Seuraa 

Onko kellään kokemusta miten käy peräpukamille synnytyksessä? Pahenevatko entisestään?

Minulla ei ole aikaisemmin ollu peräpukamia, mutta toisen raskauden aikana minulle on tainnut sellainen vaiva tulla. Vaiva ei tosin ainakaan vielä ole kovin paha, sillä tunnen ja muistan sen yleensä vain pyllyä pyyhkiessä :) Aina peräsuolen ulkopuolellä ei edes tunnu mitään, ja joskus siellä tuntuu vähän jotain pientä.

Vaiva on siis tällä hetkellä kai suhteellisen lievä, koska olen kuullut joskus pahemmistakin, esim. verta vuotavista, tapauksista.

Tuleva synnytys mietityttää kuitenkin melkoisesti, koska pelkään, että vaiva vaan pahenee kun joutuu niin kovasti pinnistelemään ja ponnistelemaan. Alapää on synnytyksen jälkeen ihan riittävän kipeä ilman peräpukamiakin.

Onko muilla kokemusta/tietämystä asiasta, mikä on mahdollinen ennuste? Voiko asialle tehdä mitään etukäteen/jälkikäteen?

Kaya5 34+0

Kommentit (2)

Mulla oli aivan kamalat pukamat raskaana ollessa (ja vuosi verta välillä.) Mua kanssa välillä ahdisti, että jos ne jää pysyviksi, mutta synnytyksen jälkeen ne hävis täysin! Ensin tietty pieneni ja pian katos kokonaan. Se oli ihanaa, kun pääsi niistä eroon.

Raskaana ollessa käytin jotain salvoja ym. pukamien hoitoon, mutta eivät juurikaan auttaneet. Mutta onneksi siis vaiva katosi itsestään. Tällainen oli mun kokemus.

Mulla tuli ekassa synnytyksessä peräpukamia mutta paranivat pian synnytyksen jälkeen salvan kanssa(mulle ei tullu mitään tikattavaa ja taisi se pukama sitten olla se kipein juttu synnytyksen jälkeen). Tokassa ei tullut odotusaikana tai synnytyksessä mitään. Itse luulen että raskaana ollessa alapää on niin kovilla, että ei ihme että jostain pullistelee. Kun vauvamasu on poissa niin vaivatkin helpottavat varmaan nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat