Vierailija

Katselin vaatteet ja tarvikkeet -osastolta ihmisten löytöjä Hulluilta Päiviltä. Ostatteko vaan ostamisen ilosta? Ei kai kellään ole tarvettta tuollaisiin määriin (esim. " löysin neljät kengät itselleni ja lapsille t-paitoja luokkaa 10 kpl" ).

vai onko kaapit ollut täysin tyhjänä ennen kauppaan menoa?

Itse ostan, kun tarvitaan. Joskus tosin, kun löytyy joku uskomattoman ihana. Mutta inhoan sitä, että kaapit pursuavat tavaraa, mitä kukaan ei ikinä ehdi käyttää.

Ja tuollainen palstan kaltainen ostohysteria, huh huh. Vähän vihreitä arvoja peliin!

Kommentit (13)

Oikeasti on tosi ihanaa, että lapsille menee vielä samat vaatteet, kuin syksyllä, ei 4 ja 6 vuotiaat enää niin nopeasti kasva, että joka kevääseen ja syksyyn olisi tarvetta uutta ostaa. Äitinä en kuitenkaan ole täydellinen vaan teen ihan samoja virheitä lasteni kanssa kuin kuka tahansa muukin äiti. Edes koti ei ole jatkuvasti tiptop!

Minun pitää olla huoliteltuna töissä, mutta en tarvitse määrällisesti niin paljoa, kun osaan yhdistellä vaatekaappini perusvaatteita tyylikkäällä tavalla. Ja työnantajani ei ikinä ole ollut kiinnostunut siitä ,minkä hintaiset kengät jalassani on...

Mutta en osta vain ostamisen ilosta, saan omat iloni jostain aivan muusta. Ja sydämestäni toivoisin monen muunkin saavan.

aina tyylikkäitä. Niin lapsille kuin aikuisillekin. Mutta esim. aikuiselle naiselle tummat pitkät housut eivät juurikaan muutu vuosien saatossa. Sitten voi olla perusneuleita, sellaisia kuten valkoinen irlantilaisneule tai tummansininen palmikkopaita jne. Musta trenssi käy vuodesta toiseen, samoin tyylikäs villakangastakki talveksi. Kangaspaidatkaan eivät hirveästi muutu, eivätkä farkut. Perus-t-paidat ovat klassisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ostan usein heräte ostoksia. :) En ole koskaan ostanut vaatteita kirpputorilta, vaan ostan kaiken uutena, sillä en halua lasteni kulkevan vanhoissa kirppari kuteissa. Myös kaikki rattaat sun muut olemme ostaneet uutena...

Taannoin tuttavapariskunta kävi kylässä ekaa kertaa meillä. Katsoivat lastenhuonetta ja kerroin heille lapsillani käytössä olevan nukensängyn minun vanhani, isoisäni tehnyt sen minulle noin 30 vuotta sitten. Ja nukensängyssä oli äitini vanha nukke.

Kahvit tarjosin isoisoäitini vanhasta kahvikalustosta ruokapöydän ääressä, joka on äitini minulle antama hänen muutettuaan pienempään asuntoon. Tuolit on uudelleenverhoiltu, mutta muuten entisessä asussaan.

He olivat vähän kauhuissaan. Että kaikki on niin vanhaa. He kun haluavat ostaa kaiken uutena. Itse pidän siitä, että huonekaluilla on tarina. Ja miksi heittää roskiin täysin ehjää ja hyväkuntoista tavaraa? Rikki eivät ole, eivät edes kolhuilla.

Miksi kaiken pitäisi olla kertakäyttöistä?

pitää esim edustaa ja/tai olla paljon jalkojen päällä.

Mulla on yleensä tapana ostaa aina harvemmin, mutta paljon kerralla, esim noin 500-1000 eurolla pari kertaa vuodessa. Ostan sitten useamman paidan, esim jakkupuvun, kengät, alkkareita.

Minä ostaisin mielelläni vanhoja vaatteita, jos laatu olisi edes jonkinlaista. Kirppareilta, joissa olen käynyt, saa vain nuhjuuntunutta roskaa. Liikoja ei ostella, mutta uusia kuitenkin.

Minun työnantajani totisesti katsoo, minkälaisissa kengissä töissä kuljen. 30 euron kenkiä en edes katsoisi. Eihän ne mitään edes kestä tai pysy siistinä, jos ei jatkuvasti lankkaa.

Lukuunottamatta kenkiä ja alusvaatteita. Lapsillekin saatan ostaa kirpparilta vaatteita, riippuen miten kuluneita on tarjolla. En osta turhaa. Elintarvikkeissa ja kaikessa sama juttu. Meillä ei ole autoa, emmekä laita rahaa turhuuksiin.

Mä tein tänään kevään ostokset. Yhdet kengät itselleni, 30 euroa.

Me käydään perheen kanssa picnicillä, pyöräretkillä, uimassa tai puistossa. Lisäksi vieraillaan ystävien ja sukulaisten luona. Meille ei tosiaankaan " perheshoppailu" kuulu elämään. Sisältöä elämään saamme aivan jostain muusta, kuin ostaostaostamisesta...

Ja tilillä on ihan mukavasti katetta, sen takia ei tarvisi jättää ostamatta.

Vierailija:

Lainaus:

Oikeasti on tosi ihanaa, että lapsille menee vielä samat vaatteet, kuin syksyllä, ei 4 ja 6 vuotiaat enää niin nopeasti kasva

Kyllä mäkin yhdistelen vaatetta, mutta jos haluaa olla oikeasti tyylikäs, kaappi on uusittava kokonaan noin 4-5v välein. Ellei halua näyttää lerpahtaneelta ja vähän hassulta, että on kirppikseltä löytänyt jotain menneen muodin krääsää.

Ei siitä mitaleja jaeta että ostat kerran vuodessa 30¿ kengät (voin kuvitella ettet ole millään alalla missä tarvitsisi panostaa ulkoiseen olemukseen, ihmettelen myös miten lapsesi mahtuvat samoihin vaatteisiin koko kevään), jokainen normaali ja ajatteleva ihminen tekee ekologisia päätöksiä nykyään, hullut päivät-shoppailijat ovat kyllä vähenevä marginaali.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat