Vierailija

Mielestäni tapa on todella outo ja idioottimainen, eikös se riitä että päivänsankari saa pakettinsa, jokainen odottakoon omia synttäreitään ja pakettiaan.

Hirveä keksiminen ja synttäreihin menee jo muutenkin tarpeeksi rahaa ilman vieraille jaettavia lahjuksia.

Kommentit (13)

Omille olen aina muistuttanut, kun ovat synttäreille lähdössä, ettei kaikki halua antaa sitä läksiäispakettia. Ihan vaan siksi, etteivät menisi sitä kerjäämäänkään.

Meillä on näinkin käynyt, että joku lapsi on jo malttamattomana udellut, että mitäs kivaa me saadaan. Silloin on harmittanut kun on ollut pussit tehtyinä. Siis olis ollut kiva sanoa, ettei meillä harrasteta sellaista...

Olen kyllä yleensä antanut jonkun ihan mitättömän pienen namupussin...

Patukoita, pusuja, lakupötköjä jne. Ne ovat riittäneet.

Samoin synttärit on aina vietetty kotona ja 10v pojaltani kerran kysyinkin, että onko kukaan sanonut mitään, kun ei viedä keilaamaan, leffaan, kaupunkisotaan jne jne. Kukaan ei ollut kiusannut yhtään. Onneksi näin, koska musta myös juhlien kilpavarustelu on tympeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

annoin 8 vuotiaan pojan synttäreillä (tai siis poika itse jakoi) kaikille pienen suklaamunan (50 centtiä kipale...) Se on pieni kiva ele, jos sattuu olemaan synttärit esim. pääsiäisen lähellä. Monesti meillä on ollut myös aarteenetsintää tai ongintaa ja niissä ollut noin euron arvoisia lahjoja / lapsi. Ei maksa paljon. Ja lapset ilahtuu pienestäkin!!!!

Tietysti sellainen " lahja" , joka saadaan esim. onginnan kautta, on ihan ymmärrettävää. Mutta että lähtiessä jokaiselle annetaan oma paketti - en tajua!

Eikö niille vieraille riitä, että pääsevät leikkimään kavereiden kanssa ja syömään herkkuja mielin määrin?

ja sellainen meidän lapsen 5-vuotissynttäreillä olikin. Mitään kovin erikoista ohjelmaa ei ollut, mutta lapsilla tuntui olevan oikein hauskaa.

Tajuan sinänsä tuon varustelukierteenkin, koska minulle ainakin olisi tosi kova paikka, jos esim. päiväkodissa jälkikäteen haukuttaisiin lapseni synttäreitä ja hänelle tulisi asiasta paha mieli. Ylilyöntejä siis tulee helposti vanhempien taholta...

On järjestetty esim. ongintaa tai aarteenetsintää pienin palkinnoin. Viimeksi lahjapussissa oli pari geelikynää ja pampulaa sekä suklaapatukka. Hintaa tuli noin euro/lapsi, joten eipä tuo nyt niin kallista ollut.

Niin, siis kun mä olin lapsi niin ei meidän alueella kellään ollut tpana antaa noita läksiäislahjoja. Musta tuntuu jotenkin ahneudelta tuollainen tapa, aina pitäisi joka paikasta saada kaikkea. Synttärithän ovat päivänsankarin juhla.

3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat