Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

tällä pihalla asuu paljon lapsia.. ihme että ei oo tullut virpojia enempää.. olis kiva saada niitä vitsoja.. ne tuo kivan pääsiäis tunnelman.. kaipa täytyy ite niitä sit pääsiäiseks vääntää... :(

Sivut

Kommentit (28)

Ensin kävi yksi tyttö, sitten kahden tytön porukka. Aamupäivällä meidän kujalla näkyi kovasti vipinää, sellaisia 4-5 vuotiaita noitia vanhempiensa kanssa, useammassa porukassa. Jättivät meidän oven väliin - ollaan vasta loppuvuodesta muutettu tälle alueelle ja ilmeisesti virpovat vaan tutut naapurit.

Olin ostanut paljon namuja, joten nuo kolme ovella käynyttä saivat kyllä isot palkat. Ja olivat tosi kohteliaita ja asianmukaisesti pukeutuneita.

Viime vuonna ostin muutaman pussillisen niitä pieniä suklaamunia mutta itse ne taidettiin suurin osa syödä kun pikkunoitia kävi ehkä pari kappaletta ovella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta onneksi on sitten vielä pikkumunia. Asutaan opiskeljakämpissä ja vieressä on omakotitaloalue, joten täällä noita pieniä riittää.

Ei meilläkään ole yksikään pikku trulli käynyt.. Harmi. Pohdin eilen olisiko pitänyt ostaa lisää suklaamunia, mutta unohdin. Poikamme tänään sitten totesi, kun harmittelin, ettei noitia oo näkyny, että hyvä ettei ostettu lisää.. Meille olisi virpojat tervetulleita. :)

Kaikki tulivat asialliseen aikaan (eli ei aamuvarhaisella), olivat kivoissa puvuissa tai ainakin kasvomaalauksissa, ja ennen kaikkea kohteliaita! Olin suorastaan otettu siitä, että melkein kaikki kysyivät ensin kunnioittavasti, saako tulla virpomaan. Kaikki myös antoivat vitsan.

Tosi tarkkaan lapset katsovat, mitä heidän koreihinsa laittaa. Meillä satsi oli ' normaalikokoinen' suklaamuna + täytelaku per virpoja. Onkohan se sopiva määrä...

Virpojia olisi riittänyt vielä nyt neljältäkin, mutta meiltä on herkut loppu joten enää emme avaa ovea.

pikkunoitaa! :)

Itse vaan taisin mokata, kun he virpoivat yhteisellä oksalla ja luulin että molemmilla sitten myös yhteinen munakori. En vaan huomannut toisen tytön pientä pussukkaa ja kyllä tyttöä harmitti (naamasta näki) kun en tajunnut pudottaa mitään sen pussukkaan... Sanoin sitten kyllä että siinä on molemmille että jakakaa ne, etten huomannut...

Voi, voi.. no ensi kerralla osaan sitten olla tarkempi!

Toivottavasti vielä tulee lisää virpojia, muuten joudun itse syömään lakut ja suklaat..

vain 1 koriste /oksa. minua hymyilytti. Annoin virpoa ja annoin palkaksi muutamia pieniä suklaamunia pussista molemmille... vähän kerjäämiseltähän tuo vaikuttaa. Omat lapseni ei ole innostuneet virpomaan kuin omia isovanhempia, eikä missään nimessä noidan puvuissa vaa tavlliset vaatteet päällä' !

Eli kaksi vitsaa saatiin. Musta on ihan jees, että antavat vain yhden vitsan/porukka, jos ei kuitenkaan mikään mieletön lauma ole. Kaikille kyllä annan karkit. Taitaa aika paljon vaihtelua olla noissa palkoissakin, jos joku antaa suklaamunan ja vielä patukankin vitsasta! Mulla oli vaan niitä tipukonvehteja, joita annoin pari tälle yksinäiselle noidalle ja ison kourallisen porukan yhteiskoriin.

12-13 välillä kävi sitten kolme porukkaa joissa oli 3 noitaa ja lähempänä kahta kävi yksi yksinäinen noita. Viisi oksaa siis on. Enää ei taida tulla, vaikka herkkuja olis jäljellä. Poika meni nukkumaan päiviäunia ja nukkuu vielä, ehti nähdä kahdet noidat. Meillä ei haittaa kun poika on sikeäuninen + nukkuu yläkerrassa, ovikello saa soida.

Ovat muuten olleet tänä vuonna tosi ihanasti puettuja, hienosti koristellut oksat ja hyvätapaisia lapsia. Kaikki kysyneet ensin luvan virpomiseen ja toivottaneet lopuksi hyvää pääsiäistä. Ilo on heidän antaa virpoa.

Onneksi, kun olen yksin kotona ja lapset on isällään. Ostin toki herkkuja varuilta, ja olisin ovenkin avannut, mutta nyt ihan kiva näin. Aiempinakaan vuosina tässä ei ole käynyt ja rivitalossa asutaan.

että yksi palkka, per oksa. Kaikista kamalinta on se, kun meillä kävi tänään kolmen noidan porukka virpomassa yhdellä oksalla. Yhden palkankin sitten saivat. Kamalaa kerjäämistä minusta.

Oma 8-vuotias poika ei taas uskaltanut lähteä. Olisi voinut mennä yhdessä 4-vuotiaan pikkusiskonsa kanssa, jos olisin tullut saattamaan. 4-vuotias olisi ollut innoissaan, mutta toisaalta en voi laittaa sitä yksikseen ovelle, joten saapi odotella ensi vuoteen. Poika ei kehtaa soitella vieraiden ihmisten ovikelloja. Omakotitaloalueella asutaan Helsingissä.

Ja nyt on ihan hitsisti ylimääräisiä suklaamunia :-( Millähän saisin ensi vuonna houkuteltua enemmän virpojia? Kyllä täällä lapsia asuu mutta parhaanakin vuonna on käynyt vain kolme seuruetta. En ymmärrä mikseivät tule vaikka aina olen varannut hyvät palkkiot.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat