Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (88)

suoraan pallla laskelömasta katsottuna 1675 e kk

josta tietty vähennetään verot yms kulut...

teen sitä huonoiten palkattua lähihoitajan työtä joka tapahtuu ma-pe ja päivällä eli lisiä ei oo.... ei tuu.....

tästä sitte tietty menee kk:ssa bensaan 200-300e (riippuu bensan hinnasta), lapsen hoitomaksuihin 200e... eli ei sillä kovin kummoisiksi eletä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

toisekseen monitori voisi huutaa jotain vakavampaakin kuin odotettua alhaista saturaatiota, joten sekin on aika vastuutonta toimintaa. Saturaatiosta et voi sinällään valittaa muualle kuin ihan itsekseen, ikävä kyllä, jos se sellainen on sairauden vuoksi?

koko koulutuksen ajan olleet kokopäivätöissä sairaaloissa ja käyneet koulussa vain tenttimässä että aika helpolla mun mielest noi koulut on käyty

Paitsi vuorotöissä. Tosin palkka riippuu paljon alasta ja niillä aloilla, joilla on paljon naisinsinöörejä ei työtä todellakaan saa helposti eli työttömiä löytyy...paljon.

Yliopistosta valmistunut lastentarhanopettaja jonka palkka on 1800¿. Ja vastuussa teidän kullanmuruista.

Ei kai tuo hoitotyö ole koskaan kovin hyvin palkattua.

ja nyt vauvan kanssa monta vuorokautta sairaalssa osastolla viettäneenä ei kauheasti ole avostus sairaanhoitajia kohtaan noussut. Saturaatiomittarit huutaa ja naiset kikattaa kahvihuoneessa. uutamaan kertaan hain niitä konetta hiljentämään kun vauvan saturaatiot pomppi 70%:ssa.

tosiaan ei kestä kun muutaman vuoden mutta kyllä työ on rankkaa ja työajat hirveät. KUkaan hoitsu ei poliisin työvuoroja alkaisi tekemään.

palkattuja. Juuri palkkasimme talomme rakentamiseen kirvesmiehen ja kirvesmiehen APULAISEN, jolla ei ole siis koulutusta. Apulainen (tietysti MIES) sanoi ettei lähde työhön alle 13¿/h. Minä olen sh eli lukion ja amk:n käynyt NAINEN ja saan noin 12¿/h.

Vierailija:

Lainaus:

viittaan muutamaan hieman aiemmin kirjoitettuun viestiin tässä ketjussa...

ovatko 12-16-tuntiset vuorot tosiaan " sietämättömiä" ? Joillaikin aloilla tehdään säännönmukaisesti 24 tai 26h työrupeamia, joiden jälkeen on yksi palkaton vapaapäivä.

Kyllä ne 12h vuorot voivat olla aika sietämättömiä kun vedetään muutaman hoitajan vajeella ja esim akuuttiosastoilla on paljon muutakin kuin sitä ns perushoitoa! Ja usein asiat tapahtuu nopealla tempolla ja päätöksiä täytyy pystyä tekemään salamannopeasti. Ne jotka jollain aloilla tekevät noita 24-26h työrupemia ei siis tietenkään tee niitä nukkumatta/tauotta! Hoitoalalla ne 12-14h työvuorot ja kun esim joutuu jämään iltavuorosta yövuoroon kun ei saa sijaista eli ollaan töissä esim klo maanantaista 12.00-07.15 tiistai aamuun tehdään ilman ns lepoja toisin kuin esim palomiehet pitkissä vuoroissaan.

kun juoksee kädet täynnä eritteitä ja lähettää potilaita eteenpäin ja ottaa vastaan, konsultoi lääkäreitä, raportoi asioista muille, suorittaa lääkehoitoa, hoitaa siinä samassa omaisia jne jne jne...

Jos tämän työn tekee KUNNOLLA, niin ei päivän aikana paljon pissataukoja ole. Monta kertaa on melkeinpä kaikilla jäänyt lounaat syömättä koska potilaat on olleet niin vaikeita, ettei kukaan voi siitä lähteä...

Muuten palkka on minusta ok, mutta niitä naurettavia lisiä saisi nostaa!

sh

Vierailija:

Lainaus:

MIksi eivät sitten lue samantien lääkäreiksi/muuhun hyvin palkattuun ammattiin, jos kerran palkka ei riitä?

Niinpä, kun eivät pysty? Kun eivät halua sitä vastuuta?

Näin se yhteiskunta pyörii.

Niin, vastuullisiin ammatteihin kuten vaikka kirvesmiehen apulainen?

Vastuutahan myös heillä on hirveä määrä, mutta aina puhutaan vain sairaanhoitajien palkoista, unohtaen lähihoitajat ja perushoitajat kokonaan.

Olenkin miettinyt, kun puhutaan hoitajien palkoista, niin aina (vaalien alla huomattua) puhe kääntyi alipalkattuihin SAIRAANHOITAJIIN. Minä kyllä arvostan sairaanhoitajia todella paljon, mutta kyllä se palkankorotus kuuluisi ehdottomasti myös lähihoitajille.

eli tuokin lukema oli ihan odotettavissa, mutta kun ei kukaan viitsi tulla sammuttamaan sitä huutavaa mittaria. Oikeasti meni useaan kertaan hermot kun herättiin siihen molemat niin vauva kuin äitikin. Ja hoitajat ei kuule sitä piipitystä.

en ole muutenkaan ymmärtänyt miksi nuo mittarit piipittää siellä huoneessa hoitajien kuulumattomissa, eikä niin että monitorit saisi jotenkin kansliaan ja hoitajat tulisivat sitten ktsomaan mikäli aihetta.

1805e/kk ja hoitsuna olen yliopistosairaalassa.

Palkka ei ole huono mutta jos vertaa muihin ammattialoihin, niin huono on.

Tuntipalkkani on noin 10-11e ja saman saa mc donaldsin työntekijä! Koulutustaso ja työn vastuulllisuus ovat kuiten ihan eri luokkaa.

Ja olen samaa mieltä että kaikki julkisen puolen työntekijät tarvitsisivat korotuksen. Poliiseillakin todella surkea palkka verrattuna siihen mitä joutuvat työssään kestämään ja tekemään.

myös työn ohessa. Meidän koulussa oli myös läsnäolopakko. Itse olen käynyt ensin 3.5 sh-koulua, sen jälkeen 1.5 vuotta lisää AMK-tutkinkota. Joten 5 v. koulua lukion jälkeen ja perupalkka sen n. 1950 ja ei vuorolisiä. Nimenomaan niistä lisistä pitäisi saada parempi korvaus, ei kukaan millään miesvaltaisella alalla tekisi noita epämukavia työaikoja tuolla korvauksilla. Yökorvaukset on mikäli mahdollista vieläkin surkeammat. Kaikenlisäksi mielestäni olen täysin vastuussa ihmishengestä. Olen leikkaussalissa töissä ja vastuullani on täysin potilaan henki. Jos en tiedä tasan tarkkaan mitä teen missäkin tilanteessa niin huonosti käy. Tottahan on, että työ on osittain rutiinia, niinhän kaikki työ on, mutta silti väittäisin että potilaan henki on käsissäni. Tämä koskee myös osastotyötä, jossa työ vielä vaativampaa siinä mielessä että lääkärin saaminen sinne kestää vielä kauemmin kuin leikkaussalissa (olen siis a-hoitaja).

En tarkoittanutkaan, etteivät olisi ansainneet tuota palkkaa tai enempää. Luulin vain sen oikeasti olevan hirvittävän paljon huonompi, kun siitä niin kauheasti valitetaan ja sitten se onkin paljon paljon parempi kuin kuvittelin.

Palkkakehitys on varmasti ollut huono, mutta ei ole ainoa ala, jossa se on ollut huono. Sitä siis ihan tarkoitin, että voisi jo kuvitella valituksen määrästä, että on ainoa huonon palkkakehityksen ja säälittävän palkan ammatti ja sitten palkka ei olekaan edes säälittävä.

21

Ja kiitos, en tarvitse lisää palkkaa hoitoalan siivellä. Jaksan odottaa sitä päivää, että minunkin tekemään työtäni arvostetaan ja joku haluaa nimenomaan kehitysvamma-alan ihmisten palkkaa nostaa. Mutta saakoon sh:t korotuksensa ensin, mä olen hullua kyllä ollut ihan tyytyväinen palkkaani.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat