Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on ennestään 3 lasta, nyt olen raskaana pillereistä huolimatta. Olo on täysin paska. Mies sanoi toivovansa, että raskaus keskeytyisi tai että tekisin abortin. Pidättelen itkua, en pysty tekemään mitään. Meillä ei kuulemma rahat riitä elättämään neljättä lasta.

Mitä mä teen??? En pysty tekemään keskeytystä.

Sivut

Kommentit (48)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei elämä ole niin yksinkertaista.. Heti, kun toinen möläyttää suutuksissaan jotain, niin lähdetään kävelemään. Pahasti hän on sanonut, myönnän, mutta älä silti anna heti periksi. Anna miehen totutella ajatukseen, että teille on neljäs lapsi tulossa nyt eikä parin vuoden päästä! Hyvä on ajatella rahan ja ajan riittämistä jo tässä vaiheessa.

Muista, että voi johtua myös sun hormoneista, että otat kaiken vähän liian vakavasti.

Meillä oli tällainen tilanne, lasta yritettiin puolisen vuotta ja sitten kun viimein tärppäsi, ei mies ollutkaan yhtään innoissaan. Kerran jopa riidan aikana huusi, että ihan sama, vaikka saisin keskenmenon. Tajusi kuitenkin myöhemmin, että oli pahinta mitä ikinä on sanonut ja mietin sitä todella pitkään. Hän ei koskaan kysellyt miten voin tai vauvasta mitään. Itse tein kaikki pinnasänky ym hankinnatkin. Muutos tapahtui vasta rakenneultrassa, kun hän näki pienen ihmisenalun siellä huitomassa. Ja nyt hän on ihan yhtä innoissaan kuin minäkin. Onneksi näin.

jälkeen enää lasta yrittämään. Siis mikäli nyt päätyisin keskeytykseen niin meidän perhe olisi sitten kyllä tässä.

Sinä kuka olit keskeytyksessä viime viikolla, miä tilanne teillä oli? Olitko syönyt myös pillereitä? Halusiko mies aborttia? Vai sinä itse myös?

Tosi tuskallista tämä on. Rakastan miestäni valtavasti ja jotenkin ymmärrän myös häntä. Mutta se ei tee asiaa yhtään helpommaksi-päinvastoin!

Menen ensi viikolla lääkäriin- ja ultraan. Omasta neuvolan tädistä ei nyt taida olla kyllä apua-- valitettavasti.

Vaikuttaa jo siltä että tahallasi hankkiuduit raskaaksi jos pidät jopa 36 tunnin taukoja välillä sitten vaan 12 tunnin tauko. Ei ihmekään että olet raskaana!!!

Lainaus:

aamulla ja joskus illalla. Olisi pitänyt ottaa samaan aikaan.

vaikuttaa jotenkin tosi pinnalliselta ihmiseltä!!! Ja naivilta - eikö hän tajua miten on hienoa jos ylipäänsä SAA lapsia, eikä niiden ajoitusta voi aina niin tarkasti suunnitella!!!!

Vai voisko olla, että jos miehesi kokee yksin olevansa vastuussa perheenne taloudesta ja taloudellisesta pärjäämisestä (ei vain rahan tienaaminen, vaan myös rahan riittävyyden laskeminen), niin hän jotenkin kokee tämän nyt vaan stressavana asiana.

Koska mieshän ei samalla tavoin koe sitä odotusta kuin nainen - etenkään alussa.

Jos pystyisit jotenkin osoittamaan hänelle että jaat vastuuta perheen raha-asioista huolehtimisesta - tee vaikka excelillä jotkut laskelmat teidän tulosita ja menoista, ja näytä että näin te tulette pärjäämään.

(niin mä tekisin joka tapaukessa ja oon tehnytkin)

Mutta tosi kurja tilanne! Meillekin 4. tulossa, ja tokihan rahatilannekin mietitytätä kun paljon lainaa - onneksi tämä on molempien haluama.

nyt on muutama päivä "sulateltu" asiaa. Miehellä hiukan mielialat heittelevät, kokee, että häntä on petetty. Hänen mielestään minä olen itsekäs, enkä ajattele häntä enkä lapsia. Sanoo, ettei voi hyväksyä sitä että meille tulisi neljäs lapsi nyt.

Sanoo, ettei voi koskaan antaa asiaa anteeksi, jos nyt annan raskauden jatkua.

No sitten toisaalta sanoo rakastavansa minua ja toivoo, etten murehtisi-- todella helppo olla murehtimatta!

Välillä saattaa sitten sanoa, että älä nyt rasita itseäsi, kun olet raskaana tms. Sanoi kaverilleen puhelimessa ruokaa lapsille laittaessaan, että "neljä suuta odottaa ruokaa" ja sitten korjasi, että kolme.

Mies sanoo pelkäävänsä, ettei hänen tunteensa muutu, kun lapsi syntyy. Hänen on vaikea odottaa "ei toivottua" lasta.

Olen menossa ensi viikolla lääkäriin. Siellä puhun asiasta. Tiedän kyllä, että keskeytykseen en pystyisi. Mutta pelkään, että tämä hajoittaa meidän perheen. Itse kyllä kestän paljon. Mutta pelkään, että jos tulee raskaita aikoja tulevaisuudessa niin mies aina syyttää sitten minua ja muistuttaa että hän ei olisi tätä halunnut..

Haluaisin olla onnellinen tästä pienestä ihmisenalusta sisälläni ja olen niin surullinen, etten voi olla. Tai itsekseni ajattelen pientä alkua lämmöllä, tuntuu se hyvältäkin mutta niin moni asia mietityttää, että olo on kokonaisuudessaan aika surkea:(

mielestä abortti on aivan sama kuin pillerien syöminen. Hänen mielestään alkuvaiheessa raskauden keskeyttäminen ei pitäisi olla mikään ongelma. Ihmettelee, kun otan asian niin tunteella.

Hän ei painosta minua keskeytykseen kuulemma. Kertoo asioita, jotka olisivat helpompia ilman sitä neljättä ja maalailee uhkakuvia, mitä tapahtuu, jos se neljäs tulee. Esim. taloudellisten vaikeusten takia avioeroriski kasvaa, lapset kärsivät, kun joutuvat jakamaan huomion neljän kesken, pankkikriisi lisää korkoja ja rahat loppuvat, tulee kehitysvammainen lapsi tai kaksoset...

Oli kuitenkin jo sitä mieltä, ettei mitään keskenmenoa toivo.

vuoden kuluttua. Lapsiluvun ei pitänyt jäädä kolmeen, mutta nyt on "väärä "ajankohta. Meidän rahatilanne ei ole mitenkään erityisen huono, mutta miettiä joudumme toki, mihin rahaa laitetaan. Päiväkotimaksutkin nousivat ja ruoan hinta nousee jatkuvasti ja lainojen korot ym. Tietenkin niitä täytyykin miettiä.

Mies sanoo rakastavansa minua ja lapsiamme niin paljon, ettei halua jonkun solumöykyn tuhoavan perhettämme. Ja minulle se "solymöykky" merkitsee jo niin paljon, että nuo puheet tuntuvat tosi pahoilta:(

Lainaus:

Vaikuttaa jo siltä että tahallasi hankkiuduit raskaaksi jos pidät jopa 36 tunnin taukoja välillä sitten vaan 12 tunnin tauko. Ei ihmekään että olet raskaana!!!

Lainaus:

aamulla ja joskus illalla. Olisi pitänyt ottaa samaan aikaan.

Kyllä pillereiden tehon pitäisi olla riittävä, vaikka sen välillä ottaisi eri aikaan päivästä...On siis todella huonoa tuuria, jos niin ei käy. Ei siis mitään syytä haukkua ap:tä. Sitäpaitsi olisihan mies voinut käyttää myös kortsua, jos raskautuminen oli hänelle noin rankka juttu. Unohtelin aikanaan pillereitä vaikka kuinka usein enkä todellakaan tullut raskaaksi ennen kuin jätin pillerit kokonaan pois.

Ap, tsemppiä!!

.4.6 Raskaus ja imetys

Mercilon-tabletteja ei ole tarkoitettu käytettäväksi raskauden aikana. Jos Mercilon-tabletteja käyttävä nainen tulee raskaaksi, käyttö on lopetettava. Laajojen epidemiologisten tutkimusten mukaan synnynnäisten kehityshäiriöiden riski ei kuitenkaan ole suurentunut ennen raskautta yhdistelmäehkäisytabletteja käyttäneiden naisten lapsilla, kuten ei myöskään teratogeenisten vaikutusten riski silloin, kun yhdistelmäehkäisytabletteja on käytetty tahattomasti raskauden varhaisvaiheessa.

Et pysty elämään päätöksen kanssa, jos et itse sitä halua.

Miehen ei auta kuin hyväksyä asia, mutta anna hänelle aikaa. Lapsi on kuitenkin yhteinen ja vastuu on kannettava yhdessä.

Miehesi tekisi ehkä viisammin, jos pitäisi toivomuksensa omana tietonaan. Ajatella saa mitä lystää, sanoa tai tehdä ei niinkään.

Olen mielessäni miettinyt asiaa joka suunnasta. En todellakaan näe ollenkaan vaihtoehdoksi keskeytystä. Pelkkä ajatus saa voimaan pahoin. Kun katson ihania lapsiani, mietin että mitä jos joku heistä olisi keskeytetty. Vaikea ymmärtää, että asia olisi miehelle niin helppo.

Mies sanoi tänään, että tukee minua, oli päätös mikä tahansa. Hän sanoi sen moneen kertaan ja jotenkin tuntuu, että hän alkaa jotain ymmärtämäänkin.

En haluaisi hänelle oikein suuttuakaan- ymmärrän hänen järkytyksensä kuitenkin. Jotenkin otan vastuun tapahtuneesta itselleni. Olo on syyllinen, vaikkei varmaan pitäisi. Oman pääni kyllä pidän taatusti, en teen mitään, mikä tuntuu väärältä tai pahalta. Kyllä mies saa nyt vaan tottua ajatukseen uudesta vauvasta.

Oikeesti, ajattelepa ap, jos teet nyt abortin ja sitten parin kolmen vuoden päästä, kun oikein suunnitellusti yritätte sitä neljättä "kun taloudellinen tilanne sen sallii", et tulekaan enää raskaaksi? Se on siinä sitten - arvaa harmittaako silloin?

Elämä järjestyy aina, kun on terveellä järjellä liikenteessä. Aina. Ainakin omalla kohdallani. Olipa tilanne mikä vain, alun toivottomuuden jälkeen asiat loksahtelevat kohdalleen. Enemmin tai myöhemmin.

vauva juurikaan kuluta rahaa lapsilisä riittää varmasti vaippoihin ja loput sitten varmaan löytyy jo kotoa, koska lapsia on ennestään, eli varmasti eka vuosi jää plussalle.

minua nyt hieman ihmetyttää että :

haluatte mahdollisesti neljännen lapsen!!! nyt se olis tulossa ja ette sitä/miehesi ei sitä haluakkaan.

onko miehesi siis ollut suostuvainen neljänteen lapseen vain että ajattelee että saa sinut muutamassa vuodessa ajattelemaan että kolme on riittävä määrä.. en oikein ymmärrä miehesi ajatusta että nyt kun luonto on päättänyt antaa teille sen pikkusen-nelosen että nyt sitten kuitenkin kieltäydytte siitä.

jos miehesi ei kestä sitä että neljäs lapsi tulee nyt miten kestäisi sen tulevaisuudessa?? 2-3:n vuoden päästä voi korot olla vielä korkeammalla yms.

lisäksi tuntuu kummalliselta että parin vuoden päästä se tuleva vauva ei olisikaan se "solumöykky" vaan vauva.... alkaa siis tuntua että miehesi ei koskaan neljättä lasta edes halunnut.

meillä suunnittelilla pikkukolonen ja keskustelimme myös siitä että jos tuleekin kaksoset. ni mies totesi että sen kanssa täytyy sitten vain sopeutua elämään. eli ei koskaan ole halunnut enempää kuin MAX: 3.

Miehesi kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin omani. On huolissaan taloudesta ja selailee tekstitv:täkin joka päivä tähän taloustilanteeseen liittyen. Hän todellakin kokee olevansa perheen "elättäjä" ja laskelmoi kolmannenkin lapsemme kohdalla kuinka paljon rahallisesti tulee menemään. Tämä siis ennen raskautta ja raskausaikana. Se on hänen tapansa valmistautua vauvan tuloon vaikka se omasta mielestäni on kauhean kylmä ja pinnallinen tapa. On silti mitä rakastavin isä lapsillemme. Ja tosiaan ei hänkään osaa asennoitua siihen "solumöykkyyn" ihan alkuviikkoina mitenkään samalla tapaa kuin minä. Kerran sain varhaisen km:n vkolla 5 ja kun sitä surin hän totesi vain että eihän se ollut kuin rypäs soluja. Loukkaannuin minäkin mutta ei hän sitä tarkoittanut pahalla, onhan se ihan puhdas fakta. On kyllä myöhemmin pyytänyt anteeksi ajattelemattomuuttaan minun tunteita kohtaan kun kerroin hänelle kuinka todelliselta se vauva minusta jo tuntui.

Eiköhän tuo ole vain alkushokkia miehelläsi. Onnea odotukseen!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat