Vierailija

Mulla on ollut tapana ostaa meidän lapsen kummien lapsille lahjoja ja joillekkin läheisten ystävien lapsille. Nyt niitä alkaa vain olla niin paljon. Ihmettelevätköhän ne jos eivät tänä vuonna saakkaan meiltä lahjoja vaan jaittaisin vain meidän omille kummilapsille siinä se??

Kommentit (17)

Heistä kolme on läheisempää kuin muut. Heitä muistamme "paremmin" kuin muita.

Sisarusten perheitten lapsille laitamme yhden lahjan jokaiselle.

Kahden ystäväpäerheen lapsille laitamme joululahjat.

Yksi kummilapsista on jo aikuinen. Häntä emme enää muista jouluna emmekä edes syntymäpäivänä. Hän kun ei ole koskaan muistanut meitä yhtään millään tavalla. Ei kiitoskorttia, saati sitten kuvaa rippiäisten/ylppäreitten jälkeen.

paitsi yhden kummilapsen pienemmälle sisarukselle kanssa - hekin ostavat meidän lapsille joululahjat, vaikka eivät ole kummankaan kummeja. Muutoin en taida ostaa kuin kummilapsille - edes sukulaisten/sisarusten lapsille ei osteta kuin kummilapsille, se on sopimus meillä kaikilla. Ja meidän lasten kummeille ei valitettavasti ole enää itsellä pieniä lapsia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olen sitä mieltä että jos ostaisin myös kummilapsen veljelle lahjan, se vähentäisi kummilapsen "erityisasemaa". Hänen veljellään on omat kumminsa, ja musta on kiva ajatella että kummallakin lapsella on "omia" aikuisia jotka muistavat vain heitä.

vain kummipojallesi osoitettu kirje,jossa on vaikka dvd-leffa lahjaksi. Tai jotain muuta, joka mahtuu kirjekuoreen, ja kirjoita jouluterveiset kirjeeseen lapselle.

Lastemme serkkuja on kaikkiaan 12 ja lähimpien ystävien lapsia 8, joten valitettavasti joutuu rajaamaan noihin kummilapsiin (jotka tosin löytyvät tästä sakista kaikki).

En usko, että tuttavasi ihmettelevät. Ei kukaan saa eikä voi olettaa, että aina saa jos kerran-pari on saanut lahjat. Sen verran aikuisilla luulisi ymmärrystä riittävän. Lapset nyt ei joulun humussa edes huomaa, keneltä on tullut lahja keneltä ei.

Niin ja omien sisaruksien lapsille.

Juu, paljon on ostettavaa. Ostelen lahjoja pitkin vuotta alennuksista. Tykkään kyllä antaa lahjoja joten ei se mua stressaa. Voisi se raha mennä paljon turhempaankin kuin lasten ilahduttamiseen.

ja ollaan ennen myös annettu ystävien lapsille lahjoja mutta tänä jouluna on pakko tehdä siitä hommasta loppu.

Rahaa menee aivan törkeästi ja ei siinä ole oikeastaan mitään järkeäkään,jos eivät vanhemmat ymmärrä niin sit ei voi mitään.

Ollaan aikaisempina jouluina ostettu myös kummilapsien sisaruksille mutta tänä jouluna päätin lopettaa myös sen ,meillä kummilapsia seitsemän ja näillä sisaruksia yksitoista,joten pelkkiin sisarusten lahjoihin on mennyt jouluisin n.200e + vielä ne omat kummilapset joista harvoin selviää 20e tai alle.

Sit on vielä omat ja sisarusten lapset,omat ja appivahnemmat ja kai sille miehellekin pitäisi jotain ostaa...

Jopa alkoi taas vanne päätä kiristämään!!!

jonka keskimmäinen lapsi on kummipoikani. Emme olleet tunteneet kuin vajaan vuoden ennen kummipoikani syntymää ja olosuhteiden vuoksi nähneet melko harvoin viimeiset viisi vuotta; kummipoikani on siis nyt 8-vuotias. Minua etoo, kun tämä niinkutsuttu ystäväni luettelee hyvissä ajoin joulun alla, millaisia 100+ euron hintaisia lahjoja lapset - siis kaikki kolme - ovat toivoneet, ja kuinka "tarvitaan sitä ja tätä ja tota" ja kuinka "rahat ei riitä"... koen sen hyvin suorana vihjauksena siitä, että minun tulisi hankkia kaikille lapsille lahjoja, mieluusti yhdelle Stiga, satasen legopaketti jolla maltetaan leikkiä päivä, ja päälle vielä ulkoilupuku. Toiselle luistimet, pleikkari ja cd-levy. Kolmas tarvitseekin goretex-kengät, vaatteita seuraavassa koossa sekä ensitietokoneen.

Kyseessä on yksinhuoltaja - ja sellainen olen itsekin, tosin en yhteiskunnan elätti kuten hän, vaan hyvässä työpaikassa. Ilmeisesti tiedostaa tämän ja yrittää pummia multa etuuksia, kuten kaikilta ihmisiltä, joita tuntee, olipa kyse lasten isistä tai muista kavereista tai perheestään.

Emme todellakaan osta kaikille ystävien/sisarusten lapsille lahjoja, vain kummilapsille joita on 10. Kun omia lapsiakin on 3, niin sehän olis ihan älytöntä rahanmenoa jouluna ( on se kyllä jo tälläkin määrällä) jos kaikille rupeis lahjoja ostelemaan. Serkkuja lapsillamme on melkein 40, ei oo tullut mieleenkään ostaa kaikille lahjaa!!! Ja lähes kaikilla ystävillämme on lapsia. Omia lapsiammekaan emme halua hukuttaa jouluna lahjavuoreen, vaan annetaan pari pakettia ja sitten kummit ja isovanhemmat antaa jos antaa lisäks jotain.

muodostunut kirjoittamaton sääntö, että ostetaan vain kummilapsille. Eli ei edes kummilasten sisaruksille. Me teemme näin ja lastemme kummit tekevät näin.

Poikkeuksen muodostavat siskoni lapset. Olemme toisen kummeja, mutta ostamme myös toiselle lahjan. Syy tähän on se, että olemme kaikista ystävä- ja sukulaisperheistä ylivoimaisesti läheisimpiä siskoni perheen kanssa, myös miehemme viettävät aikaa yhdessä. Mieheni näkee siskoni miestä enemmän kuin omia veljiään.

meillä on viisi omaa lasta, jotka eivät saa keneltäkään sukulaiselta yhtään joululahjaa, joten itse joudutaan kustantamaan kaikki. Lisäksi ystävillä on lapsia varmaan yhteensä joku 30, joten aika kalliiksi tulisi.

Sitten kavereiden lapsille tarkoittaa meillä vain lasten naapureissa olevia kavereita, heille menee yl. jotain lapsilta, eli oikeastaan kaverilta kaverille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat