Seuraa 

Nyt tuli paniikki!

Lueskelin noita kelan papereita ja tajusin, että äippärahaa täytyy hakea 2 kk ennen laskettua aikaa. Kuitenkin kun Kelan asiointisivulta olen käynyt katsomassa, hakemustani kelassa ei edes näyttäisi olevan!!

Siis apua, jäänkö kokonaan ilman tukia koska en ole hakenut äippärahaa muine etuuksineen ajoissa. Kela on varmasti tarkka noiden papereiden kanssa!

Olen siis hyvissä ajoin antanut paperit työnantajalle palkanlaskentaan jossa luvattiin laittaa paperit KElaan eteenpäin kunhan laskevat minulle 6 kuukauden tulot. Tästä sovittiin suullisesti.

Epäonnekseni heräsin tilanteeseen vasta nyt kun laskettuun aikaan on alle 2 kuukautta.

Auttakaa pikaisesti, olen täällä ihan hermona kun sunnuntaina en saa ketään kiinni tarkistaakseni asian.

Voi että, miten ihmeessä kestän huomiseen klo 8 jotta saan kelasta tai palkanlaskennasta jonkun kiinni!!!

Itku tulee jos tässä nyt jää varattomaksi..

Kommentit (3)

Ilmeisesti saat äitiysloman aluksi palkan työnantajalta, koska työpaikan kautta paprut Kelaan oot laittanut? Jos näin on, niin sinä kyllä saat kaikki sulle kuuluvat rahat mutta työnantajasi voi jäädä ilman korvauksia mikäli ei hoida paperiasioita ajallaan. Mullakin kesti tosi kauan ennen kuin näkyi Kelan sivuilla mitään päätöksiä. Eli ihan rauhassa voinet olla - soittele ensin vaikka sinne työnantajalle jos asia mieltäsi vaivaa.

t. iida-linnea

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nyt ollaan jo vähän positiivisemmalla mielellä, tuskin nyt koko äippärahaa viedään, mutta kun joka penni lapsiperheessä on tärkee.

Esikoista odottaessa käytäntö oli sama, eli hain edellisten 6 kk tulojen mukaan ja palkanlaskennasta paprut lähti suoraan Kelaan. Kai ajallaan kun rahat tilille tuli.. Kaikki meni ok. Nyt meillä palkanlaskenta on eri paikassa, on siis siirretty jonnekin enkä tunne siellä työskenteleviä joten en yhtään ihmettelisi vaikka mun paperit seisois jonkun pöydällä.

Ja sit kun tässä on vielä se, että tiedän ettei Kela jousta yhtään, siellä joku kuivakka virkailija vain toteaa, ett " juu, hakemus olisi pitänyt laittaa jo kuukausi sitten, ei tällä nyt enää mitään tee."

Ja kyllä, mun pitäis saada täys palkka 72 päivältä työnantajalta. Mut saapa nähdä miten käy.

Eniten tässä tympii se, etten itse ole ollut aktiivinen vaan olen luottanut siihen, että työpaikalta paperit Kelaan lähtee, päivärahan suuruutta en tässä jännitä, se on mikä se on.

No, huomenna kaikki selviää, tässä vaan nyt huolettaa aika lailla.

Edelleen kaipaan kokemuksia ja ohjeita!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat