Vierailija

Ei ole järkevää, että lukioista valmistuu heikkotasoisia ylioppilaita, jotka eivät oikeastaan kykene jatko-opintoihin eivätkä viitsi " alentua" ammattikouluun.

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

26-vuotiaana sitten valmistuin ammattiin. Eikä yhtään ole ollut haittaa tähänastisessa elämässä lukion käymisestä. En vaan heti ysiluokkalaisena tiennyt mitä halusin tehdä.

Minusta on hyvä käydä se, niin oppii kieliä paremmin ja saa muutenkin PALJON tietoa eri alueilta.

Itse olen miettinyt jälkikäteen, että onneksi menin lukioon, sillä monet ihan perusjutut (esim. biologiassa, maantiedossa, historiassa jne. ) olisivat jääneet oppimatta (vaikka luen paljon lehtiä ja kirjoja, katselen dokumentteja ymv. niin lukiossa tuli hyvä " tietopaketti" monista asioista:)

Olen miettinyt, että yläasteen tulisi kestää kauemmin. Tiedot joita opitaan yhdeksässä vuodessa ovat kovin vajavaiset, jos miettii että lukiossa jossa opiskeltiin kolme vuotta " vastaavia aineita" mitä yläasteella, ja itse ainakin tajusin lukiossa, miten VÄHÄN lukion jälkeenkään tiedän asioista...! Vaikea kuvitella että tuota kolmea vuotta ei olisi ollut, tarkoitan etten tietäisi asioista, osaisi kieliä ymv. tämänkään vertaa mitä nyt.

Toki myös amatsuissa opii asioita, esim. lähihoitaja tmv. voi tietää paljon enemmän esim. ihmisen biologiasta kun lukion käynyt, mutta toisaalta tuo tieto on suppeampaa (eli rajoittuu kapeammalle alalle mitä lukiossa opitaan).

Oikeastaan jos NYT saisin valita, niin kävisin luultavasti amatsu-lukio yhdistelmän... 4vuotta ja lukioa&ammatti, ei paha;) Mutta jos pitäisi valita vain toinen, niin lukion kyllä kävisin ja hankkisin ammatin sen jälkeen. Toisaalta ei pidä unohtaa, että moni käy amatsun ja saa ammatin, ja sen jälkeen suorittaa esim. iltalukion työn ohella, ei pöllömpi vaihtoehto sekään, jos aika ja resurssit riittävät!:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat