Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itsekin muutettiin viime kesänä (asuttiin kyllä emminkin rivitalossa). Heti alkuun jouduin yhtä naapuriyhtiön lasta valistamaan, että meidän pihalle voi tulla, kun omat lapset ovat siellä ja meillä ei ole jotain perheen omaa juttua menossa. Itsekseen ei voi tulla. Edellisessä yhtiössä taas naapuruston poikaporukalle piti kertoa sama homma ja oppivat kyllä sitten. Eikö kotona käydä tällaisia asioita lasten kanssa läpi vai eikö vanhemmille vaan juolahda mieleen? Vai onko yleisesti ok, että toisten pihoille vaan mennään?

Kommentit (9)

Etupihoja ei ole aidattu ja joskus oikovat keittiön ikkunan alta kun menevät esim. viereiseen asuntoon. Omalle lapselleni olen opettanut, että se on toisten pihaa eikä siitä oiota!

Vähän samaa kuin kakkosella. Sepä just kumma onkin, että miksi sinne tullaan, jos ei erikseen kielletä. Tämäkin uuden naapuruston lapsi oppi kyllä sitten, että etuovelta voi meidän lapsia tulla hakemaan ulos leikkimään. Aiemmin, kun tuli takapihalle, niin pyöriskeli siellä toimettomana. Kun menin kysymään, että mitä varten on meidän pihalla, niin sanoi tulleensa meidän tyttöä hakemaan.. :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aidattu piha, mutta portti on eli hyvin pääsee. Leikkimökki ja kesällä on uima-allas (lasten siis sellainen puhallettava), mutta tuskin ne kiinnostaa.

En mä tykkäis että tulisivat ilman lupaa, etupiha on eri asia, jos tulevat ovelle hakemaan ulos tai kysymään jotain tms. mutta ei toisten pihoilla pyöritä yksikseen.

Aivan outo ongelma minulle, ei meidän pihaan ole koskaan kukaan pyrkinyt, jos emme itse ole siellä... Naapurit tulevat joskus vaihtamaan muutaman sanan tietenkin ja naapurin lapsia tulee pihaan, jos lapsemme ovat siellä, mutta ei muuten - en ainakaan ole huomannut. Mutta toisaalta meillä on ihan tylsä piha. ;o) Ei siellä ole kuin kukkaistutuksia, puutarhakalusteet ja grilli - ei siis tyyliin mitään trampoliini tms... Mutta ylipäänsä tapoihinhan kuuluu, ettei toisen kotiin mennä kutsumatta/silloin kun siellä ei ole ketään.

Jos on jaettu, niin se PITÄÄ olla kirjoitettuna taloyhtiön yhtiöjärjestykseen. Muutoin kaikki piha on yhteistä ja silloin siitä saa vaikka läpi kulkea.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat