Seuraa 

Kommentit (10)

Me asutaan Torontossa. Ihan keskustassa. Meilla on yksi lapsi, jalleen kerran valvova tytto.

Mies on Kanadalainen. Yhdessa ollaan oltu.....hhmmmm... kolmisen vuotta.

Musta Toronto on kaunis. En ole matkustellu Kanadan puolella niin hirveasti, enemman Valtojen puolella. Mun kaikki kaverit on siella.

Hei

Joku kyseli Vancouverin alueesta. Viime talvena täällä toimi äiti-lapsikerho, tulevasta syksystä en tiedä. Kerholle on ollut vetäjä hakusessa. Ainakin yhdessä suomalaisessa seurakunnassa Vancouverin alueella on toiminut äiti-lapsikerho, jossa on voinut tavata muita äitejä. Lisäksi sähköpostissa on viime aikoina pyörinyt suominaisten postituslista, johon on voinut liittää yhteystietonsa kokoontumisiin osallistumista varten. En ole itse niissä ollut, kun olen aika nuori vielä ja muut mielestäni vähän liian paljon mua vanhempia, että olisi voinut oikein ystävystyä. Ei se suomalaisuus aina riitä kuitenkaan.

Lisäksi on Scandianvia Centre Burnabyssä, ehkä n. 20min Vancouverin keskustasta (?), missä on kaikenmoista toimintaa. Suomikoulutkin pyörii siellä, ryhmiä on ollut aika monen tasoisia. Kannattaa käydä kurkkaamassa.

Itselläni parhaat ystävät ovat ei-suomalaisia ja kuten joku totesi, kanadalaiset ovat sosiaalisia ja ystävällisiä. Melkein joka kulmakunnalla on jonkinlainen community centre missä voi tutustua paikallisiin lapsiperheisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ootteko kaikki menneet naimisiin kanadalaisen miehen kanssa vai miten ootte sinne paatyneet? Tykkaisin kanadasta mutta taitaa tyoluvan saaminen olla aika hankalaa?

syyskuussa Ontarioon, maaseudulle tunnin päähän Niagaran putouksia. Mies on kanukki ja aluksi muutamme vanhempiensa läheisyyteen. Opiskelin Toronton seudulla kymmenisen vuotta sitten ja silloin tutustuin muutamiin paikallisiin suomalaisiin.

Heissan!

Niin ita- kuin lansirannikolla on suurehko suomalaisyhteiso ja sen myota erilaisia suomalaiskinkereita. Ihan jo Vauva-sivujen kautta olen loytanyt muutaman ystavan Kanadasta. Niin, mina asun Toronton alueella.

Sekaan vaan, taalla riittaa laania :)

Meidan alueella ei asu paljon suomalaisia (tiedan yhden minun lisakseni, mutta hankin muutti pois), mutta Kanadassa yleensa varmaan loytyy paljon. Kanadalaiset itsekin ovat erittain ystavallisia, joten yksin ei tarvi jaada, jos vahankin oma-aloitteisuutta loytyy.

Terveisia kaikille Kanadan suomalaisille!

Meillä muutto myös edessä Vancouveriin.

Kiinnostaisi tietää, onko siellä jotain suomalaisten ryhmittymiä tai vaikkapa " mamma-kerhoja" ? Esim. Dallasissahan on tosi aktiivinen suomalaisnaisten yhdistys. Nettilinkit myös olisivat tervetulleita.

Itse koskaan en ole maassa käynyt, nyt lähtö miehen ja 2 lapsen (2v ja 4v pojat) kanssa...

t.Hanna

Heips,

Ollaan muuttamassa takasin Kanadaan loppukesasta. Minnepain te olette suuntaamassa? Itse ollaan tuolla lansi-rannikolla asustettu ja sinnepain ollaan taasen menossa.

Menee vahan asian vieresta, mutta on pakko mainostaa, etta tulimme juuri eilen takaisin viikonloppureissulta Niagaralle, missa kavimme paitsi turistitakyissa niin myos ajelimme ympariinsa kaunista ymparistoa ihmetellen. Olet sina onnekas, kun muutat Niagaran alueelle!

-pappurani-

Heissan,

Mina en ole kanadalaisen kanssa naimisissa, mutta hanella oli tavatessamme Kanadan oleskelulupa ja aikomus tulla tanne asumaan. Mina siten sain oleskeluluvan perhesiteen perusteella.

Kanadaan on monta tieta tulla asumaan. Tasta enemman www.cic.gc.ca -sivustolla. Pelkan tyoluvan saat aika helposti suomalaisena, jos sinulla on tyopaikka valmiina odottamassa. Muutoin haet oleskelulupaa esim. " Skilled Worker" -luokassa, mita varten sulla pitaa olla sopiva koulutus, kielitaito, puhdas rikosrekisteri ja muutama muu asia kunnossa. Kaikista naista on yksityiskohtaisesti tuolla webbisivustolla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat