Seuraa 

Olen yrittänyt löytää hyvät yhdistelmävaunut. Valinta tuntuu mahdottomalta. Kaikki kuullostavat hyviltä ja käytännöllisiltä myyjien puheissa. Onko suosituksia / kommentteja Emmaljunga Ceroxista, Brio Happysta, Panther Junior Comfort Plussasta tai Teutonia Prestigestä? Vai olisiko vielä joku parempi malli?

Kommentit (3)

Hei

Paljon riippuu, mitä yhdistelmiltä halutaan. Briot ja Teutonian prestiget on aika isot kärryt. Varmasti mitä loistavimmat vauvalla, mutta sitten jos tarkoitus on käyttää niitä samoja kärryjä rattaina, niin alkaisin miettimään muita vaihtoehtoja. Eli ihan kuomurattaita kantokassilla varustettuna.

Emmaljungan Ceroxeja vastaavat Teutonialta enemmänkin Mistralit kuin nuo prestiget. Ovat todella näppärät ja toimivat. Meillä Mistralit ollu yli 2 vuotta käytössä. Ensin kantokassin kanssa ekat 7kk ja sitten kantokassista tuli makuupussi rattaisiin.

Sellaisia täydellisiä yhdistelmiä ei vaan ole, sillä täydelliset vaunut ei vain toimi rattaina (ovat isot, raskaat jne). Täydelliset rattaat ei välttämättä täytä niitä täydellisten vaunujen kriteereitä. Jostain pitää tinkiä ja mielestäni tuon suuruisessa hankinassa pienen vauvan makuutilasta voi tinkiä (miksi pieni tarvitsisi suurta?)

Me päätettiin tinkiä juuri siitä suuresta tilasta. Sekä vauvan että tavarakorin. No juurikaan ei tunnu siltä, että olis tingitty yhtään mistään, sillä Mistralien sisämitat on sieltä suurimmasta päästä ja tavarakorissa on kulkenut ihan kakki, mikä on tarvinnutkin kulkea. Ei se 5kg niin kovin paljoa tilaa vie.

Pantherit vaikuttais tosi näppäriltä (plussana käntyvä etupyörä), mutta siitä taitaa puuttua heittoaisa (meillä ollut tosi ahkerassa käytössä). Lisäksi se jalkatuki näyttää vähän siltä, että isompi lapsi istuisi polvet suussa... saa korjata jos olen hakoteillä.

Mutta jos kaupassakäynnit kuuluu ohjelmaan (ihan vaikka lähikauppaan poikkeamiset), niin kyllä ne kääntyvät etupyörät helpottaisi vähän. Ei siis mikään turha ominaisuus rattaissa. Riippuu sitten asutteko maalla vai kaupungissa, voiko ne etupyörä(t) olla pienet vai isot.

Panther Junior Comfortista on kokemusta käytössä. Kovin näppärä ja mukava pyöritellä kävelyteillä ja kaupoissa. Heittoaisaa en ole kaivannut, sitä kun ei näytä olevan missään kääntyväpyöräisissä malleissa. Käännettävä ratasosa on kyllä tässä hyvä ratkaisu. Monet kolmipyöräiset taitaa olla kiinteällä istuimella.

Pantherissä on hyvä pituus ja korkeussäädettävä jalkalevy eikä meidän tyttö istu mitenkään polvet suussa. Luulen että jalkalevy Pantherissa on jopa pisimmässä säädössään pidempi kuin useimmissa muissa. Monet ei varmaan huomaa että se on säädettävä, jos ei itsellä ole näitä rattaita.

Aika uutena palstailijana olen huomannut, että muutama tyyppi aina mollaa näitä Panther Junioreita ja kehuu Teutonioitaan. Oma mielipiteeni on että Teutonian Rockyt ja Mistralit ovat aika hempuloita

rattaita ja jotenkin samantapaisia vanhanaikaisia kuin Briot tai Emmaljungat. Ne muistuttaa meidän ekan lapsen kuomurattaita useamman vuoden takaa. Panthereissa muuten maailman paras turvakaukalon adapteri. Siihen menee kaikki kaukalomallit merkistä riippumatta. Sen hankintaa en kadu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sori AP, menee vähän ohi aiheen, mutta mua kiinnostaisi käyttökokemukset noista panthereista...

Eli olen kyllä tosi tyytyväinen ollut noihin mistraleihin, mutta kääntyvät pyörät houkuttelis todella lujaa (ei nyt tälle lapselle enää, mutta ehkä mahdolliselle kakkoselle...). Teutonian nelipyöräisissä malleissahan niitä on Funeissa ja MistralS:ssä. Tosin ne on paljon pienemmät ja sohjossa niillä ei sitten tee mitään. Oletteko pärjänneet talvella ja sohjossa, vai onko teillä jotkut toiset kärryt? Ja minkä ikäistä olet työnnellyt panthereissa? Onko näppärät myös vaunuiän jälkeen isommalla ja painavammalla lapsella?

Miten sitten kasaus. Sehän ei ole sieltä simppelimmästä päästä. Onko se kuitenkin sellainen looginen,vai tarvitaanko käyttöohjeet aina kun pitäis pakata ne autoon. Sehän menee tosi pieneksi...

Onko panthereissa hyvä kantokassi. Siis tarkoitan, että onko ominaisuuksiltaan sellainen, että voi käyttää kesälläkin, vai onko liian lämmin? Vai kävisköhän niihin Teutonian kassi? Tuo säädettävä jalkatuki oli kyllä hyvä tieto, sillä se on näyttänyt mielestäni liian pieneltä...

Sitten muuta kommenttia. Mistralit ei ole ollenkaan hempulat(vaikka kevyet ja näppärät onkin) ja eivät missään mielessä muistuta näitä mainitsemiasi perinteikkäitä hyökkäysvaunuja =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat