Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Antakaahan tulla, mikä on tyypillistä näille ja mikä erottaa.

Sivut

Kommentit (32)

Olen luonteeltani avoin, ulospäinsuuntautunut ja reipas, tosin hiukkasen hössötykseen ja ajoittain masennukseen taipuvainen. Rakastan matkustelua, harrastuksena on tanssi ja (yllätys yllätys) luomuviljely. Akateeminen koulutus löytyy. Suvaitsen monenlaisia elämäntyylejä ja kulttuureja, ketään en halveksi koulutuksen tai tulotason perusteella. Joitain mielipiteitä sen sijaan huomaan välillä halveksivani.

Terveisiä siis Itä-Helsingistä, tällaisia olemme!

Minä olen kiltti ja uskollinen perheenjäsen ja ystävä. Olen myös vieraanvarainen. Olen hieman pelokas, ja mielellni pysyttelen ikävistä tilanteista sivummalla. Viihdyn täällä siksikin hyvin, että asuinpaikkana tämä on rauhallinen ja turvallinen, talo on hiljainen ja ympäristö kaunis. Esteetikko olen, ekohenkinen myös.

Materia ei ole meidän perheessä kovin tärkeää, tämä tosin on muuttumassa, kun lapset ovat koulussa ja kilpavarusteluun pitäisi ryhtyä. Tästä meillä käydään päivittäistä keskustelua ja periksi on ollut pakko antaa joissain jutuissa.

Joissain asioissa ole hyvinkin suvaitsematon, minusta kulttuurin moninaisuuden hintana ei pitäisi olla siivoton ympäristö, yötä päivää mekkaloivat mamunaapurit tai puliukkoja makoilemassa siellä täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta idässä asuvat ovat aitoja, rehellisiä omana itsenään.

Itä-Helsinki on monikulttuurisempi ja suvaitsevanpi.

Minusta Itä-Helsingissä asuvilla on parempi itsetunto. Heidän asuinpaikan valintaan ei ole vaikuttanut toisten ennakkoluulot.

Espoolaiset ovat enemmän pintakiiltoisia. Huolehditaan siita mitä naapurit ajattelevat. Tuomitaan muut helposti jos he eivät ole ja käyttäydy samalla tavalla kuin itse. Materiaali ja omistaminen on tärkeää. Täytyy näyttää ja esittää vaikkei oikeasti olisi varaakaan.

t. Se joka sanoi toisessa ketjussa olevansa ihmisenä Itä-Helsinkiläinen vaikken siellä ole asunutkaan. ;-)

Vierailija:

Lainaus:

" Iiihan kaamee räkälä! Mä en ikinä vois asuu tuolla. Noi ihmiset haisee jo pitkälle!" " Joo, mun luokalla oli yks, joka asu tuolla ja oli se tosi saastanen. Aina pelkäs, että jotain täitä siltä saa" " Aattele mitn kauheeta olis, jos tonne joutuis menee..." *Puistatuksia ja ivallista naurua*

Joku noiki oli kai kasvattanu tohon arvomaailmaan...

Tammisalossa jäivät siis pois.

Se isokirjain tittelisissäsi oli puhdasta kunnioitusta, eikös Jumalakin kirjoiteta isolla alkukirjaimella?

Luojan kiitos en itse ole espoolainen ;-))))

5&18

Olen syntynyt Helsingissä, asunut sekä itä- että länsi-Helsingissä, Kirkkonummella ja Espoossa ja minun mielestä nämä kaikki voisi ihan hyvin yhdistää yhdeksi hallinnolliseksi kokonaisuudeksi (niin ei esim tarvitsisi työmatkalaisen sähläillä seutulippujen kanssa) ilman, että kukaan edes huomaisi mitään. Keinotekoisia nuo rajat.

Jostain syystä itäistä Helsinkiä pidetään maineeltaan huonona, vaikka on sielläkin omat kalliit alueensa (kuten Kulosaari, Tammisalo, Marjaniemi, Jollas). Ja Espoo on jostain kumman syystä varakkaan kaupungin maineessa, vaikka sielläkin on ihan hirveitä spugelähiöitä.

Se tv-sarja Mogadishu Avenue on saanut nimensä itähelsinkiläisestä kadusta, mutta sarja piti kuvata Espoossa koska itä-Helsinki oli aivan liian siisti. Jotain tämäkin kertoo.

Luonteeltani olen kiltti ja herkkä, mutta jo lapsuudesta lähtien rahalla on ollut mulle tosi iso merkitys, juuri tuon itä-helsinkiläistaustani takia varmaan... Meillä ei ollut rahaa lapsuudessani, ja kärsin siitä aivan kamalasti. Nykyään kun meillä mieheni kanssa on rahaa, viihdymme täällä Espoon " kultahammasrannikolla" erittäin hyvin, ei ikinä lähdettäisi täältä pois. Rahalla on mulle vieläkin suuri merkitys, mutta se ei siis ole peräisin espoolaisuudesta, vaan itä-helsinkiläisyydestä.

joiden mukaan sitten luonteet ja käyttäytyminen menee. On näitä Kontulalaisia " idänhelmiä" ja sitten esim. tammisalon varakasta kansaa. Kyl noi idänhelmet on luonteeltaan reilumpia ja suvaisevampia, ku noi varakkaammat...

itä-helsinkiläinen:

-ronski, roisi, alistunut, alistettu, perhekeskeinen, toivoton

espoolainen

-työteliäs, kopea, ymmärtämätön, ylemmyydentuntoinen,

-luulee itsestään aivan liikoja

-ei tiedä, että stadissa on upeita yli sadan neliön kerrostaloasuntoja

-pelkää liikkua stadissa. tuntee just ja just forumin kulmat, mutta ei muuta

-koulutus ei välttämättä ole hyvä, perittyä rahaa (mehtää mualta) saattaa olla

-ennakkoluuloinen

-ahdasmielinen

-tekopyhä

-matkustaa siellä minkä kuvittelee olevan muotia

Itä-helsinkiläinen: -opiskelee sitä, mikä oikeasti kiinnostaa

-ei arvota ihmisiä omaisuuden tai koulutuksen mukaan

-aito ja rehellinen

-suorapuheinen

-" streetsmart"

-lojaali

-avarakatseinen

-kaupunkilainen

-reissaa ympäri maailmaa

Ja mistäkö tiedän nämä? Siitä, että olen itse kasvanut kammottavassa Espoossa ja juntimpaa mestaa saa hakea. Itsellä ollut paljon itä-helsinkiläisiä kavereita, jotka ovat miljoonasti sivistyneempiä kuin nämä maalaisjuntturat Espoosta...

Itähelsinkiläinen saattaa kirjoittaa vaikkapa Itä-Helsinkiläinen eli koulut on käymättä, tai ainakin ne on käyty huonolla menestyksellä.

oli just juttua tästä... että kun eivät Espoossa meinaa marketit antaa poisheitettäviä ruokia jaettavaksi köyhille vaan laittavat mieluummin roskiin. Ja jos antavat, ne on sitten jotain gourmet' a eli jotaa ankanmaksapasteijaa ja vastaavaa, jota köyhät eivät sitten osaa käyttää tai edes tiedä miten syödä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat