Vierailija

kaverilla 3 lasta ja lähes joka viikko joku heistä kuumeessa - voi olla 37,8 jne. Siis mun mielestä lähes kaikilla lapsilla olisi joka viikko kuumetta joskus jos mittaisi joka päivä, miksi jatkuvasti pitää rampata mittarin kanssa? Mun tyttö 3v 3kk ja olen ehkä mitannut 10kertaa näiden vuosien aikana siltä lämpöä, kyllä tuntee jos lapsi niin kuuma että vaikka voisi mitata, silloin onkin kunnon kuume - 39,7 esim. Turhaa ressiä tuommoinen...

Kommentit (9)

sitä paitsi, mielestäni olet oikeassa: Mitä sitten jos lapsella on vähän kuumetta, jos on kipeä niin on kipeä ja se kyllä erottuu muullakin sitten (yskä, nuha, itku, huuto). Kuume on tärkeä osa puolustusmekanismia ihmisruumiissa eikä sitä pidä tarpeettomasti lääkitä alas, ellei lapsi todella kärsi kuumeesta ja koe kipua tms. sen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sehän on fakta, että leikki-ikäisillä lapsilla ruumiinlämpö nousee esim. kovissa leikeissäkin helposti jonnekin 38,5 asteeseen, joten ihan varmasti saa mitattua lapselta " kuumeen" , jos joka päivä mittarin kanssa heiluu! Lämpö pitää mitata päivä- tai yöunien jälkeen tai jos lapsi on muuten lepäillyt jonkin aikaa. Ei siis missään nimessä kesken leikkien tai ulkoilun jälkeen.

Kyllä sen lapsen yleiskunnosta huomaa, jos hänellä on kuumetta.

Lapsen lämpö pitäisi (kuten aikuisenkin) mitata levon jälkeen makuuasennossa, jotta se olisi todellinen. Monellakin voi olla " pientä lämpöä" iltapäivällä kun on puuhaillut kovasti. Riippuu mitä pitää kuumeena.

Jos on tavallinen flunssa, en juurikaan vaivaudu. Kuumeen tuntee kädelläkin, ja jos lapsi on kipeä, niin kipeähän se on. Ei se paljon pienellä lapsella merkitse, onko kuumetta 38,2 vai 38,7.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat