäistä tutuile. Puhuimme noitimisesta. Palmusunnuntaina virvoimme vanhemmat ja sukulaiset sekä kummit saadaksemme pääsiäisenä palkkamme.

Nykyään on vanha karjalainen perinne mennyt yhteen rannikkosuomenruotsalaisten perinteen kanssa ja synnyttänyt noidiksi pukeutuneet virpojat. Tapoja ja perinteitä on monia, joten poikasi voi pukeutua tai olla pukeutumatta, kunhan itse mietit ketä virvotte ja miten haluatte itse toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat