Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Laitan tämän tälle taaperopuolellekin josko joku osaisi pikaisesti vastata! Kysymys on siis äitiyspäivärähä, äitiysraha ja vanhempainvapaahakemuksesta. Odotan siis lasta syntyväksi 16.5.2007

Lueskelin noita kelan papereita ja tajusin, että äippärahaa täytyy hakea 2 kk ennen laskettua aikaa. Kuitenkin kun Kelan asiointisivulta olen käynyt katsomassa, hakemustani kelassa ei edes näyttäisi olevan!!

Siis apua, jäänkö kokonaan ilman tukia koska en ole hakenut äippärahaa muine etuuksineen ajoissa. Kela on varmasti tarkka noiden papereiden kanssa!

Olen siis hyvissä ajoin antanut paperit työnantajalle palkanlaskentaan jossa luvattiin laittaa paperit KElaan eteenpäin kunhan laskevat minulle 6 kuukauden tulot. Tästä sovittiin suullisesti.

Epäonnekseni heräsin tilanteeseen vasta nyt kun laskettuun aikaan on alle 2 kuukautta.

Auttakaa pikaisesti, olen täällä ihan hermona kun sunnuntaina en saa ketään kiinni tarkistaakseni asian.

Voi että, miten ihmeessä kestän huomiseen klo 8 jotta saan kelasta tai palkanlaskennasta jonkun kiinni!!!

Itku tulee jos tässä nyt jää varattomaksi..

Kommentit (4)

Jos olet toimittanut paperit työpaikkasi palkanlaskentaan, on asia varmasti hoidossa. Jos hakemus myöhätyisikin, saat tuen varmasti takautuvasti. Äitiysrahaa ilman voi jäädä vain jos ei käy neuvolassa -minun muistaakseni. Joku muu korjatkoon, jos tuokaan ei pidä paikkaansa.

Onnea raskauden loppuun ja synnytykseen!

Minulla oli aikoinaan la helmikuussa ja laitoin marraskuun alussa anomukset Kelaan menemään työnantajan kautta. Hakemus oli unohtunut jonnekin pöydälle. Sain joulukuun puolessa välissä ilmoituksen Kelalta, että äitiysavustus on hylätty koska anomus on tullut myöhässä, muistaakseni äitiyspäiväraha oli myönnetty normaalisti. Tein valituksen ohjeen mukaan ja jo pari päivää myöhemmin tuli myönteinen päätös. Mun tapauksessa työnantajan ei tietääkseni tarvinnut tehdä mitään selvitystä. Ja näkeehän virkailijat kaavakkeesta, koska sä olet allekirjoittanut sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on nimittäin itselläni aivan vastaavasta tilanteesta kokemus. Laitoin paperit hyvissä ajoin palkanlaskentaan, josta ne luvattiin toimittaa eteenpäin. Näin ei kuitenkaan käynyt. Asia selvisi, kun aloin ihmetellä päätöksen viipymistä ja soitin KELAan.

Kun KELAssa kuulivat tilanteen, antoivat ohjeeksi pyytää palkanlaskennasta kirjallinen selvitys siitä, miksi paperit eivät ole lähteneet ajoissa eteenpäin. Tämän selvityksen ja tietenkin sen hakemuksen lähetin sitten KELAan ja päätös tulikin sitten miltei paluupostissa. KELAn virkailijan sanamuodoista olin ymmärtävinäni, että tapaukseni ei todellakaan ollut ensimmäinen, jossa palkanlaskenta on unohtanut hakemuspaperien lähettämisen eteenpäin.

Eli rauhoitu nyt vaan ja vietä rauhallinen ja aurinkoinen sunnuntai. Huomenna sitten heti aamusta puhelu kelaan ja seuraava palkkakonttoriin!

Vähän tässä olen rauhoittunut ja yritän olla ajattelematta asiaa.

Edellisessä raskaudessa käytäntö oli sama, eli paperit meni suoraan palkanlaskennasta Kelaan. Toivn nyt vaan, että kaikki menis ok.

Edelleen kaipaan lisää kommentteja jos jollain on kokemusta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat