Seuraa 

Suunnittelemme kylpyhuoneremonttia. Suunnittelimme lämpimiä ruskeita sävyjä lattialle ja kylpyammeen ympärille (siihen mosaiikkina, jossa erisävyisiä ruskeita/beigeä). Seinät olisivat valkoiset. Laattaliikkeessä kovasti tyrkyttivät seinille mieluummin beigeä tai kermanvalkoista kuin valkoista, ettei tulisi niin kovaa kontrastia.

Itse en halua beigeä seinää, koska mielestäni siihen värimaailmaan on vaikeampi tuoda raikkaita värejä esim. pyyhkeissä.

Mitä mieltä olette, voiko melko tummanruskeaan lattiaan fiksusti yhdistää valkoiset seinät?

Kommentit (7)

..ja lattia ruskeaa ja suihkun takana ja pienessä seinämässä kuparimosaiikkia, hyvin sopii valkoinenkin :) Vessassa sitten beigeä ja ruskeaa seinissä ja sama ruskea lattialaatta, tämäkin toimii, mutta tässä valkoiset kalusteet tuomassa raikkautta. Valkoinen on mielestäni ajattomampi noista.. ja kaunis kontrasti on. Jos olisi valkoinen ja harmaa, niin mielestäni olisi liian kylmä, mutta ruskea tuo lämpöä ja tosiaan monet värit sopivat noihin esim. pyyhkeissä (sopivat kyllä kumpaankin vaihtoehtoosi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lattiassa on tummanruskea (sellainen suklaa) matta 10*10 laatta, jossa on hiukan elävä pinta (näkyy kun valo osuu sopivasti). Seinissä valkoinen valemosaiikkilaatta, jossa tosin on häivähdys ruskeaa, eli ei ole ihan kliininen vaikutelma. Ja seinalle menee pystyboordi sitä lattialaattaa kahden laatan leveydeltä. Tyytyväinen olen lopputulokseen, toivottavasti miellyttää vielä kymmenenkin vuoden päästä.

Mutta valkoisella ja valkoisellakin on eroa ja laatan koko ratkaisee paljon.

Jos oikein iso esim. 30x60 tai isompi valkoinen, ei hyvä. Mutta joku valkoinen mosaiikki tai 3x5 tai 10x10 tai 10x15 voisi olla melko ok.

Meillä on toisessa kylpyhuoneessa tummanruskea lattia, tummanruskea päätyseinä (suihkun takana) sekä muut seinät kiiltävää valkoista. Missään tapauksessa kokonaisuus ei ole steriili vaan mieluummin raikas ja tyylikäs. Meillä on yhdistetty näihin laattoihin valkoiset modernit kalusteet sekä wengetasot alumiinilistoilla. Tekstiileillä voi hyvin vielä pehmentää yleisilmettä; itse olen laittanut pinkkiä, mutta yhtä hyvin vaikka lime ja turkoosi toimisivat.

Makuasioitahan nämä, mutta minustakin beige ja kermanvalkoinen kuulostavat tummanruskean kanssa liian 70-lukulaiselta.

Juuri viikonloppuna valittiin laatat uuteen kylppäriin. Lattiaan melko tummaa hiekanruskeaa (harmaanruskeaa), samoin suihkunurkkaukseen tulee mosaiikkina sitä samaa. Loput seinät valkeaa mattapintaista laattaa. Hyvältä näyttää ainakin mielikuvissa :) Minun mielestäni beige tai kermanvalkoinenkin olisivat tässä yhdistelmässä jotenkin tunkkaisia. Mutta valkoisiakin on tosiaan monta eri sävyä, meille tulee mattavalkoiset laatat jotka ei ole mielestäni niin " uimahallikaakelia" kuin kiiltävä.

Meilläkin on suklaanruskea lattia (10x10) ja seinät ovat mattavalkoiset. Suihkujen takana menee pystyssä tummanruskeaa valemosaiikkia raidat ja on raikas ja tyylikäs! Minä en haluaisi tummanruskeaa yhdistää beigeen, siitä tulee helposti tunkkaisen ja " likaisen" näköinen. Yhdistäisin sitten beigenkin mieluummin vitivalkoiseen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat