Vierailija

Olen 170 cm ja tasan tai hieman alle 80 kg, riippuen vuorokaudenajasta. Olen laihduttanut juuri 10 kiloa, mikä tuli kolmannen lapsen myötä. Tässä nykyisessä painossa ja koossa 44 olen ollut niin kauan kuin muistan. Kunto on hyvä. Ratsastan, lenkkeilen, touhuan kaikenlaista lasten kanssa. Mutta myös leivon herkkuja, ja en voi olla niitä syömättä. Voiko ihminen elää koossa 44 tuntematta jatkuvasti huonoa omatuntoa?? Minä haluaisin- tässä koossa on helppo pysyä. Saa herkutella, kunhan liikkuu aktiivisesti. Alle nykyisen painoni olen ollut vain joskus 15-vuotiaana. Tässä painossa minä pysyn kun elän täysipainoista elämää. Onko vielä pakko laihduttaa- en haluaisi.

Kommentit (8)

Luin lehdestä Israelilaisesta tutkimuksesta keski-ikäisistä miehistä. Yllättävä tulos oli että parhaiten voivat ja terveinpiä olivat lievästi ylipainoiset 24-27 painoindeksillä.

Itse uskon että on parempi hyväksyä parin kilon ylipaino, kuin aloittaa loputon stressaava ja kuluttava jojo-laihdutus, jonka lopullisena lopputuloksena sitä on vaan entistä painavanpi.

" Korkeintaan" saisit painaa 72 kiloa. Ehkä siihen olisi hyvä tähdätä?

Ei sun kuitenkaan millekään kidutuskuurille kannata ruveta. Syö terveellisesti ja liiku, sillä pitäisi tippua loput ylimääräiset.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olin myös hyvässä kunnossa ja reipas oli olo, mutta kun vertaa nykyiseen niin olo on huomattavasti kevyempi. Joskus kannan huvikseni 6v poikani (25kg) illalla yläkertaan nukkumaan ja mietin että ennen raahasin sitä painoa jokapaikkaan.

Minä suosittelen painonpudotusta.

Juurihan lehdessä oli (ainakin meidän paikallislehdessä), että hoikka nainen mittasi vyötärönsä ja mittatuloksen mukaan hän oli riskirajalla, eli pitäisi alkaa laihduttaa!! Ja nainen oli todellakin hoikka, ei mikään just ja just normaalipainoinen..! Vaatimukset naisia kohtaan kasvavat joka vuosikymmen; 90-luvulla naisten vyötärönympärys sai olla 90cm ja miesten 100cm. 2000-luvulla vastaavat luvut ovat 80cm & 94cm!! Ja kun otetaan huomioon suomalaisen naisen ruumiinrakenne (jokaisella kansalla on omansa, kuten tiedämme), nuo mittajutut voisi heittää suoraan roskiin!!

Kuulemma asiantuntijan mukaan juuri kukaan ei mahdu noihin mittoihin edes hoikanpuoleisena, kertoo varmaan jotain..?

Muutenkin viestistäsi kuultaa läpi se, että sinulla on ihan ok elämäntavat ja olet sinut itsesi kanssa.

MIeti, olisiko jokin päivittäinen/viikottainen herkku, jonka pystyisit korvaamaan kevyemmällä (tyyliin, ei aina kermajäätelöä vaan välillä mehupuikkoa). Siten saisit luultavasti pois vielä pari kiloa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat