Vierailija

vain munien keruu mielessä. Itse lapsena virvoin mummoni ja ukkini en muita. Mielestäni hölmöä ja älytöntä tehdä virpomisesta bisnestä. Alkuperäinen virpomisen merkitys on hävinnyt ja tilalle on tullut ahneus.

En avaa ovea tuntemattomille virpojille. Virpominen ei ole mitään hauskaa leikkiä, jos toisten kotirauhaa tullaan häiritsemään. Tutut naapurin lapset virpojina voisin kyllä ottaa vastaan, jos siis oltaisiin oltu yhteyksissä muutoinkin kuin virpomispäivänä.

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asuimme kaikki suht pienellä omakotitaloalueella, jossa jokaisen oli nähnyt ainakin kerran. Alue oli turvallinen (vielä silloin) ja siellä asui paljon vanhuksia :). Tuntemattomat kodit jätimme rauhaan, virvottu koti piti olla edes yhden virpojan tuntema (tyyliin " siellä asuu yksi kiva täti" ). Kiskan sedän virvoimme aina pidemmällä värssyllä, hän antoi palkaksi irtokarkkeja :D.

saalis oli huima, rahaa usea kymppi (iso raha alle kymmenen vuotiaalle markka-aikanakin...) ja korillinen suklaata, karkkia jne. Muistan kuin tehtailtiin vitsoja 20-30 per nassikka. Oli ihan normaalia silloin...

Mielestäni on tärkeää, että näkee vaivaa tehdessään varpuja ja että virpoo tuttuja eikä tuntemattomia. En halua keveitä asioita elämääni tyyliin höyhen oksassa on virpomisvihta, irtoseksi korvaa rakastelun tai kevytcolajuoma täyssokerisen juoman. Rahasta ei hienon vitsan taiteilu ole kiinni. Nykyään kertyy niin paljon kierrätyskelpoista materiaalia, joilla voi koristella varvun, jos ei halua ostaa silkki- ja kreppipapereita ym. Luovuutta ja elämänasennetta pliis ja vähän tilannetajua että ketä virpoo.

Minä en tehtaillut varpuja. Koristelin ne muutamat jotka tein parhaan taitoni mukaan silkkipaperikukkasin ja kreppipaperi lehdin ym koristein. Näin tänään, kun lapset tehtailivat varpujaan pihoillaan (aurinkoinen ja lämmin päivä Helsingissä). Olin pahoillani näkemästäni, kun huomasin miten heiveröisesti koristeltuja varvuista tuli. Koristeluun ei todellakaan uhrattu ajatuksia tai sydäntä. Laskeskelivat vain, että kuinka monta on jo saatu valmiiksi ja että höyhenet eivät lopu kesken. Ei silkkipaperi tai kreppipaperi koristeita ensinkään. Hyi ahneet!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat