Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (14)

Huomenia täältäkin, nyt on meidän kuukausi!!!!

Myöhäiset onnittelut murmutille ja edramille pikku nyyteistänne!

Meillä yö oli taas ihan rikkonanen kun esikko heräili eikä taaskaan meinannut alkaa uudestaan nukkumaan. Kuuluukohan tämä sen ikään vai mitä? Tyttö on nyt 2v ja 8kk ja on nukkunut yön läpi jo kauan. Nyt yhtäkkiä on alkanut heräileen eikä meinaa millään nukahtaa uudelleen. Alkaa käymään raskaaksi, ja varsinkin kun sitten öisin ei kelpaa kuin äiti vain. Ja aamulla kun heräillään niin saisin kyllä jäädä nukkumaan, mutta sitten en enää saa unta. Toivottavasti tämä menee nopeaan ohi...

Oma olo ei miksikään muutu, ei merkkejä mistään lähestyvästä snnytyksestä. Musta on alkanut tuntuun että tämä vaavi on masussa vielä vappuna. Selkä alkaa oleen niin kipeee etten oikeasti tiedä miten jaksais.

Plussia (vaikea keksiä kun on vieläkin ärtynyt huonon yön jälkeen)

+Aurinko paistaa

Enpäs keksikään muuta, on vaan niin kyllästynyt olo...

Nyla 39+2

ollaan kohta lähdössä kylpylään muutamaksi päiväksi lillumaan ja oleilemaan. Itsellä ei niin suuria menohaluja enää, mutta onhan se kivaa vaihtelua - ja erityisesti lapsille :-)

Muuten ei mitään erityistä. Masuasukki on edelleen aika aktiivinen masussa, joten ei ole tarvinnut huolehtia siitä. Isolta kuitenkin tuntuu ja käveleminen alkaa olemaan hidastempoista... Ja vielä kun päivät on 1,5 vuotiaan kanssa kotona niin illalla on aika finaalissa. Mutta muuten kaikki hyvin täällä!

Oli galluppia mitä on ostettu tulevalle vauvalle. Viime viikolla ostin käytettynä tuplamatkarattaat ja vielä pitäisi löytää isommat tuplarattaat, joilla voisi sitten liikuskella muskari, kerho yms. reissuilla. En vain haluaisi ostaa kauhean kalliita, kun voi olla että niiden käyttöaika jää kuitenkin aika lyhyeksi. Mitään muuta en ole vielä hankkinut ja koska edellisestä pikkuvauva-ajasta on niin vähän aikaa ei suurempia muita hankintoja olekkaan edessä.

Jollain oli pukamavaivaa :-( Mullakin oli edellisessä raskaudessa loppumetreillä tosi isot pukamat ja synnytyksessä ne vielä sitten kasvoi... Alku oli tuskaa ja olin aivan varma, että ne ei lähde koskaan pois, mutta onneksi kuitenkin näin ei käynyt! Nyt ei ainakaan vielä ole vastaavanlaisia tullut vaikka pientä orastavaa onkin tuntuvissa ja varmasti ponnistamisen jäljiltä niitä taas tulee olemaan :((

Nyt joudun poistumaan ja toivottelen kaikille jo " poksahtaneille" onnea! Ja muille myös odotuksen tiimoille ja synnyttämään lähteneille kovasti tsemppiä.

bebe-07 36+0

ainiin ja ne plussat

+ pari päivää lomailua koko perheen voimin

+ oma olo ok

+ aurinko paistaa edelleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No niin se meidänkin kuukausi vihdoin koitti, tuntuu ihan hurjan kaukaiselta se häämatkalla tehty plussatesti. Masussa tuntuu olevan jälleen hikka meneillään. Vauva liikkui eilenkin erittäin aktiivisesti ja tuntuu saaneen kovasti lisää voimaa.

Nyt sain itelleni päänsäryn haistelemalla erinäisiä pesuaineita ja ähräämällä hikipäässä pesuhuoneessa. Anoppi oli sotkenut valkoisen juhlapaitansa ja oli kokeillut puhdistaa sitä jos vaikka millä. Miehän sitten tarjouduin kokeilemaan kanssa, mutta ainoa vaihtoehto tuntuu olevan paidan polttaminen ja räjäyttäminen ;). Ei se tahra edes vaalentunut ollenkaan ja aika montaa pesuainetta / keinoa kokeilin.

Käsittämätöntä miten voi ihmisellä olla ihan jatkuvasti nälkä :( Olin niin ylpeä, kun paino ei ole noussut ollenkaan... Nyt ihan varmasti nousee, kun on pakko syödä jatkuvasti jotain.

Toissapäivänä supisteli kovasti, eilen aamupäivällä supisteli myös, mutta sitten rauhoittui. Nukkumaan mennessä tuli se tavanomaiset 2-3 pientä supistusta ja tänään aamulla pari lievää. Torstaina jo tuntui siltä, että ei se synnyttämään lähtö voi olla kaukana....nyt se taas tuntuu kaukaiselta ajatukselta.

Nyt sohvalle, illalla mahdollisesti lisää juttua :)

Za_Ka 38+3 hikkaava-masunasukki

Tulihan se huhtikuu sieltä :)

Tänne ei edelleenkn kummempia, kunhan tulin " ilmoittautumaan" . Melkosesti supistelee, muttei vielä kipuisasti. Tiistaina olis neuvola. Päänsärkyä pukkailee, blaah.

Voi vitsi, nyt kyllä väsyttää niin ettei keksi mitään kirjoitettavaa.. Paitsi että vois olla ihan hyvä siirtyä yhteen vkonloppupinoon kun sillon on niin paljon hiljasempaa?

Jep jep, palaillaan huomenna josko toi ajatus taas kulkisi.. :)

Sanna 37+3

Lapset leikkii kauppaa sohvan takana joten ajattelin avata koneen ja kattoo mitä teille muille kuuluu.

( . ) Yö meni aika reisilleen taas kerran.

Kaksi krt piti alkkarit vaihtaa kun en kertakaikkeaan kerennyt ajoissa huussiin, ihan siis vaan pissahätä mutta kuitenkin. Onko mulla lantionpohjalihakset oikeesti noin surkeessa kunnossa, apua!??!?!?

Vauva liikkuu muta on omasta mielestäni kyllä TODELLA alhaalla, tuntuu koko ajan kun olisi keilapallo haarojenvälissä.. =I

hannah81: Onnea huomiselle koetukselle! Vähänkö oon kade kun sä saat jo vauvan kainaloos... NO mutta perässä tullaan.. Jossain vaiheessa..

+ Arska paistaa taas ihanasti!

+ Kohta lähden Porvoon saaristoon lasten kanssa

+ Isäni pääsee kotiin sairaalasta (tod.näk.)

Palaan illalla taas lukemaan lisä, hauskaa pvää =)

t. jonzku80 rv 36+5

Mäpäs pistän heti viestiä,kun mulla nämä aamut aikaa olla koneella.Tai ei tässä kauaa pysty istumaan,kun paikat kipeytyy=)

Lapset heränny jo 7 jälkeen,ja pyykitkin jo pyörii.

Eilen oli taas vaihteeksi hyvä päivä,ja meni tosi nopeeta.Kyl nämä stressaavia nämä mielialan vaihtelut.Lapsilta kysyin,että nyt ois vapaata ja oltas kotona koko perhe niin mitä tehtäs yhdessä.

Poika siihen sitten vastasi,että kyllä me voidaan tehä tuon miehen kanssa jotakin,kun äiti sun pitää kuitenkin taas levätä=)Kauheeta kun ei yksinkertaisesti jaksa.Haluisin viedä lapset kauemmaksi puistoon,mutta mites lähdet,kun sinne käveleminen supistaa niin paljon,että vessaan ois päästävä kun perille pääsee..en kehtais siinä metsässäkään kyykkiä,kun lapsiperheet leikkii vieressä.

Mä oon kyllä ollu tosi väsyny,eilenkin yöllä poika itkeny,kun niin kova päänsärky..mä en mitään kuullu,ja mies oli käyny antaa lääkettä sille

=(Ehkä ruumis yrittää nukkua varastoon,kun kohta mä poksahdan=)

plussia

+vihdoin meidän kuu

+ens viikolla ekat mammarahat maksetaan(on jo aikakin!)

+kaverille kylään juttelemaan tänään

Huiskutin 38+5

Onnea edram pienestä nyytistä. Onneksi kaikki on kuitenkin tervehtymään päin.

Tänne ei mitään uutta, auto pestiin eilen ja niin päin pois. Alkaa tympimään nämäkin viikonloput, kun ei oikeen ole mitään erikoista ohjelmaa. nyt ollaan eletty jo pari kuukautta " samalla tavalla" eli perjantaina karkkipussi + jaksot lostia ja pakoa, lauantaina jäätelöä + jaksoja 24:sta (alotettiin tuotantokaudet alusta, kun ei olla katottu niitä ennen). No, monet kaverit sanoo, et nyt kannattais katsoa kaikki sarjat ennakkoon, sitpä ei olekkaan mitään takeita, et niitä kerkeää kattomaan. Ärsyttää vielä se, et en ole ennen ikinä ollu tämmönen telkkarin orja, nytpä ei muuta tekemistä juuri olekaan.

(.) tämä on varmasti kapseloitunu sisääni. ei mitään merkkiä ulostautumisesta. Eilen tuli pari veriviirua paperiin pyyhkiessä, ja riemastuin et nytkö se limatulppa sit irtoaa, mutta tais olla vain joku pieni rikama, joka on tullu niin monien vessassa käyntien seurauksena...

joo, onpas taas positiivista touhua mulla

nimimerkillä miksu(38+5) + JÄTTILÄIS pukamat

Enpä jaksanut eilen kirjoittaa joten koitan nyt kun mies ja poika lähti vähän pihalle tekemään pihatöitä.

Ihmeellisen hyvin nukuttu yö takana..poikakin nukkui koko yön heräämättä :) heräsinkin aamulla sitten ensimmäisenä klo 7.15 ja yritin hipsiä pojan huoneen läpi ettei heräisi mutta kyllähän se heräsi :/ en saanutkaan nauttia aamupalaa rauhssa.

Pyykkikone pyörii, on tiskattu, eteinen siivottu ja ruoka uunissa..kohta valmista aika pirteä olo jo heti sunnuntai ' ' aamusta' ' :D Tulipa eilen avattua terassi kausikin kun grillaattiin kevään ekat makkarat ja sen huomaa nyt kun turvottaa aika tavalla.

Onnea murmutille ja edramille vaaveista!!!

Mulla alkaa olla jo todella epätoivoinen olo siitä että tämä herra ei täältä ulos tule..ei ole vielä laskeutunut mutta alapäässä tuntuu ajoittain tosi inhottavaa vihlontaa, en tiedä onko sitten sitä. Edellisessä raskaudessa poika ei laskeutunut kuin vasta sitten kun oikeat synnytys supistukset alkoi joten voi olla että ei tämäkään..saapi nähdä.

Huomenna olisi äippäpolilla painoarvio joten palailen sen jälkeen astialle!

Aurinkoista sunnuntaita!

Plussat vielä:

+ todella pirteä olo :)

+ pojat ulkona..omaa aikaa vähän

+ kämppä siistinä puunauksesta

+ äippä tekee tänään ruokaa joten pääsee iltapäivällä valmiiseen pöytään

+ huomenna paino arvio

Tulipas monta..on jotenkin yltiömäisen pirteä ja positiivinen olo :)

Jaetaanpa sitä muillekin...

Sanna rv 36+5

Mäkin vasta tähän aikaan ehdin koneelle, kun on koko päivän touhuttu.. Aamupäivällä kävin muutamalla kirppiksellä.. Tein löydönkin..Ihan uudenveroiset matkarattaat ja vaan 15 egee.. Nyt voin myydä ne esikoisen vanhat, joissa kangas on repeillyt.. Pitää huomenna tsekkailla ja ainakin päälimmäiset päälliset pestä..

Sitten oltiin pitkä tovi tuossa omassa pihassa.. Aika homma saada tuosta pihasta sellainen, jonka haluan.. Nurmikkoo täytyy saada lisää ja vanhaakin vähän entrata.. Joo..Hommia riittää..

Oma olo on ihan jees.. Välillä supistaa, ei tosin mitenkään kauheen kipeesti tai säännöllisesti.. EIpä taida tälläkään kaverilla oll kiirettä masusta pois.. Mun äiti soittelee päivittäin, että joko saa hypätä junaan.. On meinaan tulossa esikoista katsomaan siksi aikaa kun mä oon sairaalassa. Mies on töissä siihen saakka kun me kotiudutaan..

Timpura 38+6

PALJON ONNEA BEATITUDE, MURMUTTI JA EDRAM POJISTA!! Beatituden synnytys kuullosti todella hurjalta, mutta onneksi loppu hyvin kuitenkin. Edramille voimia pikkuisen sairaalassaolo ajalle.

Tehkääpä nyt joku tyttöjäkin tähän pinoon :) Itse en kai tähän kuulu, kun ultran mukaan pitäis pojan tulla meillekkin. Voihan se tietty olla yllärityttö.

Oon pitäny pari päivää hiljaiseloa, kun ei ole ehtinyt/jaksanut tulla koneelle. Ja nyt kun sitten aloin lukemaan pinoja läpi niin johan täällä oli tapahtunut. Vois alkaa tapahtumaan jo täälläkin!!

Omassa olossa ei suurempaa muutosta...supistelee aina välillä, liitoskipuja ja lievää vitutusta alkaa olla. Tyttö on meillä edelleen kipeä, kunnon räkätauti päällä jo toista viikkoa. Täytyy ruveta tilaamaan uudestaan lääkäriä, kun ei meinaa tauti hellittää. Jos vaikka on korvissa jotakin tai keuhkoputkissa, rohisee neiti aikas pahasti.

Meillä on neitin kanssa muutenkin vaikeuksia syömisen kanssa. Tyttö on päättänyt, että hän ei syö jos ei syötetä ja ikää on 2v8kk että uhmaa on. On jo pitkään syönyt itse, mutta nyt meinaa ettei syö. Meidän neiti on muutenkin tosi pieni kokonen niin olen tosi huolissani tästä syömättömyydestä, ei oo kyllä koskaan ollut hyvä syömään, mutta nyt ei meinaa syödä mitään. Tänään on syönyt pari lusikallista puuroa ja soppaa ja siinä se. En vaan periaatteesta viittis alkaa syöttämään, kun tekee ihan tahallaan ton ettei muka voi ite syödä.

Tuntuu, että keinot loppuu ja hermot. Kyllä sitä välillä tuntee ittensä tosi avuttomaksi tuon ihanan uhmaikäisen kanssa ja meillä saa taistella lähes joka asiasta nykyään, välillä se vähän väsyttää, mutta täytyy toivoa, että olis pian ohimenevä vaihe.

Sellaista tänne...kaippa se on lähdettävä kattamaan pöytää ja syömään ja sen jälkeen ulos ja sitten saunaan. Oon touhunnu taas koko päivän ja nyt kyllä tuntuu, että voisin nukahtaa pystyyn. Ehkä tästä virkoaa.

Heipähei ja jos joku päättää lähteä synnyttämään niin tsemppiä kovasti!!

Helinä+poitsu 38+0 (Enää 2viikkoa laskettuun päivään!)

Oi nyt tosiaan alksaa meidän oma kuukausi ja H hetki tosiaan on tässä kuussa:)

POKS POSK 37 rv täysi ja 3viikkooa jäljellä.

Aamu ollaan oltu virpomassa ja hauskaa oli! Käytiin äidilläni syömässä ja tulomatkalla likka nukahti autoon ja sain kantaa hänet sänkyyn! Äsken just heräs.Ite kävin sillä välin kirpparilla kun ukko oli kotina! Täällä oli järjestetty lastentarvikekirppari.

Yö meni hyvin likka nukkui vapaa ehtoisesti omassa sängyssä kun eilen laitettiin hälle sellanen söpö katos sänkyyn! Ei tarvinnut lukea kun muutama muumi satu ja uni tuli ja 5.28 vasta tuli huutelu että äitii! Sitten tuli viereen ja nukuttiin 7 asti.

Nyt ukko on lekurissa kun valitellu koko viikon poskiontelutulehusta.. Saas nähä!

Kun sieltä tulee pitäs lähteä kyläilemään. ukon siskolla ja sieltä kotimatkalla pistäytyä likan kummeilla! Huhhu sitä on taas illalla väsy!

Ei muutakun huomiseen!

Huh! Nyt on pojan 3v. synttärit juhlittu ja tänään käytiin sitten vielä lapsimessuilla, ettei vaan pääse lepäämään. No mutta hyvä että mentiin, siellähän oli tosi paljon puuhaa ja katsottavaa, sekä pojalle että minulle. Ilmaiskamaakin löytyy jokalähtöön: ensitutti, kosteuspyyhkeitä, vaippanäyteitä, lehtiä, tarroja, puurohiutalepusseja, juotavia, purkkaa... Poju oli ihan pyörryksissä kaikesta ja nukahti onneksi kotimatkalla rattaisiin. Minä suuntasin tietysti heti kotona jääkaapin kautta tähän koneelle, kun en ole perjantain jälkeen tänne ehtinyt. Kauheet vierotusoireet! ;) Ihanaa kun sai jalat ylös ja pääsi tuhoamaan ison palan synttärikakkua ihan rauhassa.

Jalat on ihan tohjona tästä menosta. Eilinen ilta oli ihan kamala. Vaavi on painunut niin alas, että painaa jotain hermoja ja lähtee jalat alta siitä kivusta. Turvotusta tietysti myös löytyy. Saas nähdä mitä tuskaa tästä illasta vielä tulee. Onneksi mies on tänään kotona, että voi hoitaa esikoisen kanssa noi iltatoimet, eilen kun oli illan ja yön töissä niin ei auttanut kun vaan väkisin vääntää sitä iltapalaa. Manasin kyllä siihen malliin että poika tuli mahani viereen ja sanoi sinne, että ei saa potkia äitiä kun äitiin sattuu. Ihanan ritarillinen pikkumies mulla. =)

Ensi viikko näyttääkin sitten jo ihan tyhjältä. Torstain kohdalla lukee neuvola, missään muualla ei mitään. Kauheeta. Varmaan jo huomenaamulla iskee ahdistus ja paniikki. Kaatuu seinät päälle. Mitä ihmettä mä teen kun kämppäkin on nyt viimeisen päälle siivottu ja kaikki valmiina vauvaa varten!!! Apua! Menee odottamiseksi tämä loppuaika ennen synnytystä -ja se ei ole hyvä... Täytyy kehittää joku projekti äkkiä jostain.

Mutta nyt syömään ja iltatoimiin.

Huomiseen!

crisantemo 37+3

Sunnuntai-iltaa. Mulla on LA tänään eikä mitään kuulu, paitsi normaaleja potkuja ja liikkumisia kyllä.. Tiedän, ettei monikaan vauva synny LA-päivänä, mutta on silti vähän pettynyt olo, kun ei olekaan vielä sitä nyyttiä hoivattavana:( Päivä päivältä enemmän pelottaa synnytys, kun vauva tiedetään isohkoksi - lisäksi aivan kamalat turvotukset erityisesti jaloissa, jalkaterät on ihan pallot, ja kävellessä vauvan pää painaa kipeästi jalkojen välissä, ei siis juuri jaksa liikkua.

Onneksi pääsee huomenna kertomaan tuntoja neuvolaan ja kyselemään käynnistyksestä, että koska se olisi mahdollista ja voiko sen saada esim. jo viikon päästä. Toinen syy vauvan ison koon lisäksi siihen, että haluaisin vauvan syntyvän tai synnytyksen käynnistyksen mahdollisimman pian, on miehen erittäin kiireinen työtilanne kahden viikon päästä (vuoden tärkeimmät päivät käsillä eikä voi pitää edes paria päivää vapaata silloin, vaikka synnytykseen juuri ja juuri tottakai tulee vaikka mikä olisi). Kaikkia ässiä on kokeiltu ja monta kertaa päivässä.. Ei tietty ole hyväksi stressaantua tässä vaiheessa, mutta kyllä viimekin yönä asia valvotti pari tuntia ja koko ajan pyörii mielessä. Hyvää tarkoittavat kaverit kehottavat nauttimaan ajasta kun vauvaa ei vielä ole - pitäisi lukea, kattoa telkkaa jne. mutta en nyt juuri oikein pysty nauttimaan mistään ja olen melkein itkun partaalla, kun vauvaa ei VIELÄKÄÄN ole kuulunut.

t. Feonia 40 tasan

Huhtikuu!

Välillä tuntuu niin ihmeelliseltä että näin pitkälle päästiin..

Meillä kävi äsken ensimmäiset virpojat, onneksi oltiin varauduttu. Kaikkina aikasempina vuosina on tainnut unohtua ja sit on oltu ihan hiljaa kun ovikello soi..

Pojan kanssa mennään sit ensi vuonna, tuntu vielä tänä vuonna vaikealta selittää mistä on kyse eikä taida noi lorutkaan ihan onnistua vielä ;)

Tänään ei tehdä mitään kummallista. Ainoa suunnitelma on ottaa ihan rauhallisesti ja viettää pojan kanssa mahd paljon aikaa jos vaikka huomenna jäänkin sitten huomenna vauvanhakumatkalle. Illemmalla viedään poika mummolaan yökylään ja karataan ehkä kaksistaan miehen kanssa leffaan ' vielä viimeistä kertaa' ..

Pojalla taas termiittihetki, palailen ;)

marie 39 *POKS*

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat