Vierailija

Kyllä tuli moneen kertaan hierottua silmiä epäuskoisena kun kyseisen näy näin. Todella vastuutonta. Eikä kyseessä todellakaan ollut mikään teiniäiti. Luulisi nyt poliisinkin puuttuvan tuollaiseen toimintaan!

Sivut

Kommentit (24)

Lainaus:

Kyllä tuli moneen kertaan hierottua silmiä epäuskoisena kun kyseisen näy näin. Todella vastuutonta. Eikä kyseessä todellakaan ollut mikään teiniäiti. Luulisi nyt poliisinkin puuttuvan tuollaiseen toimintaan!

Luulisi vain olevan aika epäkätevää laudan kanssa?

Vastuuttomampana pidän itse kuitenkin lastenrattaiden työntämistä tupakka kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voihan sitä suorilta jaloiltaankin kaatua ja rattaat päästä irti. Jos vanhempi tuntee pärjäävänsä rullisten kanssa niin käyttäköön minun puolestani. Itse en kyllä uskalla ajaa edes pyörällä lapsen kanssa, koska kaatuisin varmasti, mutta käydään aina talvisin perheen kanssa hiihtelemässä, nuorin miehellä rinkassa.

miten paljon heikoilla kevätjäillä näkyy lapsiperheitäkin liikkumassa. Pahin oli, kun eräs kuulija kertoi nähneensä äidin luistelemassa pieni vauva rinterepussa heikoilla jäillä. Eikö ihmisillä ole lainkaan maalaisjärkeä. Rullaluistelua tai mitään muutakaan luistelua ei voi harrastaa vauvan kanssa.

Lainaus:

Yhtä järkyttävää on lasten kuljettaminen polkupyörän tarakalla lastenistuimessa! Ajatelkaa nyt sentään, jos äiti jostain syystä menettää pyörän hallinnan ja kaatuu?! Aina voi sattua vaikka mitä mutta en näe kyllä tuossa rullalautailussa mitään sen järkyttävämpää kuin polkupyöräilyssäkään.

Varsinkin pienen, vielä kehoaan hallitsemattoman kanssa näen pyöräilyn paljon vaarallisempana. Minäkin olen rullaluistellut paljon lasten kanssa, vältän jyrkkiä alamäkiä, lapsi 5-pistevöillä kiinni ja kypärä päässä.

lapsen turvallisuuden riskeeraten. Mitä jos lauta osuu kiveen, äiti kaatuu ja vaunut jatkavat matkaa auton alle? Siinä sitte taas iltalehdet on riemuissaan ja kysellään että missä kulkee raja siinä miten paljon äiti saa itseään toteuttaa lapsen turvallisuuden hinnalla.

Pahin mitä itse olen nähnyt oli perhe kävelyllä jäällä lastenvaunujen ja 3-4 -vuotiaan kanssa, kukaan muu ei jäälle enää silloin uskaltautunut! Järjetöntä!

Mitä sitten, jos rattaita työntäessäsi kompastut johonkin, kengännauhoihisi vaikka, tai muuten horjahdat, ja satutkin olemaan mäessä? Rullaluistelija, pyöräilijä tms voi ajaa päälle. Ihan vaikka paikallaan seisoisit keskellä peltoa niin jotain voi sattua. Minusta on aivan idioottimaista tuollainen "mitään ei voi vauvan kanssa tehdä" -asenne.

Kerran näin kyllä aivan järkyttävän tapauksen: rullaluisteileva isä otti noin vuoden ikäisen lapsen syliinsä, horjahti, ja lapsi putosi asfaltille. Kopsahdus vain kuului, ja sitten parkua (onneksi). Ihme on, jos lapsi ei vähintään aivotärähdystä saanut.

Yhtä järkyttävää on lasten kuljettaminen polkupyörän tarakalla lastenistuimessa! Ajatelkaa nyt sentään, jos äiti jostain syystä menettää pyörän hallinnan ja kaatuu?! Aina voi sattua vaikka mitä mutta en näe kyllä tuossa rullalautailussa mitään sen järkyttävämpää kuin polkupyöräilyssäkään.

Polkupyörän saa pysähtymään. Mites rullaluistimilla, kun täysi vauhti päällä ja pitäisi pysähtyä ? Raattaat työnnetään ekana auton eteen.

Lainaus:

Lainaus:

rullaluistimilla työntäen lastenvaunuja. Kyseessä 3-pyöräiset, käsijarrulla varustetut rattaat ja lapsella on kypärä päässä...

Vauva vaunuihin, itselle luistimet jalkaan ja retkiluisteluradalle nauttimaan ihanasta kevättalven auringosta.

Vauvan kanssa voi myös hiihtää. Eräs tuttu isä laittoi talvella vauvan päivittäin pulkkaan nukkumaan päiväunia ja veti pulkkaa perässään hiihtäen järven jäällä.

äiti liikkeellä rullaluistimilla samalla työntäen avorattaita, joissa toinen lapsi istui ja toinen seisoi tavarakorissa. Oli minusta todella hurjan näköistä.

Lainaus:

rullaluistimilla työntäen lastenvaunuja. Kyseessä 3-pyöräiset, käsijarrulla varustetut rattaat ja lapsella on kypärä päässä...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat