Seuraa 

No niin ja kaikille mukavaa palmusunnuntaita! Meillä on jo naapurit virvottu ja kohta pitäisi lähteä mummit ja kummit virvomaan, sitten on sekin juttu tehty :-)

Ihanaa kun ulkona vielä paistaa aurinko, eilen tuli jo takapihaa siivottua ja minä jo kuumeisesti mietin että mitä uutta kivaa laittaisi kukkapenkkeihin!

Mutta nyt pitää lopetella kun herra heräsi päikkäreiltä :-)

Tupuhupuna ja Mikko

Sivut

Kommentit (29)

No niin ajattelinpa minäkin kirjoitella nyt kun on rauhallinen hetki, isommat lapset katsoo televisiota ja pienimmäinen istuu ja tutkii omaa lelulaatikkoaan.

Odotellaan että mies tulee töistä kotiin niin sitten lähdetään kaupoille. Jotain kivaa pitää huomiseksi keksiä kun on meidän 5-vuotis hääpäivä :-) ja rakkaus on edelleen kukoistaa. Eilen illalla juteltiin pitkät tovit sängyssä kaikista asioista ja tuntui että molemmilla oli paljon asioita, mutta jotenkin ei vaan arkisin tunnu olevan aikaa juttuhetkille, kun lapsien kanssa pitää touhuta jne..mutta taitaa niitäkin muitakin perheitä olla.

Mutta nyt rupesi huutoa kuulumaan, pitää lopetella...

Hyviä lomia kaikille ketkä ovat lomailemaan menossa pääsiäisen aikaan!

Tupuhupuna ja muksut

meinaan tuo milla-mean lomalle lähtö-paniikki :-) :-)

mulla oli samanlainen tilanne pari viikkoa sitten kun meidän lapset oli mummolassa viikon, sitä vaikka kuinka aikaisin rupesi miettimään mitä kenellekin mukaan jne...niin loppujen lopuksi stressi meinasi tulla, mutta hyvinpä nuo pärjäsivät. Ja itse asiassa täytyy myöntää että minä itse kai stressasin enemmän kuin muut mukaan lukien omat vanhempani, mutta se kai kuuluu tähän äitin osaan kun omat kullan murut on jossain hoidossa pitempään!

mutta nyt saunaan....mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Tupuhupuna ja mikko sekä muut lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei kannata välittää tuollaisesta kaverista kuka sanoo että olet edesvastuuton kun et ota tyttöjä mukaan lomalle. Minäkin olen lomaillut ilman lapsia yli viikon kanssa :-) joten jos joku sitä pitää edesvastuuttomana että äiti haluaa hermojaan leputtaa jne....niin sitten meitä on kaksi edesvastuutonta äitiä :-O) ja kyllä se tekee lapsillekin olla välillä esim. isovanhempien kanssa. Joten lomaile vain hyvällä omalla tunnolla!!!

Meillä laitettiin Mikolle tänään oma keinu tuohon ulos ja voi vitsi pikku-herran ilmeitä :-) kyllä ne tuo aina päivään piristettä ja antaa voimia jaksaa lapsukaisten kanssa!!

Meillä on tarkoitus saunoa ja nauttia viiniä kahden miehen kanssa kun laopset käyvät nukkumaan, ovat kyllä jo nyt aika väsyneitä kun on monta tuntia oltu ulkona. Ja kyllä se tänään pitää katsoa tuo Idols, Ari on kyllä paras.

Mukavaa pitkäperjantaita!

Tupuhupuna ja lapsukaiset x 3

Ette ikinä usko, poika oli TAAS 39 kuumeessa. Tällä kertaa epäilen parvoa. Piti lähteä pääsiäisen viettoon jo näin etukäteen. Mies olisi tullut esikoisen kanssa perässä. Eipä viitsi mihinkään lähteä. Ilmatkin muuttuvat juuri oikein sottaiseksi räntäsateeksi. Huoh! Olisin niin mielelläni laittanut vanhempieni luona pihagrillin palamaan, makkarat tirisemään ja nauttinut kylmän siiderin kuunnellessa honkien huminaa. Ehkä sit keväämmällä. Vilttiin kääriytytyminen, hyvä elokuva ja suklaalevykään ei ole pöllömpi idea. Vanhempani saavat viettää sitten laatuaikaa lapsien kanssa. Pitää tässä katsoa mitä päivän aikana kehittelee.

Minulla kutisee myös multasormi. Samettikukkien taimiin on tullut lisää lehtiä. Tomaatit näyttää vielä samalle kuin muutama viikko sitten. Kuorikatteet pitäisi ostaa, uudet oksasakset sekä hyvää multaa. Hommasin sen ergon. Saa muuten hyvin haravoitua kun laittaa pojan selkään. Vaunuissa huutaa tyytymättömänä. Vinha kapistus. Toimii myös silittäessä ;D

Tänä aamuna alkoivat ensimmäiset kuukautiset tyttöjen syntymän jälkeen :o(. Enpä ollut näitä lainkaan kaivannut... Jännä, miten kuukautisten ensimmäisenä päivänä olo on kauhean alakuloinen, vaikka mitään syytä ei olisi. Näin on aina ollut ja näköjään tulee aina olemaan :o).

Tytöt hakevat unta pinniksissään,; kujerrus vain kuuluu :o). Välillä tuntuu, että meillä eletään kuin pellossa; nukutaan milloin sattuu. En osaa lainkaan ajoittaa päiväunia; joskus olen aivan vakuuttunut, että kylläpäs nyt on tyttöraukat ihan väsyneitä ja lykkään heidät sänkyyn, josta joudun jo muutaman minuutin päästä hakemaan ei-niin-väsyneen kiljukaulan pois. Ja päinvastoinkin käy jatkuvasti, perin virkeäksi luulemani tyttö saattaa nukahtaa heti, kun pääsee makuulleen, olipa se sitten sängyssä, rattaissa tai sitterissä. Luulisi, että jonkinlaista vauvanlukutaitoa olisi kehittynyt tässä 8,5kk:n aikana, mutta ei näköjään. Lisäksi A-tytön kanssa käy usein näin: tyttö kitisee, minä huokailen, että mitähän se TAAS kitisee, on varmaan väsynyt ja nostaessani tytön syliin huomaan, että hänellä on kakat vaipassa. A-tyttö kitisee harvoin eikä koskaan ilman syytä, ja ja yleisin syy on juuri tuo likainen vaippa, jota hän ei siedä ollenkaan. Ja minä en edelleenkään tajua tätä. Joka kerta vaippaa vaihtaessa käyn saman keskustelun " kyllähän äidin pitäisi muistaa, ettet sinä itke turhaan" . Ja arvatkaapa muistaako äiti seuraavan kerran :oP... Pahimmalta tuntuu tuo ajatus " mitä se TAAS kitisee" , sillä kuten sanottu, tyttö ei kitise juuri koskaan, vaan on tytöistä selvästi rauhallisempi ja tyytyväisempi. Muutama kuukausi sitten hänellä oli kitinäkausi, jolloin syynä oli sylinkaipuu, ja ilmeisesti tällä perusteella olen nyt lokeroinut hänet kitisijäksi... B ei kitise juuri koskaan; hän kirkuu...

Aamulla tyttöjen leikkiä ja samasta lelusta kiistelyä katsellessani mietin, että onkohan heillä liian vähän leluja. Lauantaina kävimme ystäviemme luona kylässä ja heidän pari kuukautta vanhemmalla lapsellaan oli yksin n. kaksinkertainen määrä leluja meidän tyttöihin verrattuna... Tosin joka tapauksessahan tyttöjen mielestä leluja on vain yksi: se, jolla sisko leikkii :OD! Tyttöjen lapsuuden muistoksi jää varmaan " meillä oli vain yksi lelu, ja harmitti hirveästi, kun olisi tehnyt mieli itsekin leikkiä, muttei voinut, kun äiti sanoi, että nyt on siskon vuoro" :oP... Ehdoton hittilelu on " muotopalikkalaatikko" , sillä se kolisee kovimmin... Eilen riemastutti myös pallo, jota vierittelimme yhdessä. Pitää varmaan ostaa toinenkin, sillä vuorotellen vierittely ei ole oikein hallussa, vaan pallo kahmitaan tiukasti pieniin hyppysiin, josta se pakenee vain huomion hetkellisesti herpaantuessa. Hirveän hauskaa sillä on kuitenkin leikkiä, vaikka välillä se siskon näppeihin jäisikin.

Huomasin tuossa samassa tilanteessa, että A-tyttö on oppinut siirtymään istuallaan hieman kauemmaksi B:n hanakoista käsistä. En tosin tiedä, kuinka hän liikkuu, sillä en ole koskaan sattunut katsomaan juuri oikeana hetkenä.

Imetys tuntuu tällä hetkellä takkuilevan; imetän kolmesti päivässä: aamulla, iltapäivällä välipalan kanssa ja illalla ennen lisuketuttipulloa. Aamulla ja illalla imetys sujuu hyvin, vaikka tytöt eivät pitkään imekään (max. 10 minuuttia :oO) mutta iltapäivällä kumpikaan ei ime juuri lainkaan, vaikka maitoa tuntuisi riittävän. Erityisesti B-tyttö saattaa jättää rinnan kokonaan väliinkin, ja olenkin ollut vähän huolestunut siitä, saako hän varmasti tarpeeksi nestettä. Kakkaa irtoaa kyllä vaikka joka vaippaan, mutta pissiä harvemmin. Mutta hätäpäissäni tarjoamani iltapäivätuttipullotkaan eivät ole olleet mikään mykistävä suksee, joten kai se on luotettava siihen, että tirriäiset tietävät itse paremmin. Nyt kun A:lla on hampaita myös ylhäällä, imetys tuntuu hitusen epämiellyttävältä, vaikka hellä tyttäreni ei koskaan tahallaan purekaan (B sen sijaan puree iloisesti hymyillen...).

Jokos MILLAMEA on lähtenyt lomille vai oliko tänään vasta pakkauspäivä? Me vasta jahkailemme, lähtisimmekö viikon päästä viikoksi " kesämökille" Bretagneen... Kiva olisi päästä välillä keräilemään leluja muualtakin kuin oman sohvan alta :o). Jotenkin aina tuntuu, että uudessa ympäristössä tytötkin oppivat uutta nopeammin.

PÄIVYLIlle tsemppiä vesirokon kanssa, rattoisat pääsiäislomat taitaa olla tulossa...

VAAVI06 kyseli karkeammista soseista: meillä ei vielä ole niihin siirrytty, vaan edelleen syödään vaihtelevalla menestyksellä 6kk-soseita. Olen tosin ollut huomaavinani, että merkeillä on eroa, sillä jotkut soseet tuntuvat ainakin paakkuisemmilta, jolleivät ihan karkeammilta. Sormiruokaakaan en ole oikein onnistunut antamaan, molemmat tuntuvat suorastaan kuolevan, jos hiukkanenkin omenasta irtoaa suuhun... Leipää en ole kokeillut, kun eivät ole vielä saaneet mitään viljatuotteita muutenkaan. En ole muistanut kysyä lääkäriltä, saako niitä jo antaa... Kovin erilaisilta tuntuvat täkäläiset ruokasuositukset suomalaisiin verrattuna, mutta kiltisti olen seuraillut saamiani ohjeita ja hyvin tuntuvat tytöt kasvavan.

Jaahas, puolittain onnistunut päiväunikokeilu näyttää päättyneen. Tulos: A nukkui vartin, B ei lainkaan. Kokeillaan huomenna taas toisella tavalla :o)...

Aurinkoista ja hempeää pääsiäistä toivotellen,

Oi-kukka & touhukkaat tyttäret

Jospa minäkin sitten pitkästä aikaa kirjoittelisin kuulumisia...!! Poitsu nukkuu päiväunia, heräsi jo ennen seitsemää. Yöunille nukahti vasta lähemmäs yhtätoista. Tuo nukkumaanmeno on ollut yhtä hulinaa jo parisen vkoa. Ensin itki aivan kamalaa huutoa vkon, kun veikin vain sängyn lähelle. Kun sitten jonkun neuvosta aloimme " huijata" häntä unille (siis valot päällä ja yöpuku päällä meidän sängyssä kirjoja mutustellen), niin hän nukahtaa vahingossa ja siitä sitten siirretään omaan sänkyyn nukkumaan. Näin siis teemme nyt. Mitään unikoulua en näe tässä vaiheessa aiheelliseksi aloittaa, odotan että tälläinen vaihe toivottavasti menee ohitse...!! Yöllä herää muutaman kerran itkemään, joskus menee tutilla ohi ja toisinaan tarvii rauhoittaa sylissä. Korvat käytiin tuon ensimmäisen vkon jälkeen tarkastuttamassa, kun tuo itku oli niin hirveää. Kaikki oli ok. Ei sitä vaan tajunnut kuinka lujaa noin pieni voi suuttua ja kapinoida nukkumaanmenoa vastaan.

Kova on kyllä oma tahto pojalla ja hän suuttuu monta kertaa päivässä. Itkee kun henkeä vietäisi (pukeminen, vaipan vaihto ym.) ja sitten itku loppuu kuin seinään ja hän saattaa sanoa " puu" ja hymyillä. Ei pysy aina vanhemmat perässä... Eilan naurettiin ihan kippurassa juuri tuollaista edellä mainittua tapausta... Nyt noihin suuttumisiin ei enää itse niin reagoi, kun tietää että hän vaan ilmaisee omaa tahtoaan. Pienenä olimme ihan hädissämme, kun ei tiennyt mitä hän itki. Kyllä tässä kohta saa alkaa olla tarkkana, miten pikkumiestä oikein alkaa kasvattamaan...!!

Eteenpäin ei meillä vieläkään mennä, pakki ja ympyrä pääosin edelleen liikkumiskeinona, vauhti tosin nopeutunut. Kaikki johdot ja kukkapurkit kyllä löydetään, vaikka ei eteenpäin osaa mennäkään. Konttausasento löytyi pari päivää sitten ja siinä hän heijaa nyt itseään edestakasin, kunnes hermostuu... Jaksan vielä vaan toivoa, että kun hän pääsee liikkeelle, niin sitten helpottuu! Vaikka onhan tuo istuminenkin tuonut ihan uusia leikkejä ja viihtyy paremmin.

Ruoka on maistunut ihan hyvin ja noilla 8kk soseilla mennään. Välillä syö hyvin ja välillä tulee yökkiä. Olen hieman pienentänyt noita paloja ja nyt huomasin sellaisen, että kun laitan vastiketta joukkoon, niin maistuu paljon paremmin.

Poika on kova höpöttämään ja kaupassa on alkanut nyt viihtymään. Katselee kovasti varsinkin toisia lapsia. Meillähän ei tuo vaunuilu onnistunut pienenä ollenkaan hereillä, itki aivan hirveästi ellei nukkunut. Autossakin matkustetaan jo paremmin. Oikea voimamies on, milloin silmä välttää vetää syöttötuolia tai jakkaraa, isoa kukkapurkkia ym. Kai se sitten on sitä, että kun ei oikein pääse esineen luo, niin tarvii sitten saada esine itsensä luo...!! Hampaita on alhaalla 3 ja ylhäällä 1, lisäksi 3 pientä " alkua" ylhäällä vilkkuu. Ja voi sitä kuolan määrää...

Leikkipuistoreissu on meillä vielä edessä, ehkä tässä joku päivä mennään! :) Hauskaa pääasiäistä kaikille!!!

Oho, ompas aika vierähtänyt nopeaan!!!! Poika tuleekin jo perjantaina 9 kk..On jo iso! Konttaamalla menee nopeaan ja tukea vastenkin nousee :) 2 hammastakin on jo ilmestynyt suuhun.. Painoa lähemmäs 12 kg ja pituuttakin tarpeeksi. Vaatteet on kaikki jo 80-senttisiä, joita 86:kin on jo käytössä..Terveinä ollaan pysytty, paitsi tytöllä oli viikonloppuna 2 päivää kuumetta.

Kirjoittelen vaikka myöhemmin lisää kuulumisia, poika on verran jo väsy..Pitää mennä iltapalan laittoon ja sitten untenmaille..

Laitanpa teillekin vielä tuon piparimuottilinkin, kannattaa käydä katsomassa!!! Löytyy vaikka mitä!!!

http://www.cakescookiesandcraftsshop.co.uk/acatalog/Cookie_Cutter_Shop.html

~suviande ja lapset -01 ja -06~

Täältäkin muutama sananen... Meillä oli 8kk neuvola viime viikolla ja pikkulikan mitat oli 7.7kg ja 71cm. Energinen pakkaus on, ryömitty on pitkään ja nyt vasta on alettu konttailemaankin. Lisäksi parin viikon aikana tyttö alkoi nousemaan istumaan lattialla sekä nousee seisomaan, ja siitä seisomisesta on hurjan innostunut. Kunhan jostain vaan saa vähänkin tukea, vaikka seinästä, niin pakko on nousta seisomaan. Alas sieltä ei vielä päästä mutta eiköhän sekin onnistu aikanaan :-)

Miten olette muuteen saaneet karkeampaa ruokaa uppoamaan? Meillä ei esim. nuo 8kk purkkiruoat mene yökkimättä ollenkaan, se on jotenkin hassua kun tyttö kuitenkin itse syö kaikenlaista sormiruokaa riisiä, leipää, makaroonia ym. tosi mielellään eikä niiden kanssa mitään yökkimistä ole. No, kaikki aikanaan, täytyy kokeilla vähän myöhemmin uudestaan.

Ihanaa kun aurinko paistaa täydeltä taivaalta, vaikka aika viileä ilma muuten onkin. Toivoin niin pääsiäiseksi lämmintä ja keväistä keliä, muttei taida ihan tulla :-( Mukavaa pääsiäistä kuitenkin kaikille!

Veljeni ja vaimonsa sai viimeviikolla vauvan. Pikkuinen kolmekiloinen tyttö. Kävimme eilen katsomassa, ja voi taivas että oli pieni! Painoi 30g enemmän kuin poikani, ja muuten oli saman kokoinen. Ja eihän meidän poika ole koskaan voinut olla niin pieni ;D Sellainen pikkuinen sitruspää, karvakorva, pupujussi. Täti on onnesta mykkyrällä. Poikani veti ensimmäiset mustasukkaisuuskohtaukset kun pidin pientä sylissä. Säksätti kuin pieni orava, voi pientä.

Ja muuta hymyilyn arvoista oli se kun söin salaattia, niin poika katseli pitkään ja kommentoi että KUKKA. Raukka luuli että syön viherkasvejamme. Tulee näemmä popsittua liian vähän salaatteja. Tasapainoa alkaa löytymään, kävely onnistuu jo yhdestä kädestä pitäen.

Toisaalta tämä on kaikista rasittavinta vauva-aikaa. Pelastin poikani tänään astianpesukoneesta. Kampeaa luukun auki, kiipeää sinne sisälle, huoh! Kiinni en ole pitänyt kun alkaa haisemaan pahalle. Pitänee keksiä jotakin.

Ja ihanaa matkaa kaikille ketkä pääsevät rentoutumaan. Arkea jaksaa paljon paremmin kun saa välillä kerätä voimia. Pääsiäistä!!!

Ajattelin aamulla lähteä tyttösten kanssa reippaalle kävelylenkille ja hoitamaan posti- ja apteekkiasiat poikkeuksellisesti jo ennen lounasta. Reipas kävelylenkki typistyi minimittaiseksi, kun apteekissa meni hermot ja palasimme kotiin jo puolessa tunnissa... Valitan nyt teille tätä apteekkiasiaa, kun ei täällä kotona kukaan ole kuuntelemassa :oP... Viimeviikkoisen apteekkikäynnin yhteydessä selvisi yllättäen, että olen apteekille velkaa n. 35e joulukuulta A-tytön rokotteista. Olin hyvin ymmälläni, sillä en KOSKAAN unohda velkoja eikä velka vaikuttanut loogiseltakaan, kun sitä oli vain toisen tytön osalta, sillä ostan heidän lääkkeensä aina yhtä aikaa. Loppujen lopuksi selityksenä on se, että farmaseutti teki maksua ottaessaan virheen, ja laskutti lääkkeet vain yhdesti. Toinen puolisko on sitten jäänyt roikkumaan koneelle. Sen sijaan, että olisi myöntänyt erheensä, farmaseutti väitti muistavansa ihan selvästi, kuinka olin pyytänyt jättämään laskun odottamaan, koska minulla ei ollut ollut mukanani ylimääräisen sairausvakuutuksen korttia, ja olin sanonut palaavani sen kanssa myöhemmin. Huomautin, että se vaikuttaa minusta hyvin epätodennäköiseltä, sillä a) tytöillä ei ole ylimääräistä sairausvakuutusta ja b) miksi ihmeessä olisin halunnut ylimääräisen korvauksen VAIN A-tytön lääkkeistä. Tässä vaiheessa toinen farmaseutti ehdotti varovasti, että jospa minulla ei ollut rahaa juuri sinä päivänä. Sanoin, että minulla on sellainen hassu tapa, että kun menen ostamaan jotain, otan AINA rahaa mukaan... Kun tilanne vaikutti epäselvältä, tuli omistajatäti sanomaan, että he tarkastavat asian vielä pankkikorttikuiteista, ja kehotti minua katsomaan omat tiliotteeni ja palaamaan asiaan. Kotoa löysin onneksi tiliotteen juuri joulukuulta (tämä on jonkinsortin ihme, paperit eivät meillä ole IHAN mapeissaan...). Ja totta, siellä on maksusuosritus vain yksistä lääkkeistä. Menen myöhemmin uudelleen maksamaan velkani ja jos rohkenen, sanon sanasen farmaseutin muistista... (Lyhentelin juttua laiskuuttani, ja ilman kaikkia kiemuroita vaikuttaa siltä, että hermostun hyvin vähästä... Mutta lisäilkää tuohon itse puuttuvat yksityiskohdat kuten kuitit, jotka eivät olekaan kuitteja, väärillä nimillä rekisteröidyt laskut, takana huokailevat muut asiakkaat yms.)

Tämän lyhyen, mutta sykettä nostaneen reissun vuoksi tytöt eivät ehtineet nukkua rattaissa ja nukahtivat kesken soseensyönnin... B sentään heräsi kymmenessä minuutissa ja sain hänet syötettyä, mutta A nukkuu edelleen.

PAULINEAn vauvelin tavoin (sori, unohdin jo, onko hän tyttö vai poika...) meidän B-tyttö on alkanut heräilemään öisin itkuun parahtamalla. Rauhoittuu kyllä nopeasti, ja olen jo ehtinyt epäillä korvia tai mahavaivaa, sillä C_V:n oivaa ilmaisua lainatakseni tyttö " pyörii kuin itänaapuri Anttilassa" , repii korviaan ja piereksii hyvin kuuluvasti. Tosin kaikkea tätä hän on tehnyt ihan pikkuvauvasta asti; korvia repii kutittavan ihottuman takia, pieruja rupsahtelee jatkuvasti luoja-ties-miksi niin kuuluvasti, että olemme useampaan otteeseen kysyneet mieheni kanssa toisltamme " sinäkö se olit?" , niin valtavalta paukku on noin pienten pakaroiden välistä kuuluvaksi tuntunut... Myös röyhtäykset irtoavat kuin isolta mieheltä...

Eilen käytiin tyttöjen kanssa puistossa tapaamassa kaveriani, ja nyt on A-tyttösenkin hiekkiskausi avattu :o)! Ensimmäinen vartti hänellä meni kyllä tennarinsa riuhtomiseen ennenkuin hiekkaa huomasikaan. Reissun jälkeen uni maistui molemmille; kumpikin veti reilun tunnin päiväunet ja sammuivat illalla sänkyyn kuin saunalyhdyt ja nukkuivat aamulla puoli 8:aan asti :oO! B-tyttö tosin parahteli aamuyöllä, ja kävin hänet hakemassa väliimme pyörimään.

Joku hirveän tärkeä kommentti oli vielä jollekin sanottavana, mutta unohtui. Jos joku tuntee jääneensä huomiota paitsi, se olit juuri sinä, jota ajattelin ;o)!

Jaahas, nyt toinen nälkäinen heräsi.

Tsemppiä taas toivottelen sairastelevien äideille!

Oi-kukka

ja nopeat kuulumiset nyt sitten samalla.

nyt alkaa hahmottumaan mitä tytöille pitää pakata mukaan :) kun joku ne sitten vielä huomenna pakkaa... omat tavarat on myös jo tiedossa ja pakkausta varten valmiina. eli eiköhän lomalle lähtö hepuli ala kohta hellittämään. :) on se hassua että siitäkin pitää stressata. sen verran sitä jo ehdin harrastaa että sain mojovan finnin leukaan... :/ olo on kuin teinillä torstai aamuna kun panikoi sen lähtemistä :D

ulos voisi kohta lähteä vaikka melkoisen viileä siellä on. hrr. tarttee varmaan tämän mamman vetää oikein rysäpöksyt verkkareitten alle jos ulos nokkansa pistää. sen verran olen viluinen tapaus.

mutta nyt siis ammutoimia ja sitten ehkä uloslähtö :)

Huomaatko, mä olen just näitä takanapäin jupisijoita, joille parhaat vastaukset tulevat mieleen vasta tuntien päästä tapahtumasta :o)! Nyt päätin, että jos/kun virheen tehnyt farmaseutti sattuu seuraavan kerran kohdalleni, kysyn moneen kertaan laskuttiko hän varmasti kaikesta vai olenko vahingossa antanut ymmärtää, että haluan jättää osan odottamaan. Tositilanteessahan en tietenkään tule sanomaan yhtään mitään, ja jos asia tulee koskaan uudelleen puheeksi apteekissa, vakuuttelen taatusti ettei se haittaa yhtään ja " näitähän sattuu" :o)... Nysserö mikä nysserö :o).

ja tyttöjen kamat pakattiin just äsken. :) kyllä siinä olikin pakkaamista :-o ei sitä kotona huomaa kuinka paljon esim vaatteita tytöt tarvitsee viikossa. myös Mean soseet on tehty ja pakattu ja laputettu. huomiseksi jää sitten vielä ne mitä tänään ja aamulla tarvitaan. omat tavarat pakkaan vasta kun tytöt on viety hoitoon.

olikos se päivyli joka muistutti loman jälkeisestä pyykinpesusta? ;) sitä urakkaa en edes ole halunnut ajatella vielä... onneksi äitini pesee kuitenki (vaikka ei tarvitsisi!) tyttöjen pyykit ennen kuin tytöt tulee kotiin. on siis siltä osin vähemmän pyykkiä.

stressi muuten helpotti heti kun olin saanut päivänsäteen ja menninkäisen kamat kassiin. :) huomenna voin sitten stressata ne omat kamat kasaan. stressi on myös helpottanut siltä osin, että tytöt ovat nyt terveitä ja Mea on syönyt pari päivää normaaliin malliin. Milla nyt on aina syönyt pieniä linnun annoksia eli siitä en ole huolissani. ukin ja mumman luona kyllä ruoka maittaa jotenkin paremmin aina... ja siellä saa myös paljon, paljon useammin herkkuja ja muuta mukavaa. on siis todellinen kurin palautus edessä loman jälkeen.

Mea oppi eilen illalla antamaan suukkoja oikein kunnolla. ja äänet mukana. :D nyt on siis minulla huulet kuin teinitytöllä suukottelun jäljiltä. huulirasvaa saa tökätä lisää noin 5minuutin välein, muuten alkaa kirvellä. nyt meidän suukottelija kyllä nukkuu jo kolmatta tuntia. :) jaksaapahan sitten taas suukotella.

olikos se oi-kukka joka puhui pepullaan etenemisestä? meillä Mea osaa sen taidon loistavasti ja hyvinkin ketterästi. tarkkaan en kyllä minäkään tiedä miten se tapahtuu vaikka sen olen miljoonasti nähnytkin. se on jotenkin salakavalaa liukumista. hiukan etanamaista mutta paljon nopeampaa. :)

kohta täytyisi alkaa laittaa ruokaa. kanapastan ajattelin vääntää ja saa tuo meidän mini-marakattikin sitä maistaa. tosin ilman kermakastiketta. eilen neiti veteli hirmu ison satsin kaurapuuroa iltapalaksi ja vielä tattarikakkua päälle. laitoin kaurapuuron päälle hitusen sokeria eli se kikka taisi toimia meidän neidille ;). tattarikakut löysin sattumalta näkkärihyllyltä. ne muistuttavat ulkonäöltään riisikakkuja ja maistuvat ihan samalta. niitä onkin neidin mukava näpertää ja pureskella pieniksi paloiksi. ja ne palat tarttuvat sitten joka paikkaan... eilen, kun isi oli juuri imuroinut, alettiin syömään ja lopuksi annoin Mealle kyseisen kakun ja sitäpä sitten mureni pitkin lattioita...ei ollut isi iloinen kun huomasi sotkun mutta eipä tuo kauan voinut " vihainenkaan" olla kun Mea hymyili koko nassullaan ja kujerteli kuin kyyhkynen. :) kyllä nuo pienet tytöt osaavat hoitaa homman ;)

meillä on nyt muutama päivä taisteltu Millan kanssa suunnilleen joka asiasta. lieneekö neidillä joku " uhmakausi" (ainahan se on!) vai alkaako tytteli jännittämään meidän lomalle lähtöä? pisimmillään on Millakin ollut hoidossa vain viikonlopun. nyt on kuitenki 9 päivää hoidossa edessä. ikävähän tulee, totta kai, niin neidille kuin meillekkin.

sainpa eilen myös kuulla kunniani kun kaverin kanssa puhelimessa jutustelin. hänen mielestään olen täysin edesvastuuton kun en ota tyttöjä reissuun mukaan. meinasi iskeä sanasota päälle ihan samantien. onneksi Mea kakki niin sain hyvän syyn lopettaa puhelun. vähän paha maku jäi kyllä suuhun kaverini sanoista. :/ täytyy nyt vaan yrittää unohtaa mokoma kotka (hui! olenpa ärsyyntynyt...) ja nauttia vaan lomasta, kunhan sinne asti nyt ehditään.

touhuntäyteistä aikaa täällä päin. ulkoillakkin ollaan kyllä ehditty. tuuli oli kyllä aamupäivällä niin kova että Mea meinasi lähteä lentoon vaunuissaan. nyt taas kokkailemaan ja sitten kantamaan tyttöjen romppeita hoitopaikkaan.

mukavia keväisiä päiviä kaikille. ja voimia sairasteleville. :)

En ole ehtinyt vähään aikaan palstailemaan ja tietokonekin on viime aikoina alkanut reistailemaan, mutta nyt pikaisesti kirjoittelen kuulumisiamme. Teidän tarinoitanne on ollut ilo lukea ja seurata :)

Täällä olivat mitat n. viikko sitten 8kk neuvolassa 8140g/68cm. Pieni ja sopusuhtainen/siro tyttö siis. Ja oikein vauhdikas neiti, meillä on ryömitty jo 5kk iästä, nyt noustaan seisomaan, kontataan vauhdilla paikasta toiseen ja Mona pitää kovasti seurustelusta. Kuulostaa niin hassulta, kun pieni jokeltaa tavuja erilaisilla äänenpainoilla ja välillä kuulostaa, että pikkuisella neidillä on niin hirmuisen tärkeää asiaa ;)

Jotain hyvää, jotain huonoakin. Meillä sairastettiin jälleen kerran nelisen päivää ja kuumetta oli pahimmillaan 39,6. Tänään kuitenkin neiti näyttää virkeämmältä, eikä aamusta ollut enää kuumetta. Kävimme lääkärissäkin, mutta mistään ei löytynyt mitään vikaa. Tavallista flunssaa vain siis, onneksi.

Ensimmäinen tyttöni ei sairastanut kertaakaan ennen kuin täytti 1v. ja tämä toinen pienokainen puolestaan on ollut sairaana jo viisi kertaa pienen elämänsä aikana. Kummallista ja ikävää! Ehkä tämä talvi ainakin täällä suunnalla on ollut kovin täynnä erilaisia tauteja, kun lähipiirissä niiltä eivät ole välttyneet sen enempää lapset kuin aikuisetkaan. :/

Monan ensimmäinen hammas on myös puhjennut näkyviin alas vasemmalle :D Sieltä ne toisetkin sitten varmaan tulevat aikanaan ;)

Täällä näytti jo siltä, että se kovasti odotettu kevät olisi vihdoin tullut, mutta nyt ulkona on ollut taas harmaata ja satanut lunta/räntää. Odotellaan kovasti jatkoa niille auringonpaisteisille päiville! ;D

Muutaman viikon päästä olisi tarkoitus lähteä reissuun tapaamaan sukulaisiamme Ruotsiin. Toivottavasti siellä ovat kelit kohdallaan ja tytöt pysyisivät terveinä.

Mutta nyt kuulostaa siltä, että neitokaiset kaipailevat jo äitiään, joten mukavaa viikkoa kaikille!

t.Saraida ja tytöt

Oltiin tänään sukuloimassa päivän reissulla ja sitä tavaraa oli silti auto täynnä... Rattaat, syöttötuoli, pussukkaa ja nyssykkää. Ei sitä voi tajuta mitä kaikkea tarvii (?) ottaa mukaan muutaman tunnin kyläilyreissulle! Mutta toisaalta kun siellä ei ole mitään vauvajuttuja omasta takaa, niin sitä tavaraa kyllä kertyykin kiitettävästi!

Herra nukkui kiltisti melkein koko automatkan ja kylässäkin oli kuin mikäkin hangon keksi. Oikein äidin ylpeys :) Ruoka meni kökkäreinä sellasella innolla alas, ettei ole ennen nähty. Mukistakin hörppi kuin isompikin mies. Pienet unetkin otti rattaissa, kun tehtiin pieni kävelylenkki. Sitä sitten tietysti ajatteli, että unta riittää hyvin vielä illalle, kun tullaan takaisin kotiin... Mitä vielä.

Autossa alkoi melkein heti murina (meidän herra luulee toisinaan olevansa karhun pentu), joka välillä hiljeni lastenlauluilla, leluilla ym. Kun äiti sitten jo itse melkein unessa hetkeksi herpaantui, niin itku alkoi ja kesti ja kesti ja kesti... Hyvä että henkeä välillä muisti vetää. Ihan väsyneenä ei tietysti saanut vedettyä itkua takaisin. Ja tietysti siinä tuli miehen kanssakin sanomista, vaikka se nyt vaan pahentaa asiaa, tiedetään...! Mä niin vannoin sadannen kerran, että enää en lähde mihinkään autoreissulle, ellei se ole 10 minuutin matka lähimarkettiin...

Kun sitte kaikki vähemmän iloisina tultiin takaisin kotiin, niin eikös tämä herra anna iloisesti laittaa yöpuvun päälle, syö iltapuuron kiltisti ja vielä tuossa syöttötuolissa nauraa ja juttelee. Voi elämä. Ja nyt vetää unta palloon. Niin suloisena.

Mä olen itse tehnyt pääsiäisennätyksen ja syönyt vain kolme suklaamunaa yleensä sen ties kuinka monen kymmenen sijaan...! Painoa on vielä jäljellä 10kg raskaudesta ja ne on pakko saada pois. Omaa laiskuutta ja saamattomuutta se on suurimmaksi osaksi, myönnetään. Mutta kun pojan saan illalla ajoissa nukkumaan, niin mikä onkaan sen ihanampaa kuin herkutella rauhassa!! Ja välillä jää ruoanlaitto vähäiselle, niin sitä sitten napsii kaikkea mahdollista jossain välissä kun ehtii...

Poitsulla tuli eilen kolme hammasta ylhäältä ikenien läpi. Nyt on sitten jo 7 hammasta. Hammaslääkäriin ei olla saatu kutsua, pitäisköhän jo ihmetellä...?? No kyllähän joka päivä harjataan kerran tai pari, joten hoidetaan tietysti. Nyt tämä äiti tekee terveellisen voikkoleivän, lysähtää sohvalle ja vaan on!

mukava lukea pitkästä aikaa useamman äitin kuulumisia.

Joku kysyi että joko pukkaa vauvakuume? no meille ei tällä hetkellä ja pitää olla taukoa jos ja kun seuraava syntyy :-) kun herra syntyi sektiolla ja meillä on kyllä jo kolme lasta, että kyllä niissä touhua riittää!

samalla nostan tätä pinoa :-) nyt ulkoilemaan hetkeksi muksujen kanssa niin saa isäntä virittää uuden pesukoneen kylppäriin

Tupuhupuna

Huokasin noin tunti sitten SYVÄÄN, kun ovi meni kiinni ja kaksi kiljuvaa kakaraa isän matkassa mummolaan. HUOH. On ollut aika rankat 3 viikkoa, kun ensin mies oli sen 10 päivää reissun päällä, sitten 3 päivää kotona ja taas 2 päivää työmatkalla...ja minä tietenkin itse sitten kuumeessa:/

Tyttö on tänään tasan 9kk!! Ei tätä edes tajua. Joskus marraskuun pimeydesssä, huutavaa korvakipuista vauvaa kanniskellessa yöt läpeensä mä ajattelin, että en pärjää kevääseen asti tulematta hulluksi. Ja tässä ollaan, vielä suhteellisen tervejärkisenä:D

Temperamenttinen tapaus neiti on tosin edelleen. Jos jokin asia ei miellytä, alkaa KILJUMINEN. e ääni on niin korkea ja kova, että oikeesti ajattelen välillä, että meillä poksahtaa lasit rikki. Tyttö vasta ryömii, mutta peppuaan nostelee kovasti. Nyt on syömälakkokin takana ja ruokakin maistuu jälleen. Öisin tosin herää vielä kerran maidolle, en tiedä, olisko nyt joku kasvukausi sitten meneillään. Nukkui nimittäin yönsä jo täysin parin viikon ajan.

Tyttö käyttää edelleen 68-70cm vaatteita, painoa ei ole vielä 8 kiloa...jännä nähdä sitten 1-vuotisneuvolassa, miten paino/pituus on kehittynyt, kun 10kk neuvola jää täällä vantaalla ainakin väliin.

Minäkin muuten sain töitä ja jätän siis tämän kotiäitiurani elokuussa! Tytteli on silloin vasta 13kk, mutta tätä työtä en voinut missata ja olen todella valmis jo töihin...elokuussa olen ollut kotona yhtäjaksoisesti sitten 3,5 vuotta!

Me ollaan lähdössä miehen kanssa kaverin 3-kymppisiä juhlimaan, ihanaa!! Ekaa kertaa ulos miehen kanssa vauva syntymän jälkeen! Mennään Stand-up-klubille ja sitten syömään:D Nauru tekeekin nyt hyvää!

Mukavaa pääsisäistä!

e&e 0706/0504

Katoppas kun en ollut hoksannut, että nythän ollaan jo huhtikuun puolella...no siirrän myös tänne tän mun maaliskuun pinoon laittamani viestin.

Käytiin tuossa pojan kanssa vähän pihalla, mutta ei viittiny kauaa olla ku on niin kova tuo tuuli. Ukko jäi vielä nukkumaan vaunuihin kuiteski. On kyllä niin väsy olotila, että ei mitään oikein jaksais tehä.

Eipä se poika kauaa nukkunu, piti käyä hakemassa sisälle...Aattelin tänään lähtee vähän urheileen ni saa pää tuulettua...

EILEN SIIS KIRJOITTELIN NÄIN

Täällä piiiiiiitkästä aikaa, millonhan olen viimeksi kirjoitellut...kröhömmm...#nolona# Mutta lukemassa olen käynyt :)

Mua niin nauratti tuo oi-kukan p*skanen puisto reissu =D Parempi onni seuraavalla kerralla kaikille... =DD

Tutulta tosiaan kuulostaa teijän kirjotukset. Täällä pojalla on kaksi hammasta ja lisää näyttäs nyt tulevan lähiaikoina. Ekan hampaan sai noin 6kk iässä ja toinen tuli kuukauden päästä. Ja täällä opittiin ryömimään ja konttausasentoon pääsee, mutta hytkyy sitten vaan paikallaan :) Ja kova poika porisemaan, jutelee omalla kielellään josta ei vielä ota ei mitään selvää :))

Nukkuu kellon ympäri tosin muutamia kertoja saa tuttia viedä suuhun, saa itekki jonku kerran tutin ongittua sängystä...yleensä se menee väärin päin :) reppana...mutta yritys hyvä!!

Ruoka maistuu hyvin, ite olen vääntänyt ateriat, välillä homma kyllä väsyttää ku pitää monta kertaa päivässä tehä ruoka ja vielä itellekki eri sapuskat. Tänään just tein satsin pakkaseen soseita. Ja tissimies on vielä. Ajattelin imettää siihen asti kunnes siirrytään kaupan maitoon ja jos loppuu ennen sitä ni sitte se loppuu.

Mitäs vielä...tulee tämmönen romaani, että ei enää muista mitä piti kirjottaa.

Jokos muuten pukkaa vauvakuumetta?? Täällä vähän kuumeillaan ja odotellaan että millon pikkanen ilmoittaa itsestään :) esikoista saatiin odottaa 1,5 vuotta ja todennäkösesti pitää kakkosta kuumeillassaki hakee gyneltä metformiinia avuksi, koska mulla pco. Oon yrittäny tiputtaa hiljalleen muutamaa kiloa, jotka jäi pojasta, mutta heikolla menestymisellä...makea nimittäin maistuu paremmin kuin hyvin...

jatkan sitte ku muistan että mitä unohtu viestistä...

-mangu-

meillä alkaa antibiootit selvästi puremaan kun tuolle menninkäiselle on ruoka taas tänään maistunut hyvin. :) ihanaa! nyt olen sitten hoomoilasena tuon neidin allergian kanssa. :-o nimittäin on tässä testailtu neidille tutteli omneota niin eipä ole reagoinut mitenkään. ts Mean masu taisikin olla (tai siis taitaa edelleen) olla hitusen herkkä. ota tästä nyt sit taas selvää... jokatapauksessa täytyy tarkemmat testailut jättää reissun jälkeiselle ajalle ettei ala nyt sitten hoidossa ollessa menemään huonoksi neiti.

käytiin aamusella ostamassa tytsyille upouudet ulkopuvut. nyt on hyvä puku molemmilla möyrytä pitkin maita ja mantuja. :) ja ihan kohtuu hintaisetkin löytyi. toivottavasti mahtuvat vielä syksyllä nuo puvut.

nyt alkaa olemaan jonkinlainen lomalle lähtö stressipaniikkihepuli. ;) kun tietäisi mitä pakkaa kenellekkin mukaan (tytöthän jäävät siis suomeen) ja kuinka paljon mitäkin ruokaa täytyy tehdä Mealle valmiiksi ja ja ja... ja Millalle taas täytyy pakata niin jumppakamat kuin ringettekamat mukaan ja tietysti muutamat elokuvat ja ja ja... täytyy varmasti illalla tehdä listat jokaiselle, jos vaikka se selkeyttäisi tilanteen :D onneksi tytöt eivät mene kuin muutaman kilometrin päähän hoitoon että jos jotain unohtuu tms voivat sitten käydä kotoa hakemassa.

nyt jatkan hepulointisäntäilyäni täällä ja kohta täytyykin taas jo lähteä vanhempieni luo " siedätyshoitoa" antamaan ;)

kohta lähdetään mylläämään takapihaa. aika viileä on ilma mutta pitää siis vaan pukea lämpimästi päälle. :) Mea saa mennä pikku tirsoille niin me isot tytöt siivotaan pihaa ja levitellään multaa. mitähän kukkia sitä istuttaisi pihalle? jotain suht matalaa koko kesän kukkivaa ja helppohoitoista ajattelin tuohon pation reunaan laitella... täytyy käydä joku päivä vähän puutarhaliikkeessä. uudet kalusteet pitäisi myös hommata :) mutta nyt vaatteet niskaan ja pihalle

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat