Vierailija

Kertokaa kommentteja ja kokemuksia puolesta ja vastaan.

Kommentit (20)

Karua ajatella, että joillekin ovat. Tämä on meidän perheelle paras kokoonpano. En pidä vauvoista erityisemmin, kivempaa opettaa toista lukemaan, luistelemaan jne. kuin vaihtaa vaippoja, röyhtäyttää ja imettää.

Elämä päässyt jo helpoksi, en halua enää vaikeuttaa sitä. Kolmas lapsi tulisi sitä paitsi taas kalliimmaksi. ei ei ja ei.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja meillä kyllä me (minä ja mieheni) nimenomaan itse päätämme, hankimmeko lapsia vai emme. Molemmat ovat saaneet alkunsa tosi helposti: ehkäisy on jätetty pois ja sitten ollaankin katseltu punaista viivaa. Joillakin on näinkin, tietysti tosi kurjaa, että sinulla on ollut noin rankkaa. Meillä on sitten omat, eri murheemme. ap

väestöä alkaa maailmassa olla jo aikalailla. En ymmärrä miksi lapsia pitäs olla jotain neljää enemmän. Eikö se oma biologinen lisääntymistarve viimeistään neljällä taltuteta.

T. kahden äiti

Mä tein vielä kolmannen ja siitä lähtien elämä on ollut yhtä kriisiä toisen perään. Kolmas on toisin kuin kaksi ekaa todella tempperamentinen tahtotapaus, allergikko helposti sairasteleva, huonosti nukkuva jne. Monta kertaa on käynyt mielessä, että olisi pitänyt jättää lapsiluku kahteen. Tosin rakastan kaikkia paljon, mutta on selvää, että viimeisin saa enemmän huomiota kuin ensimmäiset vaativuudellaan ja se ei ole reilua muita kohtaan.

Harva vain uskaltaa niitä ääneen sanoa.

Minä varmaan hankkisin kolmannen lapsen, jos saisin hänet hoiviini noin puolitoistavuotiaana. Vauva-ajat ovat ajaneet minut ihan loppuun: unettomuutta, masennusta, pohjaton väsymys. Karua, niin on, mutta jotkut asiat elämässä ovat.

Lähinnä olen ollut vain huvittunut sen tempauksista. Meillä siis jo esikoista on kohdeltu kuin söpöä pehmolelua. Apua, miten käy toisen ja kolmennen lapsemme, ne vasta pellossa kasvavatkin.

Myöskin vaikka juuri kiipeilemään oppineen pikku viikarin jatkuva kiipeily kielloista huolimatta lähinnä huvittaa (siis se itsepäisyys ja velmu ilme silmissä meneminen vaikka äiti kieltää) kun että väsyttäisi.

Sitä vaan jotenkin enemmän osaa ottaa renommin ja vaan nauttia vauvasta!

Vierailija:

Lainaus:

--> Lapsia EI HANKITA!!!!

Samaa mieltä! Esikoisen sain nuorena, kuoli! Seuraava neljän vuoden päästä ja sen jälkeen vielä kolme, kuopus nelikymppisenä - melkein!

Lapset saadaan ja kaikki tulee kenen tarkoitus. Siksipä en hyväksy aborttia. Ihania lapsia minulla ja tänään olimme nuorimman lapsenlapsen rotinoilla. Vanhempi poika sai ensimmäisen prinsessan,

lapsenlapsia yhteensä kuusi, kolme tyttöä ja kolme poikaa!

Vierailija:

Lainaus:

Myöskin vaikka juuri kiipeilemään oppineen pikku viikarin jatkuva kiipeily kielloista huolimatta lähinnä huvittaa (siis se itsepäisyys ja velmu ilme silmissä meneminen vaikka äiti kieltää) kun että väsyttäisi.

Kolmannet ja useammat lapset ovat usein varsinaisia riiviöitä. Rajat ovat unohtuneet, kun osataan pahnanpohjimmaisen kultamussukan kanssa ottaa rennommin. Olin itse perheemme kuopus, ja minua lellittiin paljon enemmän kuin sisaruksiani. Sain siitä myös kuulla. Iltatähdet ovat kaikkein pahimpia: vanhemmilta unohtuvat ihan kaikki perusasiatkin, kun lapseen suhtaudutaan kuin suloisimpaan pehmoleluun.

En sano, että sinulla 10 on tällainen tilanne, mutta aika paljon näkee liian hemmoteltuja kuopuksia.

Mulla nimittäin kuopus on se kaikkein rauhallisin tapaus ja muutenkin juuri nyt kolmannella kerralla sitä on osannut asettaa ne rajat paremmin sekä olla johdonmukaisempi kuin ekoilla kerroilla.

" Ei enää vauvoja kitisemään, puklimaan ja uhmailemaan."

" En pidä vauvoista erityisemmin, kivempaa opettaa toista lukemaan, luistelemaan jne. kuin vaihtaa vaippoja, röyhtäyttää ja imettää."

Että olet lapsesi kuitenkin halunnut ja saanut mutta et tykännyt kuitenkaan heidän vauva-ajasta. Minusta se jos mikä on aika karua :(

Kolmannet ja useammat lapset ovat usein varsinaisia riiviöitä. Rajat ovat unohtuneet, kun osataan pahnanpohjimmaisen kultamussukan kanssa ottaa rennommin. Olin itse perheemme kuopus, ja minua lellittiin paljon enemmän kuin sisaruksiani. Sain siitä myös kuulla. Iltatähdet ovat kaikkein pahimpia: vanhemmilta unohtuvat ihan kaikki perusasiatkin, kun lapseen suhtaudutaan kuin suloisimpaan pehmoleluun.

En sano, että sinulla 10 on tällainen tilanne, mutta aika paljon näkee liian hemmoteltuja kuopuksia.

Mä olen kyllä tosi tyytyväinen, että päätettiin muuttaa kahden lapsen politiikka kolmeen. Tästä kolmannesta on vasta osannut oikein NAUTTIA. Kaksi ekaa oli " harjoituskappaleita" . Ja tätä samaa sanoo monet kolmen lapsen äidit. Nyt kuumeilen neljättä vaikka eka olin vain kahden kannalla.

Vierailija:

Lainaus:

Karua ajatella, että joillekin ovat. Tämä on meidän perheelle paras kokoonpano. En pidä vauvoista erityisemmin, kivempaa opettaa toista lukemaan, luistelemaan jne. kuin vaihtaa vaippoja, röyhtäyttää ja imettää.

Elämä päässyt jo helpoksi, en halua enää vaikeuttaa sitä. Kolmas lapsi tulisi sitä paitsi taas kalliimmaksi. ei ei ja ei.

2

Anteeksi, en ajatellut että kahden lapsen äidin korvaan sana " harjoituskappale" kuulostaa karulta. En tarkoita sitä millään tavalla negatiivisessa mielessä. Vaan kolmannen kanssa sitä ei enää sillä tavalla vaikka hermoile tai yritä liikaa tms. Jotenkin sitä on jo niin tottunut siihen vilinään ja vipinään mitä talossa jo entuudestaan on. Myöskin vaikka juuri kiipeilemään oppineen pikku viikarin jatkuva kiipeily kielloista huolimatta lähinnä huvittaa (siis se itsepäisyys ja velmu ilme silmissä meneminen vaikka äiti kieltää) kun että väsyttäisi.

Sitä vaan jotenkin enemmän osaa ottaa renommin ja vaan nauttia vauvasta! En osaa selittää. Mutta ymmärsit kuitenkin väärin tuon " harjoittelukappale" sanan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat