Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen parikymppinen, siisti ja hyväkäytöksinen nainen. Osaan tervehtiä, pyytää anteeksi ja hymyillä. En riehu kaupassa tai tee mitään sopimatonta. Silti minua kohdellaan kuin kengänpohjasta löytynyttä koiranp*skaa... Olen pannut merkille, että myyjän ikä tai sukupuoli ei pahemmin vaikuta saamaani kohteluun. Mummoille kyllä lässytetään, vaikka he haukkuisivat koko kaupan pystyyn ja aiheuttaisivat extratyötä mm. jättämällä hedelmiä punnitsematta. Minä saan aina jäätävän katseen, arvioivan " moi" :n ja riuskat otteet ostosteni käsittelyssä. :(

En ruikuta täällä siksi että asia olisi niin tärkeä, vaan siksi etten käsitä mistä moinen johtuu!! Ostan yleensä paljon kerralla, en tunge kassoille jotka esim. laskevat kassaa sillä hetkellä eikä minulla ole muutenkaan epäilyttävää mainetta (melko pieni alue tämä, jossa nyt asustelen). Kertoisitteko arvon kassat, että miksi ette pidä minusta? Kiireen ymmärrän, mutta usein ajoitan ostosreissuni niin että vältän pahimman ruuhka-ajan...miksi ystävällinen käytös maksaa minulle, muttei mummoille?

Kommentit (12)

yhtä sun toista näytettä mukaan siinä missä ennen hädin tuskin suostuttiin myymään vaikka puhtaalla rahalla maksoi.

Väitän, että johtuu Suomen takapajuisuudesta. Suomi on niin helvetin metsäläinen maa yhä edelleen.

Lontoossa menin nuorena rinkan kanssa tukka pystyssä Harrodsin meikkiosastolla ja myyjät olivat niiiiiiiiiiiiiiiin ystävällisiä ja asiallisia. Siellä kun ollaan sivistyneitä ja kaikkia kohdellaan kuten ihmisiä ainakin.

Suomalaiset eivät lopultakaan ole niin kovin kaukana venäläisistä ja virolaisista palveluasenteen suhteen.

Itse ainakin pyrin olemaan kaikille yhtä ystävällinen (aina se ei onnistu eikä se riipu asiakkaan iästä). Tuo " päivää" ja " moi" -juttu on miellä ainakin ihan ylemmältä taholta tullut; vanhoille ihmisille sanotaan " päivää" ja nuoremmille " moi" tai " hei" . Eli sinä olet vielä nuori =) Voi siinä tietysti olla niinkin että vanhat ihmiset antavat palautteen heti kasvotusten ja niille ollaan yliystävällisiä kun taas nuoret antavat palautetta esim. netin kautta ja se tulee viiveellä, jos ollenkaan. Näin pyritään välttämään itseä koskeva suora palaute.

Meillä on kyllä töissä viisissäkymmenissä oleva nainen, joka katsoo nuoria asiakkaita välillä tosi halveksuvasti, ihan hävettää välilläsen puolesta.

T: 25 v. kaupan kassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ikää 25-vuotta. No joskus yläaste ikäisenä myyjät saattoivat " kytätä" ja epäillä myymälävarkaaksi (suoraan sanottuna, alle 15-vuotiana olen kavereiden kanssa " taskualennuksiin" syyllistynytkin, en tosin koskaan ole jäänyt kiinni).

Mutta " aikuisena" en ole ikinä törmännyt huonoon palveluun missään!(Siis sellaiseen jossa MINUA syrjitään/ollaan töykeitä tmv. toki kaupoissa olen kohdannyt myyjiä joilla on " paha päivä" ja naama norsun v*tulla, mutta siitä ovat kärsineet kaikki asiakkaat, en vain minä... )

Huomauttaisin vielä, että pukeutumistyylini on " rock-henkinen" , ja muutenkin hiukset saattavat olla hiukan sekaisin tmv. eli ei todellakaan mikään " siisti" ;)

Uskon että oma asenne vaikuttaa myös paljon...? Tarkoitan että kaupassa menen myyjän luokse jos tarvitsen apua, ja AINA sitä olen saanut. En ymmärrä sitäkään, miksi Stockmannia aina haukutaan, siellä saa minusta aina hyvää palvelua, ja esim. meikeistä näytteitä jos vain pyytää.

Ehkä monilla on hiukan " arka" asenne tmv? Jos menee kysymään ujona " anteeksi että olen olemassa, mutta onkohan teillä tätä kenkää numeroa pienempänä?" Niin myyjän asenteeseen tulee jotain vikaa...? Toinen mitä haukutaan on H&M, mutta minusta sieläkin on ihan ok palvelu, 99% saa apua jos esim. etsii kiireessä jotain tietynlaista paitaa tmv. ja aina esim. ovat itse ehdottaneet, että voivat soittaa toiseen H&M myymälään ja kysyä on esim. jotain vaatetta siellä kokoa isompana tmv. jos ko. myymälässä ne ovat loppu.

kohtelen kaikkia asiakkaita samalla tavalla. Olen 32 v, meillä töissä kahvilla työkaverit puhuvat asiakkaista aika paljo P*****, mut mä en ole siihen alkanut. Mikään pulmunen en ole, mutta työssä olen kaikille samanlainen ;)

en minä ainakaan puhu asikkaille mitään pakollista enempää ellei asiakas itse aloita keskustelua tai kysy jotain. Sillonkin vastaan mahdollisimman yksikertaiseti ja lyhyesti. Eli jos haluat jutella jostain kassan kanssa, niin aloita itse keskustelu. Siinä kassalla istuessa on tosi vaikea tietää yli 200 asiakkaan keskustelumieltä, ainakin kun suurin osa on suomalaisia (jotka ei tunnetusti juuri vieraille puhu).

Tänäänkin juttelin 60-vuotissyntymäpäivistä ja lihavista ja laihoista ihmisistä.

Ja ärsyttää! Käydään miehen kanssa ruokaostoksilla yleensä aina samassa paikassa. Kassan luulisi meidät tunnistavan jotenkin kun melkein päivittäistä asiointia on ollut kauppaan jo 1,5v. No, edellä olevaa mummelia jaksetaan naurattaa ja jututtaa, mutta kun minä hymyilleen sanon päivää niin suu vetäytyy viivaksi. En ymmärrä! Normaaleja ruokaostoksia siellä aina hoidetaan, eikä kyllä olla tosiaan sen kummempia. Harmittaa, miksi maailma on tommonen.. Toki poikkeuksiakin joskus löytyy, ja saa mukavaa palvelua ja voi pari sanasta jutellakkin.

Esimieheni on nelikymppinen ja hän kohtelee nuoria alaisiaan tosi törkeästi. Etenkin, jos alaiset ovat miehiä. Hänen asenteensa on, että " nuoren pitää olla nöyrä ja ottaa vastaan se, mitä annetaan. Niin minunkin piti tehdä niin nuorena" .

Esimieheni on vielä nuori, mutta ehkä ajatus on ihmisillä sama: kun ihmistä itseään on kyykytetty nuorena, niin hän antaa vahingon kiertää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat