Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ja muuten oli ihan kivaa, mutta suututti huonosti käyttäytyvät lapset vanhempineen!

Yritä siinä sitten opettaa omalle käytöstapoja, kun monelle muulle on mm. etuilu sallittu.

Pääsi pieneltä mieheltä muutamat itkutkin kun esim. polkutraktori vietiin kolmasti nenän edestä. Tai jonotusajat moneen kivaan toimintaan venyivät kohtuuttomasti juuri näiden etuilijoiden takia.

Pienempi jyrättiin voimalla kumoon Baby Born pisteessä, mutta kyseisen jyrääjän vanhempi ei edes käskenyt omaansa rauhoittumaan saati pyytämään anteeksi..

Toki kova on maailma ja nämä kyynärpää- taktikot varmasti omalla tavallaan pääsevät pitkälle, mutta silti haluaisin omieni oppivan hieman toisenlaista käytöstä..

Kommentit (13)

Vierailija:

Lainaus:

" se oli hänellä" , " ei tainnut vielä olla sinun vuorosi" , tms. Etuilijoille sanon että " jonon pää on tuolla" . Vanhemmille huomautan, että tässä on jono, kukin vuorollaan. Joskus saan mulkaisuja, mutta mitäs siitä. Omat lapseni noudattavat näitä sääntöjä, joten vaadin niitä myös muilta. Ja jos omat vanhemmat ovat jotain sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia pällinaamoja, niin on ihan hyvä että edes joku opettaa lapsille että jonossa ei etuilla, toisia ei tuupita, kädestä ei oteta, jne.

" se oli hänellä" , " ei tainnut vielä olla sinun vuorosi" , tms. Etuilijoille sanon että " jonon pää on tuolla" . Vanhemmille huomautan, että tässä on jono, kukin vuorollaan. Joskus saan mulkaisuja, mutta mitäs siitä. Omat lapseni noudattavat näitä sääntöjä, joten vaadin niitä myös muilta. Ja jos omat vanhemmat ovat jotain sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia pällinaamoja, niin on ihan hyvä että edes joku opettaa lapsille että jonossa ei etuilla, toisia ei tuupita, kädestä ei oteta, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katso käyttäytymistä suomalaisella bussipysäkillä bussin saapuessa paikalle. Moniko odottaa jonomuodostelmassa vuroaan? Tai kärsivällisesti kun huonosti liikkuva mummo yrittää keppeineen selviytyä bussista ulos? Junassakin hyvä kun ehtii selvytyä ehjänä ulos ennen kuin muulilauma hyökkää sisään. Ihan kun se juna siitä kaahaisi alta pois samalla sekunnilla.

Lapsista kasvaa juuri sellaisia kun vanhemmat kasvattavat.

Kyllä ne vieraat lapset yleensä tottelevat kun sanon niille. Joskus vanhemmat kuulevat, joskus eivät, ei kiinnosta. Varmaa on vain se, että minun lastani ei tönitä eikä etuilla. Meiltäkin meinasi joku viedä pyörän nenän edestä mutta sanoin asiasta ja tyttäreni sai pyörän vuorollaan.

Muuten itse messut olivat kyllä aika syvältä... Maksoin sisään yht. 14 euroa ja huomasin, että lapsimessut on yhtä kuin vauvamessut. No, ohjelma nyt kävi isommallekin mutta kaikki kojut täynnänsä vauvakamaa. Ja se kaksplussan ongintapalkinto. Ensin kierreltiin ne leimat, sitten jonotettiin siinä 20 minuutia ja saatiin sama pinssi minkä sai jos muualta ja 1 pikkuruinen pääsiäismuna. Hohhoijaa. Viimeinen kerta noilla messuilla!

Paksuperäiset mammat, jotka tuupitte jonoissa. Jos maailmasta tavara loppuu, lupaan että saatte kahmia ilmaislahjat ekana. Mutta älkää jumalauta menkö messuille käyttäytymään penskoinenne kuin idiootit.

jos joku ottaa toiselta lelun niin antaa sen takaisin sille jolla se oli, jne.

Ja huom: tämän kirjoittaja vaatii omilta lapsiltaan samaa, ei vain vierailta lapsilta.

Aika lailla samoilla linjoilla itsekin menen. Puutun aina asiaan, jos näen että joku tönii, etuilee, tai käyttäytyy muuten huonosti.

Itse olin messuilla perjantaina ja valitettavasti sain huomata itsekin saman asian. Tyttäreni istui pöydän ääreen, jossa sai piirtää. Paikalle tuli varmasti vuotta nuorempi (tyttöni 3½v) tyttö, joka kirjaimellisesti tönäisi tyttäreni penkiltä, heitti värityskuvan lattialla ja siirtyi itse pöydän ääreen piirtämään. Ja vapaitakin paikkoja olisi ollut. Äitiä ei näkynyt missään, kunnes huomasin sen lappaavan jotain piltin sosemaistiaista piemnemmän, rattaissa istuvan naamariin. Tyttö ravasi piirustuspöydän ja äidin välillä, ja toistuvasti teki saman.

Minä sitten aiheestä hänelle huomautin, olisi varmaankin sanoa äidille, koska vastauksena sain hurjan irvistyksen :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat