Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tytölle 4v on nyt lundbyn nukkekoti kalusteineen ja nukkeineen, baby born nukke, 4 pikkuautoa ja muovailuvahaa 15 purkkia :)

Pojalle 5v on 2 transformers robottia, muovailuvahaa 15 purkkia, 4 pikkuautoa ja legon merirosvolaiva :)

Kirpputorilta on toi nukkekotisetti (30e) ja merirosvolaiva (20e), muut alennusmyynnistä, kivaa kun on noille kivoja lahjoja kerrankin ja hyvissä ajoin, loppuja voi sitten ostella rauhassa ilmna pakko-löytää-jotain-stressiä :)

Kommentit (13)

Jouluina emme (vanhemmat) ole ostaneet lapsillemme (3 & 6 vuotiaat) käytännössä ollenkaan lahjoja. Saavat kumpikin 3-4 lahjaa, kummeilta, ja isovanhemmilta. Jos toiselle on tuossa enemmän, laitan pienen lahjan toiselle tasoittamaan saldoa. Kummien kanssa olemme sopineet että heidän isompien lasten tavarat ja hyvät vaatteet sopivat hyvin lahjoiksi, me taas ostamme käytettyinä jos sopivaa löytyy.

3-4 lahjaa on meidän rakkaille kersoille tarpeeksi.

-enemmästä ei pysty nauttimaan kerralla, noistakin osa siirtyy nopeasti syrjään.

-jos tulee enemmän kuin noin 4 lahjaa, osa laitetaan talteen tammikuun tylsää hetkeä varten.

-tärkein syy olla ostamatta lisää tavaraa, on tietysti maapallon säästäminen.

Ap:lle: kivat lahjat kyllä ovat lapsillenne hankittuina, varmasti tykkäävät!

ihan käteisellä me nuo ostettiin ettei mitenkään luotolla?!, ei ollu lainkaan kalliita!

Nukkekoti tavaroineen oli 30e ja se legolaiva 20e (käytettynä siis löytyi),

baby born oli 29,90e

ne pikkuautot oli 2kpl/3e eli yht 12e (molemmille 2 pkt)

muovailuvahat oli 9,95e/pkt eli 19,90e yht

transformersit oli 10e/kpl eli yht 20e

Vielä haetaan huomenna tytölle transformers kun en tajunnut hänelle ottaa eilen vaikka oli vaaleanpunainen ns tyttörobotti valikoimassa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse hyödynnän aina alennusmyynnit ja oikeestaan kaikki on jo jouluksi hankittuna tai ainakin tiedossa mitä hankitaan tai tehdään lasten kanssa.

Meillä ei osteta kovinkaan montaa lahjaa per lapsi. Varsinkaan tuommosia "isoja" ts. kalliimpia.

Mäki ostin eilen lahjat mun äidille ja kummitytölle. Tai oikeammin ostin tuon toisen meille kotiin mutta ei ollukaan sit semmonen mitä olin ajatellu niin annan sen kummitytölle. Saman idean käytän hyväkseni ja käyn penkoo alelaaria vielä huomenna toiselle kummitytöllekin. =D Semmosia lasisia ikkunakoristeita.

meidän teinit ainakin toivoo lahjoja vasta juuri joulun alla, ja jos ostaisin ne nyt niin eivät sitten saisi mitään mitä toivovat, ja pitäisi varmaan ostaa uudet lahjat ennen joulua.

miten estän tavaravyöryn jouluna. Lapseni saa meiltä yhden lahjan ja kaikilta kummeilta ja sukulaisilta aion toivoa jotain hyödyllistä. En siis leluja. Mua ahdistaa nämä nykyajan lastenhuoneet, joille pienen lelukaupan valikoimat häviävät. Meillä on aika vähän leluja, mutta niillä kyllä sitten leikitään myös.

Tänä vuonna teen kaikki lahjat itse, paitsi vajaa vuoden ikäiselle pojallemme (ainut lapsi) ostan ehkä jonkun lelun. Meillä ei todellakaan ole kuin muutama lelu vauvalla, niin varmaan kiva, että saa sitten jonkun uuden lelun.

Asutaan ulkomailla, joten tänne tuskin mitään isoja lelulahjoja kukaan lähettää postikulujen takia. Vanhempani varmaankin lähettävät rahaa. Sillä voin sitten ostaa jotain pojalle. Luultavasti tammikuun alennusmyynneistä jotakin vaatetta.

että meillä on yleensä ollu lapsille yhdet ns. isommat eli kalliimmat lahjat ja yks tai kaks pienempää lahjaa per mukula. Eli tuleehan näistäki yhteensä se 6 pakettia ja muina jouluina ollaan vielä ostettua legopaketti tms. yhteisenä. Nyt ku on kolmaski syntyny niin veikkaan että tuo lasten yhteinen lahja jää ostamatta.

Kyllä meilläki niitä paketteja on sitten ollu melkeen pari jätesäkillistä yhteensä ku kummejaki on kahdella lapsella yht. 10 ja nyt vielä tän kolmannen kummit päälle + lasten isovanhemmat yms.

Ei mulla ois ainakaan vara ostella miljuuna eri pakettia omille lapsille + vielä kummilapset ja lähisuvun lapset päälle... :( Toki ostasin jos ois vara, mutta pakko ajatella vähän sitä rahallistaki puolta.

Asiaan varmaan vaikuttaa myös se, että oon tehny periaatepäätöksen, että yhtään joululahjaa en kellekään osta luotolla!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat