Seuraa 

Minulla on ihan kamala toisen lapsen kaipuu enkä tiedä maltanko odotella 5-8v vuotta lapsen saamiseksi (koulu kesken joten emme voi vielä aloittaa edes koko prosessia). Aikaisemmin olen ajatellut että ehdottomasti haluan pienen vauvan tai taaperon, mutta nyt ajattelen että kyllä minulla rakkautta riittää isommallekin lapselle.

Eli onko täällä joku, joka on adoptoinut hieman vanhemman lapsen? Miten lapsi on sopeutunut Suomeen tulon jälkeen? Kuinka pitkä oli odotus adoptioluvan saamisen jälkeen? Minä olen pahasti :) fiksoitunut Kolumbiaan. Miten menee ikäluokat? Olisi varmasti hyvä, että lapsi voisi oppia suomea ennenkuin kouluun mennee, eli n. 6-vuotias olisi sitten toiveissa.

Toinen vaihtoehto on että adoptoimme lapsen miehen kotimaasta. Ainoa ongelma siinä on, että ko maassa pitäisi kai asustaa jonkin aikaa, mikä on opiskelijana hieman hankalaa. Lakipykäliä olen jo sen verran tutkinut, että ymmärrykseni mukaan adoptio olisi aivan mahdollinen miehen kotimaasta. Olen ajatellut käydä maan suurlähetystössä kyselemässä näitä asioita, kun ei tuo siippa saa aikaiseksi.

Kiitos!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat