Vierailija

Kommentit (23)

Ei ole olemassa koliikkivauvoja; on vain nälkäisiä vauvoja.

Sama on pätenyt meillä (4 lapsen kokemuksella). TISSIÄ, TISSIÄ, ja lisää TISSIÄ =)

Kyllä se siitä.

Ota vauva kainaloon imemään tisua. Ja mene lapsen kanssa nukkumaan. Paljaat ihot vastakkain, ja peiton alle. Maito alkaa herua kun olette sylikkäin ja lähekkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

RELA DROPSeja joka aamu ennen d-vitamiinia (joka saattaa aiheuttaa masuvaivoja). Ja ensimmäiset 3 kk annettiin myös Cuplatonia ennen joka syöttöä. Sekä paljon pumppausjumppaa jaloilla. Ei ollut allergioita eikä koliikkia, ihan vain tavallisia masuvaivoja, jotka itkettivät varsinkin öisin. Yletön syöttäminenkään ei ole hyvä, pitää välillä saada ilmat ja edelliset maidot pois masusta.

En jättäisi maitoa heti pois äidin ruokavaliosta, kokeile ensin muita konsteja. Ja hommaa kantoliina tai sylittele pientä paljon. Pian vauva on niin iso ettet jaksa enää kantaa ja harmittaa ettei pidellyt pientä enemmän.

Mun käsittääkseni vatsavaivat eikä koliikki ala noin pienellä vielä. Eli itse olen vaan ekat kuukaudet antanut sitä rintaa joka vaivaan ja yleensä on auttanut.

tosin sitä ei voi yhden illan perusteella tietää, sehän toistuu väh. kolme kertaa viikossa kolmen viikon ajan, ja huutoa kestää vähintään 3 tuntia. Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei ikävä tuo 3 tuntia taida monella edes riittää. Mutta siis tässä tapauksessa vain yhden illan perusteella ei voi sanoa. Kyseessä voi olla mitä tahansa mahavaivoja, oletko antanut vitamiineja, tai aloittanut vasta nyt? Kokeile disflatylia, vauvahierontaa. Toimiiko suoli?

kokeile (jos et vielä oo kokeillut) cuplaton tippoja tai disflatyl-tippoja..on suht halpoja apteekissa..se nyt ei kyllä auta sun tän hetkiseen hätää :( meillä ne ei kyllä auttaneet ollenkaan... paras oli se tiukka paketti sylissä ja edestakainen heijjaaminen käsillä...

Eli ota pystyasentoon syliisi ja heijaa. Tanssi, pusuttele, rauhoittele.

Joku antoikin jo ohjeen Pumppa-jumpasta, eli siitä pierujen tulosta.

Koita vielä tissiä.. ja sit yritä rauhoitella muuten.

t. 8

mun kuopustytöllä kun oli noita huutokohtauksia ja mikään ei auttanut niin ensin rouki jos huolii... sitten röyhtäytä hyvin kylvetä ja sit kylvyn jälkeen käärit tiukkaan kapaloon.. ja tutti jos huolii

lausahduksissaan. Meillä alkoivat pahat allergiat noin. Moni koliikkivauva on itseasiassa allergiavauva.

Maidoton dieetti on ensiaskel. Kaikki maitoa sisältävä kokeeksi pois,kokeilun tulee kestää kaksi viikkoa. Karsisin mös kaikki kahvit, herneet ym. kokeeksi pois. Jos ei auta, lastenlääkärille. Sellaiselle, joka on erikoistunut aiheeseen.

Vauva pitaa saada kakkaamaan. Vauvan herkka suolisto ei kesta kakan painetta. Onko Suomessa glyserolisuppoja? Varovaisesti kuumemittarin karjella voi myos yrittaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat