Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Omituinen?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija:

Lainaus:

Minä en halunnut isoja häitä. Vihkimistä oli seuraamassa paljon porukkaa mutta jatkoilla vaan perheet ja sopi meille hyvin.

Ehkä siksikin, että kun musta tuntuu, etten ole riittävän hyvä ihminen siihen, että mulla olisi oikeutta pitää sellaiset häät, kuin vaikka sisaruksillani on ollut.

ap

eli naimisiin haluttiin, mutta ei isoja häitä. Siispä kirkollinen vihkiminen mutta vain molempien vanhemmat ja sisarukset paikalla. Hyvä ratkaisu oli. En oo koskaan halunnut mitään prinsessahäitä, koska en tykkää olla huomion keskipisteenä. Joitain sukulaisia nuo häät kai vähän harmittivat mutta eipä kai kauan, sitä paitsi ei se kenenkään velvollisuus ole niitä järjestää, jos ei kerran halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja jotenkin äärettömän yleviä ja hienoja.

En mä ole sellainen. En mä tunne itseäni millään lailla juhlimisen arvoiseksi. Nolottaa se, että ihmisten pitäisi mun takia tuhlata päivänsä ja vielä muka ostaa jotain lahjoja. En näe mitään syytä, miksi kukaan haluaisi mun takia vaivautua vieraaksi häihin, puhumattakaan siitä, että orjuuttaisin ketään kaasoksi. Millä oikeudella? Vain siksi, että MINÄ haluan?

Turhaa rahanhukkaa, varsinkin kun morsian ei niistä välitä. Ei kukaan järkevä ulkopuolinen siitä suutu, kun teidän asiahan se on miten teette. Yleensä kukaan ei edes pahemmin nauti häissä jököttämisestä. Itellä on ainakin ollut niissä yleensä tylsää. Puhupa miehellesi järkeä.

isot juhlat (paljon vieraita) = hyvät juhlat

Joskus juhlat joissa on vain kourallinen ihmisiä, mutta niitä kaikkein tärkeimpiä ihmisiä, voi olla ne ikimuistoisimmat, lämpimimmät, ihanimmat juhlat.

Olet nyt muutaman kerran maininnut että et ole ANSAINNUT isoja juhlia. Mikset olisi?? Miksi esim. siskosi/veljesi on isot juhlat ansainnut mutta sinä et? Mikä muka tekee sinusta yhtään sen huonomman??

Itse kuulun myös niihin ihmisiin, jotka eivät tykkää olla huomion keskipisteenä. En ole yhtään tykännyt rippijuhlista tai yo-juhlista. Pidän kyllä muiden juhlista, mutta en itse halua olla se juhlittava. En kuitenkaan koskaan ajattele, että en olisi mitään isoja juhlia ansainnut? Juttele miehesi kanssa, jos todella haluat pitää pienet juhlat (kunhan nyt kuitenkin saat ensin itsesi ajattelemaan että olet ansainnut ihan niin suuret juhlat kuin kuka tahansa, et ole yhtään sen huonompi kuin kukaan muukaan), te molemmat kuitenkin päätätte millaiset juhlat tulevat olemaan, ei niin että mennään vain toisen halujen mukaan.

Ja sinuna en miettisi yhtään sitä, että miehesi on jo kerran ollut naimisissa. Ei siinä taida nykypäivänä olla enää mitään ihmeellistä. Ajattelet asian niin, että jonkun kanssahan miehesi on pitänyt kuluttaa aikaa, jotta on tullut juuri se hetki kun te olette tavanneet =) Minä ainakin ajattelen niin, että en olisi tavannut miestäni ollenkaan, jos hänen elämänsä ei olisi mennyt juuri niin kuin se on mennyt (naimisissa, sitten ero ja sitten meidän tapaaminen sattumalta).

mulla sen sijaan on takana kaikenlaista arveluttavaa. Sisarukseni pitävät myös tätä suhdetta ihan pelleilynä ja vanhempani yrittävät nolata aina minut miehen silmissä " ei toi kuopus mitään ole osannut ennenkään, vähän me sua säälitään" .

ap

Meillä suunnitelmat lähtivät juuri tuosta suunnitelmasta. Hankin puvun, varasimme kirkon ja hotellihuoneen. Sitten lopulta pyysin pari kaveria mukaan, ja söimme aterian listalta hotellin ravintolasta. Olin myös pyytänyt hotellia hankkimaan sacher-rortun hääkakuksi, ja näin myös tapahtui.

Helppoa ja mukavaa, viiniä virtasi ja valssikin soi pikkucd-soittimen tahdissa.

jonne voitte halutessanne kutsua molempien vanhemmat - mutta sieltä suoraan häämatkalle kahdestaan! Ei tarvitse järjestää juhlia, ja silti sehän olisi järjettömän romanttista.

Mulla jäi pikkaisen paha mieli, kun kaaso välittänyt oikein hoitaa hommaansa, esim. ei avannut häälahjoja nähtäväksi niinkuin olin etukäteen pyytänyt. Oli häävieraat vähän ihmetelleet käytäntöä.

Mutta pointtini oikeastaan piti olla se, että jos ei häitten järjestäminen innosta niin siihen stressiin ei kannata lähteä. Paras mennä naimisiin kahdestaan ja sitten samantien kivalle häämatkalle, johonkin paikkaan mistä molemmat pidätte.

Tai korkeintaan otatte äitisi ja tulevat appivanhempasi kirkkoon mukaan. Mitä järkeä yrittää miellyttää kaikkia? Kun ei kuitenkaan mikään ratkaisu ole kaikille se mieluisin. Kaikista tärkeintä on, että sinä ja miehesi pitävät ratkaisusta. Sinun ja miehesi päivä se on. Kyllä ne muut siihen sopeutuvat, eivätpä he kai mitään odotakaan. Älä vaan mene tuhlaamaan rahojasi, jos tunnet että käytät säästösi mieluummin johonkin muuhun.

Ymmärrän että on inhottavaa kun vain miehen puolelta tulisi vieraita pienissä häissä.

MIeheni on elänyt siinä luulossa, että kaikki naiset aina haluavat prinsessahäät ja paljon vieraita. Musta taas tuntuu, ettei sellainen " kuulu" mulle.

Voisin järjestää vaikka sadat häät, kunhan joku muu voisi " esittää" mun roolin :/

No sitten on toi rahakysymys, häät ovat aivan sairaan kalliita, vaikka ne tekisi kuinka pienellä budjetilla. Tarkoitan nyt vaikka sellaisiakin häitä, joissa noin 50 vierasta (sekin tulee nopeasti kasaan), ei alkotarjoilua ja mahdollisimman nipistetty ruokavalikoima (vaikka pelkät kahvit).

Tarkoitan siis, että MEIDÄN BUDJETILLE ovat kalliita. Mulla on ehkä säästössä noin 4000 euroa rahaa, mutta jos se kaikki menisi häihin, siinä ne säästöt olisivatkin. Musta tuntuu siltä, että bileisiin on järjetöntä pistää noin paljon kiinni. Kun sillä rahalla voidaan yrittää kerätä vaikka jotain pientä pääomaa tulevaisuutta varten.

Tuntuu, että häät ovat ikävä tilaisuus kaikille vieraille, en tiedä haluaisiko yksikään mun kaveri tulla mun takia kökkimään jonnekin puoleksi päiväksi ja laittamaan kersoja hoitoon, mukaan ottamisesta puhumattakaan.

Mun vanhemmat tosin varmaan pettyisivät, jos häitä ei järkättäisi.

vastaanotto ravintolassa jolloin suuri osa järjestelyistä ym siirtyy ravintolan vastuulle. Hyvä kaaso ja bestaman jotka ottavat asioita ja tilaisuuden kulun hoitaakseen. Jos hääjärjestelyt pelottavat suosittelen tekemään kuten me, kolmisen kuukautta ennen hääpäivää päätimme mennä naimisiin ja hääjärjestelyt eivät aiheuttaneet turhaa stressiä. Kaikki ylimääräinen ja turha tuli karsittua pois ja häät sujuivat tyylikkäästi ja kaikilla oli hauskaa.

mieheni puolelta vanhemmat, isovanhemmat, velipoika, sisko ja hänen miehensä, veli ja veljen vaimo ja lapsi, isän veli vaimoineen ja kaksine lapsineen, joista toisella mies ja kaksi lasta sekä miehen paras kaveri, joka kutsutaan aina kaikkiin perhejuhliin.

Minun puoleltani tulisi vain äiti.

Just joo, varmasti järjestän juhlat, joissa miehen puolelta tulee 18 vierasta ja omalta puolelta vain yksi. Sitten taas jos minä kutsun kavereitani ja tuttujani häihin, on miehenkin kutsuttava, jolloin vieraslista paisuu kuin pullataikina.

Se taas ei tule kysymykseen, että vain miehen vanhemmat ja minun äitini tulisivat todistajiksi, koska miehen sisaruksetkin haluaisivat tulla. ja miehen äiti on sanonut, että kirkkohäät niiden on oltava. Tulisi sanomista jos olisi maistraattihäät.

* huoh *

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat