Vierailija

Siis täh, mitä hemmetin kaupankäyntiä ja tinkimistä tästä virpomisestakin on tullut. Hinta&laatutietoiset ihmiset vaatii *riittävää* määrää oksia jossa on *tarpeeksi* höyheniä ennen kuin antaa " maksun" .

??????

TÄH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

??????

On tainnu sisältö karata joiltakin aikuisilta oikein perusteellisesti. Virpomisessa ei harjoitella mitään markkinatalouden perusperiaatteita. Siinä lapset käy toivottomassa hyvää tulevaa vuotta ja aikuiset antaa namun kiitokseksi. Kyse on pohjimmiltaan siitä että puolin ja toisin sanotaan että välitetään toisista lapset aikuisista ja aikuiset lapsisat ja halutaan tuottaa toiselle hyvä mieli.

[b]Aikuisuuteen[/b] yleensä kuuluu, että ymmärtää että hyvät asiat voi olla myös ei-aineellisia. [b]Lasten[/b] taas on vaikeampi käsittää sellaisia abstrakteja asioita kuin hyvän mieli jne. Siksi niille namu - se tuottaa hyvän mielen ja kasvattaa siihen hyväntahtoisuuteen.

Musta tuntuu että osa aikuisista on nyt selvästi jäänyt 5-vuotiaan tasolle.

Kommentit (7)

mä rakastan perinteitä niin paljon ettei kiinnosta pätkääkään mikä risu kotiin tuodaan. Aina hienoksi kehun ja eilen tuli 4 virpojaa ensimmäisinä, antoivat yhden oksan jossa pari sulkaa yms. ja kaikille annoin koriin 8 pikkumunaa ja yhden ison suklaan. Oli ihanaa nähdä niin iloiset lapsen kasvot! Se tekee minut onnelliseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mieheni kyynisenä kommentoi, että varmaan on kaikki karkit kadonneet eikä yhtään vitsaa jätetty. Minä taas olin pettynyt, kun karkeista kaikki(!) oli jäljellä kun tultiin kotiin, kun lasten riemuksihan ne oli siihen jätetty vapaasti otettavaksi.

Seuraavan kerran jätän lapun: iloista palmusunnuntaita virpojille, saa rohmuta vapaasti ;)

Ilmeisesti tosiaan nämä jotka antavat päittäin karkin vitsasta ovat käsittäneet, että perinteessä on kyse vitsojen myymisestä ja opettavat kaupankäynnin ehtoja lapsille.

Todella surullista ja pinnallista käytöstä aikuisilta.

en ymmärrä minkälaisia tarumoja aikuiset saavat jos edes kerran vuodessa voisivat vain vilpittömästi iloita itsekin siitä lapsille hyvän mielen tuottamisesta...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat