Vierailija

Olen ollut noin seitsemällä eri sopimuksella töissä vajaat pari vuotta nykyisessä työpaikassani. Tulin töihin heti äitiysloman jälkeen. Töissä on huono ilmapiiri ja olen joutunut kiusatuksi. Pakko vaan olisi jaksaa kun ei muutakaan ole näköpiirissä. Nyt yhtäkkiä keksin, että taidankin jäädä muutamaksi kuukaudeksi kotihoidontuelle - lapsi täyttää kolme vuotta elokuussa. Työsopimus on tällä erää voimassa vuoden loppuun. Onko työnantajan pakko päästää minut hoitovapaalle ja ottaa minut takaisin sen jälkeen? Suunnittelin vielä niin, että olisin elokuuhun saakka hoitovapaalla ja sit elokuussa pitäisin kesälomat sen perään. Onnistuuko, mitä luulette?

Olen uhrannut lasteni lapsuuden ja hyvän mieleni mokomalle paskapaikalle. Taidan ruveta tekemään omia reippaita päätöksiä vaihteeksi.

Kommentit (4)

niin huono ja epävarma, etten voi olla vakuuttunut jatkosta vaikka olisinkin töissä. Olen takuulla talon ammattitaitoisin työssäni - ja koulutetuin - mutta se ei ole vaikuttanut vakinaistamisiin. Pomo on katsonut, että kiusattua ei kannata vakinaistaa - se kun vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin kun työntekijät eivät pärjää keskenään. Vakinaisesta ei pääse eroon, joten pätkäläinen väistyköön. Kiitosta kyllä olen saanut työtaidoistani pomolta, mutta kissa kiitoksella elää.

Sinuna varmaan tekisinkin, jos työolot kerran ovat kamalat ja lapsen kanssa olo tuntuu mukavalta.

Tosin jatkossa se voi vaikuttaa työllistymiseesi kyseisellä työpaikkalla, vaan olisiko se kovin suuri vahinko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkä tekisin sinun tilanteesasi saman ratkaisun.

Mutta se että saat kotihoidon tukea tarkoittaa että sinun pitää irtisanoa hoitosopimus ja hakea sitten uutta hoitopaikkaa. Lapsi ei välttämättä pääse samaan hoitopaikkaan. En tiedä onko joku irtisanomisaika hoitosopimuksissa, mutta luulen että ne näkevät punaista jos irtisanot hoitosuhteen vaan kesäksi ja luulet saavasi samanpaikan takaisin syksyllä.

Jatkuuko pätkäsi sitten ensi vuonna? Epäilen, mutta laillisesti niillä ei ole mitään oikeutta syrjiä hoitovapaalla olevia. Se miten pätkätyöläinen sen todistaa onkin jo toinen juttu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat