Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

teillä on mahdollisesti ollut?

Itselläni vielä viikko aikaa laskettuunaikaan, iskenyt mieletön flunssa,

supituksia silloin tällöin nyt parina viimeisenä päivänä ei ole ollut lainkaan,

myös olen huomannut,

että koko odotusaikanani ei ole ollut finnin finniä kasvoissa nyt niitä tulee kuin sieniä sateella?

Myöskään flunssaa tai muuta ei minulla ole ollut... Mietin itsekseni että mahdanko vaan kuvitella että olisi jotain ennustavaa, kun odotan synnytystä niin paljon...

Kertoisitteko minulle millaista teillä on ollut juuri ennen synnytystä tai onko ollut juurikaan mitään? :8}

Kommentit (14)

En ole itse vielä synnyttänyt,mutta kun luin tuon sun viestisi yhdistin sen heti itseeni. Mulla on nimittäin alkanut muutama päivä sitten ihmeellinen kutina ympäri kroppaa,käsiä varsinki on kutittanu taipeista,mahaakin on saanu raapia aika mukavasti,että on iha pienillä haavoilla. Mut kuitenki tuskin tää mun kutina ei ole ollut ihan niin voimakasta kuin sulla,mut heti toki itselläkin tuli nyt mieleen,että enteilisikö se mullaki tulevaa synnytystä,rv on nyt kuitenki jo 37+1. Huisia jos näin on. :)

tasan 7vrk ennen synnytyksen käynnistymistä alkoi helvetillinen kutina ( joka pitikin minut viikon hereillä että olin varmasti "reippaana" synnytyksessä ).

alkoi aikaisin to aamuna.vatsa kutisi. kohta raavin jo kyynärtaipeitani ja reisiä.raavin kaksi päivää. viikonloppuna oli isot juhlat ja olin tosi sexyn näköinen arpisena möhkäleenä. su aamuna mieheni kärräsi minut päivystykseen. lääkäri hätäissään määräsi pikana sairaalaan tutkimuksiin ( ettei mitään rokkoa tai raskauden aukaista maksasairautta ) tuli maanantai. ihoni oli joka pulelta raavittu/revitty verille. olin kuin spitaalinen! vatsa oli jo aivan tunnoton. ihotauti lääkäri määräsi tuhtia kortisonivoidetta kutinaan ja kotiutti. mysteeri kutinalle ei ollut diagnoosia.

tiistaina huusin ja raavin.

keskiviikko iltana tuli tosi paha kutina ja soitin synnärille. nyt lähden tulemaan. en jaksa enää. olin valvonut koko viikon ja henkisesti loppu. käskivät tulla.

kuinka ollakkaan pakatessa alkoivat supistukset. oli ed ke ilta. kivut kovenivat ja tyttö syntyi seuraavana iltana.

erään lääkärin teorian mukaan kehoni vain valmistautui synnytykseen ja reagoi kutinalla. kutina nimittäin loppui välittömästi synnytyksen jälkeen, mutta raapimis jälkiä hoisin vielä monta viikkoa.

onko kukaan muu kokenut vastaavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni oli flunssa loppuvaiheessa, en muista tarkalleen, olisiko noin 1-2 viikkoa ennen synnytystä. Silloin kävin neuvolassa ja siellä istuskeli samaan aikaan eräs monta lasta synnyttänyt nainen. Hän kertoi, että hänellä aina flunssa ihan lopussa... En tiedä sitten onko siinä mitään perää....

limatulppa irtosi ihan loppumetreillä (1-2 päivää ennen), mutta käynnistykseen jouduin silti....

Mutta katsotaan josko nyt pääsisi normaalisti käyntiin....=D

siisa 30+4

Mulla eka synnytyksessä limatulppa irtosi jostain syystä jo rv 35+. Vauva lähti syntymään 38+1 korkealla lapsivedenmenolla, eli lapsivettä tuli pienissä erin, heräsin yöllä siihen että jotain märkää tuntui alla. Siitä meni silti vielä 19h syntymään, noin 12h supistusten alkamiseen.

Toinen antoi odotella pitempään, nimittäin vielä 41+0 paikat olivat supussa. Mutta olikohan heti seuraavana päivänä kun alkoi tulla pikkuhiljaa limaista vuotoa, limatulppaa siis. Vuoto voimistui ja muuttui pikkuhiljaa (tuntui todella, että PIKKUHILJAA siinä vaiheessa!!!) veriviiruiseksi kunnes viimein 41+5 alkoivat illalla supistukset säännöllisesti 10min välein. Vauva syntyi tästä 4h päästä, päivä ehti vaihtua joten 41+6 tyttö sitten päätti syntyä viimein. Samana päivänä olisi muuten ollut se käynnistysaika, oma äitini myös sanoi että käynnistysaika on paras käynnistyskeino ;)

minä muuten olen myös ollut naama täynnä kaameita finnejä kummallakin kerralla, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi että se olisi johtunut synnytyksen läheisyydestä! Täytyypä siis pitää silmällä tällä kertaa myös naamaa...

:) Eikkuli 31+3

Mulla ei ollut yhtään minkäänlaisia oireita ennen synnytyksen käynnistymistä. Mikään olossa ei viitannut synnytyksen lähestymiseen, kunnes yhtenä iltana, kolme päivää ennen laskettua aikaa, lapsivedet menivät ja se oli sitten menoa.

Mutta ei siis ollut mitään harjoitussuppareita, ei limatulpan irtoamista, ei verenpaineen nousua, ei mitään.

Jadmiras ja Oona 2kk1pv

Lainaus:

Vauva syntyi tästä 4h päästä, päivä ehti vaihtua joten 41+6 tyttö sitten päätti syntyä viimein. Samana päivänä olisi muuten ollut se käynnistysaika, oma äitini myös sanoi että käynnistysaika on paras käynnistyskeino ;)

:) Eikkuli 31+3

Tää on NIIN totta!! Mulla syntyny MOLEMMAT just ennen käynnistystä. Esikoinen syntyi rv 41+4 sinä aamuna kun meidän olisi pitänyt kirjautua sairaalaan sisälle käynnistystä varten ja kakkonen syntyi rv 40+6 pe aamuyöstä kun la olisi pitänyt mennä osastolle. Olenkin monasti nauranut sitä että käynnistys on paras peloite vatsassa liian hyvin viihtyville vauvoille. Saa nähdä kuinka käy tän yksilön kanssa. Terkka katsoi mua tänään neuvolassa vähän kieroon kun sanoi mulle että enää 2 käyntiä neuvolassa jonka jälkeen siirryn ä-polin asiakkaaks. Ja että ne ottaa kuulema käynnille vasta rv 42. Minä siihen sitte tokasin että täytyy sit niiden neuvolakäyntien jälkeen alkaa valittamaan valtavasti että saan nopeammin käynnistysajan niin älyää tämäkin sitten itsekseen syntyä :) Vitsillähän minä sen sanoin..

Mulla esikoinen lähteny syntyy vesien menolla ja siitä 8h30 min ja prinsessa syntyi. Pojan synnytys lähti käyntiin älyttömän epäsäännöllisillä supistuksilla (välit oli 5-15 min mutta supistukset oli TODELLA kipeitä) joiden alkamisesta meni 5h 40 min ja vauva oli pihalla.. sinä päivänä aamulla irtosi hieman limatulppaa.. Tai siis tuli vähän limaista veriviirulla varustettua tahmaista valkovuotoa. Nyt sitten jänskätään miten käy tän kaverin kanssa.. Sitä odotellessa..

rv 38+2

Söin keskiviikko iltana noin 5 kuivattua aprikoosia, kun vatsa ei oikein tahtonut toimia. Muutaman tunnin kuluttua alkoi hiki kaatua päältä ja vatsa kurisi ja kramppasi.. Vessassa istuin varmasti tunnin ja vannoin että teen varmasti kuolemaa :p Kaikki karstai suolten mutkista lähti ihan takuu varmasti pois.. Olin varma että niissä kuivatuissa hedelmissä oli niin paljon "rikkiä" tai jotain muuta joka sai olon aikaiseksi.. ikinä en niitä enää suuhuni pistäisi.. Torstain puolella noin yhden hujakoilla heräsin tunteeseen että nyt tulee pissat housuun! Vauhdilla vessaan ja jätin vesi vanan jälkeeni.. Siinä menivät sitten lapsivedet.. Ensimmäinen supistus tuli n. 20 minuutin päästä tuosta juoksusta ja tiukkoina jatkuivat melkein 2 vuorokautta ennenkuin vauva autettuna syntyi.. Nykyään syön kuivattuja hedelmiä ilman mitään ripulointi tuntemuksia ;)

(ja kaikilla sukuni naisilla ainakin) on iskenyt muutamia päiviä ennen synnytystä kauhea "pesänrakentamisvietti"! Siis kotona tekee jotain kummallista mitä ei tyyliin koskaan ennen tehnyt tai jotain mitä tekee tosi harvoin! Esikoisen kohdalla pesin keittiön katon ja kuopuksen kohdalla järjestin joulukoristeeni laatikkoon sellaisella tarkkuudella että siskoni nauraa sitä yhä! =o)

Myös itku oli herkässä päiviä ennen synnytystä. Pillahdin itkuun esim kun mieheni toi minulle väärät ruoat hesburgerista!

Sitten juuri ennen h-hetkeä minulta on lähtenyt ruokahalu (mikä on minulla todella harvinaista!), siis siinä paikkeilla kun on sairaalaan lähtö lähentynyt.

synnytys ei oireillut millään tavalla ennakkoon. Tietysti loppua kohti alkoi olla pinna jo tosi tiukalla, mutta sitähän voi kestää viikkotolkulla...

Kätilö sanoi, että vatsan toiminta on monella hyvin vilkasta ennen synnytystä, kroppa tajuaa itse tyhjentyä niin ei sitten hätä iske synnyttäessä.

Donna 39+4 (hyvin kyllästyneenä odotukseen...)

kolmannen lapsen synnytyksessä oireet olivat kaikkein selvimmät,

viikko ennen synnytystä öisin kroppaa täristi ja vatsa meni sekaisin. Muutama päivä ennen synnytystä ei ollut ruokahalua, vatsa toimi koko ajan ja limatulppa irtosi samana päivänä kun syntyi. Olo oli muutenkin levoton ja olin huonovointinen.

Kaikissa kolmessa synnytyksessä synnytys on lähtenyt käyntiin limatulpan irtoamisella, siitä vuorokaudessa on pojat syntyneet.

Vesiä ei ole mennyt missään raskaudessani.

Itse pelkäsin sitä että mistä tietää milloin pitää lähteä laitokselle mutta kyllä sen tietää, supistuksest ovat ihan erillaisia kun harjoitussupistukset ovat. Olo on kamalan levoton ja itse on jotenkin tunnoton.

Itselläni tuli myös flunssa n. viikkoa ennen synnytystä ja se ehti mukavasti parantua sitten synnytykseen. Nenä tosin oli pysyvästi tukossa vielä synnytyksen aikaan. Finnit lehahtivat oikein puberteetti-tyyliin synnytystä edeltävänä päivänä. Verenpaineet olivat tosi korkeat kun ne neuvolassa mitattiin 2 päivää ennen synnytystä ja synnytyspäivänä mulla olisikin ollut kontrolliaika. Limatulppa tuli ja kivuttomat mutta napakat supistukset sekä muut lantionseudun jomotukset ja kolotukset lisääntyivät jo kaksi viikkoa ennen synnytystä.

Mutta kun ensimmäinen kipeä synnytyssupistus tuli (se oli niin erilainen että tiesin heti että tästä se lähtee), en olisi kyllä voinut sitä mitenkään ennakoida.

Tsemppiä vaan viimeisiin viikkoihin ja (toivottavasti!) päiviin!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat