Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

talon siivonnut perusteellisesti (200 neliötä) viidessä tunnissa ja maksoi 40e. Mielestäni ei ole kallista, ja hemmottelen näin itseäni kerran syksyllä ja kerran keväällä.

Sivut

Kommentit (33)

Ja silti eivät putsaa ja imuroi kertaakaan nurkkia tai sohvanaluset on aina imuroimati, samoin sohvanpäälliset on pyyhkimäti ja imuroimattakin. Sinne päin on pyyhitty pöydät ja jos tiskipöydällä tai tasoilla on jotain, eivät siirtele niitä yhtään eli alle saattaa jäädä likaa. Eivät myöskään tajua liukuovikomeroita availla yhtään, että sieltä liukukiskosta imuroisivat hiekat. Ja pölyjen " pyyhintään" sitten pölyhuiskun kanssa käyttävät ilmeisen paljon aikaa, vaikka on sanottu että ei tarvis. Mieluummin sitten rätillä puhtaaksi! Lopetettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun itselleni on kotoa saadun mallin mukaan itsestäänselvää että matot viedään ulos kerran viikossa ja siivousjälki on oltava täydellistä. Eli koti on siivouksen jälkeen kuin sisustuslehden sivuilta, huonekasveista pölyt pois jne ei todellakaan saa olla sohvat imuroimatta tms. Keittiön tasot nurkkia myöten puhtaat jne. En edes tajua miksi muut suostutte maksamaan huonosta työstä. Eli minkälaisissa summissa pyöritään jos koti on siivoojan jälkeen oikeasti puhdas ja siisti?

4 h on kunnon siivous ja 2 h ylläpitoa, 200 m2.

Aika riittää mainiosti, neljässä tunnissa imuroi, luuttuaa lattiat, pesee pöntöt ja lavuaarit, pyyhkii kaakeliroiskeet, pyyhkii pölyt, puhdistaa rosteriaineella kodinkoneet ja aineella keraamisen liesitason...hinta 31 e/h ja sisältää aineet, välineet jne

Ikkunanpesijä meillä käy pari kertaa vuodessa.

Itse imuroin jonkin verran viikolla, tarpeen mukaan.

En ymmärrä miten tarvitaan 3 h 70 neliöön!

Minä olen myös tarkka työnjäljestä ja maksan siivoojalle tuon 30 euroa tunnilta. Olen tehnyt siivoojalle selväksi tarkalleen mitä haluan tehtäväksi ja kuinka hyvin. Jätän myös hänelle lapun pöydälle, kuten joku muukin sanoin tekevänsä.

Lisäksi siivooja tekee minulle sähköpostiin yhteenvedon siitä, mitä on tehnyt ja tarkistan paikat sitten sen mukaan. Mikäli en ole tyytyväinen (ja niin ei ole veilä koskaan käynyt) olen sopinut että siivooja tulee tekemään homman paremmin sopivaksi näkemänään ajankohtana.

Meillähän se menee niin, että mies alkaa imuroida ja mä juoksen perässä pölyrätin kanssa. Lopuksi pyyhin lattiat ja mies pesee vessan sillä välin. Ei siihen mene kuin puoli tuntia, jos riittää perussiivous. Mua ärsytti juuri se, että vaikka maksoin kolmesta tunnista, niin kengät oli aina eteisessä hujan hajan, pölyt pyyhitty sieltä täältä, keittiötasot pyyhitty huonosti, sohvan alta ei ollut imuroitu kuin joka viides kerta jne. Minusta me pystyttiin puolessa tunnissa parempaa jälkeen.

Eikä siivoojilla mitään erityistä ammattitaitoa ole. Kyse on normaalista kotisiivouksesta. Olen ollut itsekin siivoamassa kaksi vuotta elämässäni ja tiedän, ettei sellaisessa perushommassa mitään niksejä ole vaan raakaa työtä!

Vierailija:

Lainaus:

80 neliön asunnon siivoamiseen. Ok, oletan, että imurointi, lattianpesu ja pölyjen pyyhintä jne kuuluneet teillä diiliin. Pelkkä pölyjen pyyhintä vienee 30 minuuttiia, jos sen tekee hyvin, siis kaikki lamput, hyllyjen päälliset, koriste-esineet jne. AINAKIN 30 minuuttia. Kunnon imurointi sen toiset 30 minuuttia. Lattianpesu taas ainakin 30 min, enemmän, jos parkettia hoidettavana. Sitten vessanpesu, peilien puhdistus, keittiön tiskialtaan putsaus. Kenties matot olleet tuulettumassa, niiden vienti ja hakeminen ja se puistelu. En ymmärrä miten 30 minuuttia riittää kämpän " siivoamiseen" . Taitaa olla joku sikolätti.

Ottaa 30 euroa tunnilta, mutta tekee hemmetin hyvää jälkeä. En voisi olla enää tyytyväisempi tähän kaveriin. Voin huoletta jättää hänelle listan pöydälle asioista joita haluan tehtäväksi ja aina on joka kohta koluttu läpi. Otan kotitalousvähennykset jo " etukäteen" ja veroprodentissa tuntui heti jonkin verran helpotusta.

Vierailija:

Lainaus:

Ottaa 30 euroa tunnilta, mutta tekee hemmetin hyvää jälkeä. En voisi olla enää tyytyväisempi tähän kaveriin. Voin huoletta jättää hänelle listan pöydälle asioista joita haluan tehtäväksi ja aina on joka kohta koluttu läpi. Otan kotitalousvähennykset jo " etukäteen" ja veroprodentissa tuntui heti jonkin verran helpotusta.

en ymmärrä, mihin käytti kolme tuntia. Mehän järjesteltiin eka tavarat ja sitten hutasivat sinnepäin siivouksen. Miehen kanssa tiedetään varmaksi, että tavaroiden järjestelyn jälkeen meillä menee kaksin samaan jälkeen puoli tuntia.

Maksoimme siis kolmesta tunnista alle 80m2 kolmiossa.

90 neliötä on ja 4 tuntia menee aikaa. 120 e kerta tulee hintaa (-kotitalousvähennys)

Meilläkin oli ensin siivooja joka ehti puolessa tunnissa siivoamaan, mutta työn jälki ei ollut millään muotoa hyväksyttävää.

Tämä pitkään siivoava tekee aina perusteellista työtä :)

Mikäli asut pääkaupunkiseudulla, tietäisin hyvän, ripeän ja tunnollisen siivoojan. Voin antaa yhteystiedot vaikka sähköpostitse mikäli olet kiinnostunut.

sannin_posti @ hotmail. com

että olemme teettäneet siivoojallemme oman avaimen ja hän käy sovittuna viikonpäivänä sovittuun aikaan siivoamassa. Koko perhe järjestää tällöin menonsa siten, että siivooja saa tehdä työnsä rauhassa. Tämä siivooja on ollut luottamuksen arvoinen ja toki hänellä on myös vahinkovastuu kun toiminimellä toimii.

En siis saa kotitalousvahennyksiä. Meillä 120 neliötä ja 10H/viikko tekee töitä ja puhdasta on. Ennen siivojaa kävi 2 kertaa viikko yhteensä 16h mutta huomasimme ettemme tarvitse niin paljoa. Olen kotiäiti

riitä miehen kanssa kahdestaan puoli tuntia, jos halutaan perusteellista jälkeä. Mies siivoaa lastenhuoneen, tamppaa matot ja imuroi, minä pyyhin pölyt, tahrat, lattiat ja siivoan vessan ja aina menee kunnon siivoukseen aikaa kolme tuntia.

Olemmekin harkinneet siivoojan palkkaamista, koska viikonloput menee mökillä ja arki-illat tuntuu olevan yhtä rumbaa. Olisi ihanaa kuluttaa sekin torstai-illan kolme tuntia johonkin muuhun.

80 neliön asunnon siivoamiseen. Ok, oletan, että imurointi, lattianpesu ja pölyjen pyyhintä jne kuuluneet teillä diiliin. Pelkkä pölyjen pyyhintä vienee 30 minuuttiia, jos sen tekee hyvin, siis kaikki lamput, hyllyjen päälliset, koriste-esineet jne. AINAKIN 30 minuuttia. Kunnon imurointi sen toiset 30 minuuttia. Lattianpesu taas ainakin 30 min, enemmän, jos parkettia hoidettavana. Sitten vessanpesu, peilien puhdistus, keittiön tiskialtaan putsaus. Kenties matot olleet tuulettumassa, niiden vienti ja hakeminen ja se puistelu. En ymmärrä miten 30 minuuttia riittää kämpän " siivoamiseen" . Taitaa olla joku sikolätti.

Vierailija:

Lainaus:

Mikäli asut pääkaupunkiseudulla, tietäisin hyvän, ripeän ja tunnollisen siivoojan. Voin antaa yhteystiedot vaikka sähköpostitse mikäli olet kiinnostunut.

sannin_posti @ hotmail. com

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat