Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Asumme reilun kymmenen talon taloyhtiössä. Kaikilla asunnoilla on pienet omat pihat. Minä olen EHDOTTOMASTI kieltänyt omia lapsiani juoksemasta toisten pihoilla, paitsi jos kaveri pyytää omalle pihalleen.... Mutta muiden lapset kyllä juoksevat meidän pihalla miten sattuu, trampoliinillakin melkein kuin omallaan. Olemme kyllä antaneet luvan naapureiden lapsille käydä hyppimässä... mut tuntuu, et vois ne naapuritkin vähän opettaa lapsilleen tapoja. Meidän lapset joutuu jonottamaan meidän maksamalle trampoliinille, kun siellä on koko naapurusto hyppimässä.

Mä en kuitenkaan uskalla kauheen helposti kiellellä niitä naapurin lapsia, joskus meidän lapset tekee jotain tyhmää kuitenkin tuolla ulkona, niin eivät ehkä ole niin ärhäköitä valittamaan niiden tekemisistä.....

Ongelma on siis se, että koska meillä on paljon lapsia (7) heidän täytyy käyttäytyä ainakin astetta paremmin kuin muiden perheiden lasten, ettei tule sanomista.... Näin ainakin pelkään... Pelkäänkö turhaan.

Samoin tuntuu et niiden pitäis olla pykälää paremmin puettuja kuin muut ... tosin sitä ne ei oo.

En päästä niitä virpomaankaan, kun tuntuu et jos päästäisin, niin heti joku ajattelis et noikin kerjäämässä karkkia..

Kommentit (12)

että vaikka muut lapset juokseekin, niin pidä sä huoli että teidän lapset kysyy aina luvan ensin. Näytätte näin muille esimerkkiä! Tietty voit komentaa muita lapsia pois teidän pihalta, jos ne tuntuu häiritsevän. Omassakin perheessä on varmaan tarpeeksi hulinaa! Säännöt sekä omille että toisten lapsille...

Mutta päästä ihmeessä lapset virpomaan ja pääasia lienee, että vaatteet on siistit ja puhtaat - merkillä ja sillä onko ne uutena ostettu ei lienee väliä!

Tsemppiä ison perheen kasvattamiseen - mulla on vasta lapsia 4, joten olen vielä alkutekijöissä suurperheeni kanssa :)

Ja siis todellakin. En minäkään halua, että muut ihmiset juoksentelisivat minun pihalla, koskee niin aikuisia kun lapsiakin.

Sovi naapurustosi vanhempien kanssa yhteisistä pelisäännöistä ja kerro toiveistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

perheen traditioihin. Kenties veisin heidät toiselle puolelle kaupunkia ja jakaisin ryhmiin, kun noin monta lasta. Ja pitäisin rotia että omat lapset saavat omalla trampoliinilla hyppiä. Tietenkin kavereitaan saavat kustua ja noin mutta sitten vuorot. Omien lasten puolta on aina pidettävä.

2

Mutta jos olet antanut lapsille luvan tulla trampoliinille, kun omat lapset on siinä, niin vähän paha on kyllä sitten valittaa.. Vai tulevatko, kun olette sisällä?

Mutta en naapurin lapsia omalle pihalleni noin vain... Ja minä kyllä aika tiukkaan sävyyn olen naapurin lapsilta kieltänyt meidän pihalla leikkimisen, ellei omat lapseni ole heitä leikkimään pyytäneet. Siis jos me esim. kesällä vietetään aikaa perheen kanssa pihalla, niin käsken naapurin lapset omaan pihaansa. Olen sanonut, että meille saa tulla leikkimään silloin kun siitä sovitaan. Aika nopeasti lapset sen oppi ja loppukesästä jo huhuilivat pihojen takana menvällä polulla, että saako teille tulla...

Mutta me siis muutimme viime keväänä ja otin heti ton linjan, siis että meidän piha ei ikinä mikään yleinen leikkipaikka ollutkaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat